Toon posts:

[XP] & [win2k] Waar neerzetten NTDETECT.COM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed mensen heb t volgende gedaan, eerst XP geinstalleerd en toen ( veel later ) windows 2000 A.S. Nu heb ik NTDETECT.COM en NTLDR weer op de partitie van XP gezet ( bv C:\ ). Tevens heb ik de repair uitgevoerd, gewoon standaard maar dit alles heeft het resultaat dat ik nog steeds de volgende foutmelding krijg wanneer ik XP opstart:
Windows 2000 could not start because the following file is missing or corrupt:
\windows\system32\config\systemd you can attempt to repair startup options for Windows 2000 press F8

You can attempt to repair this file by starting Windows 2000 setup using the original setup floppy or CD-ROM. Select R at the first screen to start repair.
Wie kan me verder helpen, heb de search al gebruikt alleen dit probleem is er nog niet bij. Of moet ik anders W2k A.S. handmatig dmv Dos van de partitie verwijderen :S

THNX Franc

Verwijderd

Topicstarter
of als ik mijn partitie met w2k A.S. formatteer draait XP dan wel weer normaal ? :S

Verwijderd

Nope, je moet dan ntldr en NTDETECT.COM van de XP CDRom op je C: schijf zetten.

Is met de search ook wel terug te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik de boel wil formatten moet ik dus eerst ntldr en NTDETECT.COM op mn XP partitie zetten en dan kan ik de partitie met W2k A.S. wissen ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik toch wat verkeerd gedaan want ik heb de partitie van W2k geformateerd en heb de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM op mn xp partitie gezet ( d:\ ) alleen wanneer ik XP nu weer " normaal" wil starten krijg ik de fout:
Ongeldige boot.ini
vervolgens
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll

Installeer dit bestand opnieuw of repareer het.
heb dit bestand ( hal.dll ) al opnieuw in de betreffende directory gezet:
d:\windows\system32\hal.dll

alleen nog steeds deze foutmelding, wie kan me hier weer mee verder helpen ?