Drivers voor Promise UDMA 100

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb een probleem met mijn dvd speler...
Ik heb een asus a7v moederboord met een onboard promise umda 100 controller
k heb dus 4 IDE poorten en die heb ik als volgt aan gesloten:

Pri master (a7v): Quantum Fireball CX 10.2 gb
Pr slave (a7v): niks
Sec master (a7v): Pioneer 106 dcd speler
Sec slave (a7V): niks
Pri master (promise controller): 80 gb western digital hd
Pri slave (promise controller): niks
Sec master (promise controller): liteon 24x10x40 brander
sec slave (promise controller): niks

Het probleem is nu dat ik wanneer ik een cd aan het branden ben, mijn brander telkens terug valt op de buffer dus de burn-proof gaat aan en het brander duurd gewoon eindeloos lang! Ik heb dit nog nooit gehad. Ik al VIA 4 in 1 driver geinstald maar dat werkt ook niet!
Nu weet ik dat het probleem zit in mn dvd speler, want ik heb mn dvd speler getest met cd speed van Nero en daar kwam hij niet hoger dan 15x met lezen, normaal lag dit altijd rond de 40x!
Hoe kan ik nu die DVD speler weer snelle maken?
Kan ik ergens drivers downloaden voor mn onboard promise controller?

ALVAST BEDANKT!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Move de brander naar de secondary master/slave van de A7V, naast de DVD. 3rd party ATA100 IDE/RAID controllers moeten vaak niks van ATAPI apparaten hebben. Check ook of UDMA van de DVD is ingeschakeld (BIOS en/of Apparaatbeheer) :)

Drivers kun je in feite gewoon van www.asus.com afhalen. Ook kun je daarvoor op www.promise.com terecht.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet geen CD en DVD (branders) aan de Promise hangen. Deze is bedoeld voor harddisks. Hang je schijven aan de Promise, en je CD/DVD spul aan de interne IDE.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Maar hoe kan het dan dat ik eerst nooit problemen had met deze combinatie? Toen ging het branden altijd lekker op 24x en ondertussen was ik aan het internetten of wat dan ook!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je dat nooit eerder hebt gehad, dan lijkt het me een softwarematig probleem. Probeer eens andere brandprogramma's of in ieder geval een verse herinstallatie van Windows :)