Pc op TV zonder monitor

Pagina: 1
Acties:

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Topicstarter
Ik heb de faq doorgenomen en gezocht op tv-out in de search, maar daar kon ik niks vinden waar ik iets wijzer uit werd.

Mijn vraag is als volgt: Hoe kan ik mijn in elkaar gefabriekte divxpctje laten starten zonder monitor, rechtstreeks op de tv?

Ik heb ergens op GOT ooit eens screenshots gezien van mensen die dat deden door een lcd schermpje op hun tv-out aan te sluiten, waardoor ze beeld kregen alsof het een gewone monitor was. Het is mij op die manier nog niet gelukt.

Mijn TV is een redelijk oude Mishubishi 63 cm stereo met s-video ingang en ik gebruik een asus V7700 deluxe kaart. Nou heeft deze kaart maar één ramdac. Kan dat het probleem zijn?

Zijn er anderen die dit wel voor elkaar gekregen hebben? Please post het even, ik denk dat er meer mensen zijn die dit graag zouden willen weten, zeker tegenwoordig met al die mooie shuttle mini-pctjes! 8)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Heb het wel eens voor elkaar gekregen ja, maar niet met m'n Asus V6600 Deluxe, die kan volgens mij alleen maar in Windows op tv-mode gezet worden. In m'n ouders computer beneden heb ik een Matrox Mystique G200 gezet met tv-out. Deze kan enabled worden in Windows en dan bij een reboot blijft ie de tv-out gebruiken.
Bij mijn weten kunnen trouwens ook niet alle tv's de dos resolutie aan. (Maar dat weet ik niet helemaal zeker).

• Palomar
  • Niet online
mijn radeon 8500 geeft automatisch al beeld door de tv-out als je de pc aanzet, dus die kan ik gewoon gebruiken zonder monitor. Maar niet alle kaarten doen dit, en geven dus pas tv-out beeld als je dit in windows aanzet. Jouw kaart zal het dus ook wel niet automatisch doen. Ik weet wel dat je bij nieuwere geforces twinview/nview hebt waarmee je in windows in kunt stellen dat ie gewoon altijd het beeld kloont naar de tv-out; ook als je na een herstart weer in windows bent. Maar ik weet niet of dat met jouw kaart wel kan.. probeer anders gewoon het beeld op tv-out te zetten en dan opnieuw opstarten, kijken of ie dan ook weer beeld op tv geeft.
Beeld op je tv terwijl windows nog niet geladen is kan volgens mij met jouw kaart sowieso niet.

• Palomar
  • Niet online
Toewan schreef op 05 september 2002 @ 00:58:
Bij mijn weten kunnen trouwens ook niet alle tv's de dos resolutie aan. (Maar dat weet ik niet helemaal zeker).
TV's kunnen maar 1 resolutie aan (720xnogwat, oftewel PAL (soms NTSC)). Het is de tv-out chip op je videokaart die het beeld omvormt naar die PAL resolutie. Dus als de resolutie van je desktop 800x600 is vormt die chip het om naar PAL formaat.. als je in 'dos reolutie' werkt zet die chip die reolutie om naar PAL.. sommige chips kunnen max. tot 800x600 omvormen; anderen tot 1024x768. Het is dus NIET je TV die bepaalt tot hoever je de rsolutie in kunt stellen.. veel mensen denken dit nl..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

BCC

Gezien het feit dat het een single head kaart is, zou hij gewoon altijd de TV moeten aansturen. De TNT2 in mijn videobak doet dat perfect (bios instellen via de TV, geen probleem!)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

klopt precies

als je alleen maar een tv er op aan sluit
dan gaat de kaart automatiche over naar tv-oud

deze kaarten deden dat allemaal

voodoo3 3000
matrox g400
matrox g200
ati radeon
ati radeon 8500pro
tnt2 32mb m64

dus jouw kaart doet dat dus ook gewoon

zet wel in de bios van je pc
dat hij niet moet stoppen bij fouten
zoals keybord muis en monitor

dan start windows gewoon op

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 02:54:
klopt precies

als je alleen maar een tv er op aan sluit
dan gaat de kaart automatiche over naar tv-oud

deze kaarten deden dat allemaal

voodoo3 3000
matrox g400
matrox g200
ati radeon
ati radeon 8500pro
tnt2 32mb m64

dus jouw kaart doet dat dus ook gewoon

zet wel in de bios van je pc
dat hij niet moet stoppen bij fouten
zoals keybord muis en monitor

dan start windows gewoon op
add: 3dfx Voodoo3 3500 :)

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Mijn el-cheapo Geforce 2 MX 400 geeft ook automatisch beeld via de tv-out als ik geen monitor aangesloten heb. Zie ook gewoon het bios scherm voorbij komen enzo. Ik heb verder vantevoren niets in hoeven te stellen ofzo. De kaart detecteert waarschijnlijk welke uitgang is aangesloten en stuurt daar het beeld naartoe.
Ik neem aan dat jouw Asus dit ook gewoon kan doen...

• lordofthelints
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Topicstarter
Palomar schreef op 05 september 2002 @ 01:05:
mijn radeon 8500 geeft automatisch al beeld door de tv-out als je de pc aanzet, dus die kan ik gewoon gebruiken zonder monitor. Maar niet alle kaarten doen dit, en geven dus pas tv-out beeld als je dit in windows aanzet. Jouw kaart zal het dus ook wel niet automatisch doen. Ik weet wel dat je bij nieuwere geforces twinview/nview hebt waarmee je in windows in kunt stellen dat ie gewoon altijd het beeld kloont naar de tv-out; ook als je na een herstart weer in windows bent. Maar ik weet niet of dat met jouw kaart wel kan.. probeer anders gewoon het beeld op tv-out te zetten en dan opnieuw opstarten, kijken of ie dan ook weer beeld op tv geeft.
Beeld op je tv terwijl windows nog niet geladen is kan volgens mij met jouw kaart sowieso niet.
Mijn V7700 heeft i.i.g. nog niet zoveel opties ten aanzien van twinview als tegenwoordige kaarten, multi monitor is bijvoorbeeld niet mogelijk.

Kan mijn vermoeden kloppen dat asus geforce kaarten geen geweldenaars zijn ten aanzien van de tv-out? Een vriend van mij kreeg bijvoorbeeld met zijn 6600 deluxe alleen een fatsoenlijk beeld in windows 98, gecombineerd met driverversie 6.31C Windows XP maakt er een grote soep van. Dat doet mijn kaart ook als ik hem gewoon met monitor op de tv aansluit. Is er nog wat aan te doen of moet hij binnenkort toch deelnemen aan het vrije val experiment van mijn balkon? >:)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Nibbz

Postmaster General

Ik gebruikte een TNT2 voor in me DIVX bak.. En als ik alleen de TV-out gebruikte (dus niet de andere stekker in me vga kaart) starte hij gewoon op met de TV als scherm... is dat bij andere kaarten niet zo?

13:37

Verwijderd

Maak je wel foto's van je vrije val experiment???
Het zou trouwems gewoon moeten kunnen. TRY IT!!!
Pagina: 1