Toon posts:

Kan AMD XP spontaan doorbranden?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze processor kreeg ik terug van een gebruiker.
Volgens hem was de koeler correct gebruikt en de processor niet overgeclockt, en viel de computer na installeren van deze processor al na 10 seconden uit.
Logisch misschien, als je die zwarte vlek ziet., links van de core. Het is er zelfs helemaal doorheen gegaan, want ook aan de onderkant is wat zwart te zien, alleen niet zo duidelijk.
Nu week ik dat je gebruikers nooit zomaar moet geloven, die hebben nooit wat gedaan, maar kan dit? Zomaar?
En is er garantie op? Ik wil niet zomaar geld verspillen voor niets, AMD zelf zegt op thermal problems geen garantie te geven, maar valt dit er onder?
Afbeeldingslocatie: http://www.systemen.org/amd1800xp.jpg

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:22
Wel een vreemde plaats moet ik zeggen. Je zou niet denken dat het een koelerprobleempje is. Misschien wel een slechte proc. Zou hem terug sturen naar je leverancier, die doen meestal niet zo moeilijk.

Verwijderd

Is moeilijk na te gaan, ik heb wel een keer op mn werk een XP 1900+ intern zien doorfikken, cooler zat er perfect op, maar na ff beeld te hebben gehad liep ie vast en ging niet meer aan, ook cooler was teringheet

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

never nooit niet dat je als leverancier daar garantie op kan claimen AMD zal hem gewoon keihard afwijzen onder het feit :

User abuse

Om die reden waagt geen ene leverancier zich er aan om het ding garantie op te geven

Sommige mensen....

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
10 sec wijst op aanzetten zonder koeler erop of een koeler die de core niet / niet goed raakt.

Ik denk dat hij zelf een fout heeft gemaakt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 00:26:
Is moeilijk na te gaan, ik heb wel een keer op mn werk een XP 1900+ intern zien doorfikken, cooler zat er perfect op, maar na ff beeld te hebben gehad liep ie vast en ging niet meer aan, ook cooler was teringheet
Fan wel aan? :P Of wast een P1 cooler?

Als dat zo is wat je zegt leverde je mobo ook veel meer energie dan zou moeten :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

erm wil niet veel zeggen maar dat zwarte spul is dus een soort van LIJM :D duuh dat je het door de proc heen zit ze zijn redelijk doorscijnend :D
ik denk hier aan een brakke core ik heb het zelf gehad met een amd thunder bird in eens dood :?
ook als een core overheat is er schade aan de text boven op de core die verf kan namelijk maar tot een bepaalde temp ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

NightHawk4

Lotte is Liev :>

The_MAN schreef op 05 september 2002 @ 00:25:
Wel een vreemde plaats moet ik zeggen. Je zou niet denken dat het een koelerprobleempje is. Misschien wel een slechte proc. Zou hem terug sturen naar je leverancier, die doen meestal niet zo moeilijk.
De meeste leveranciers doen vandaag de dag juist wel moeilijk, en hebben op hun site dus al aangegeven wat van garantie is uitgesloten met daarbij de foto's van wel en niet mag. Tevens staat er een handleiding bij voor het juist plaatsen van de cooler......oftewel ze hebben al teveel garantiegevallen afgehandeld die ze zelf niet meer konden claimen.

Verwijderd

nigelator schreef op 05 september 2002 @ 00:28:
[...]

Fan wel aan? :P Of wast een P1 cooler?

Als dat zo is wat je zegt leverde je mobo ook veel meer energie dan zou moeten :P
Die CPU kan intern nooit goed geweest zijn, de volgende 1900+ deed het prima met dezelfde cooler zonder extra koelpasta

Verwijderd

sorry maar ik had ook een AMD XP 1800 1,53mhz besteld bij Tweakers pricewatch bij exile

en hij deed maar 3 dagen en al mijn leds van mijn MSI KT333 waren rood en bleven rood.

ik had mijn Xp wel overgeklokt naar 1,74mhz volt core op 1,77
tem was full load ongeveer 57 graden *weer was superrrrr warm*

erg vaag dus vroeg ik of me vriend het wilde testen en bij zijn asus av333 deed ut ook niet.
maar zijn Duron1300 deed het wel op mijn MSI kt333

misschien een produktie fout van AMD ..?

anyway ik draai nu op een p1 75@100mhz
32mb edo 66mhz
2mb pci videokaart S3 trio D75+ ofzo 93mhz :)
maar helaas geen 3D hardware |:( :'( ;(

ik heb nu ff geen geld om een nieuwe Cpu te kopen DAMN!!!!!!!!
ik word gek met zo n slome Pc echt om te huilen
surfen gaat nog net
en chatte gaat ook nog net
laat staan games spelen :'( snik snik

Verwijderd

Topicstarter
aha!
dat zwarte was dus inderdaad verbrandde lijm! Ik krab het er zojuist af!
Toch is de proc duidelijk verbrand, ik zie nog steeds wat zwart aan de onderkant, en aan de zijkant (links) zie je naast de core een verkleuring, wat er volgens mij op duid dat het daar oververhit is geweest.
Ik weet het niet, volgens mij geeft AMD daar geen garantie op (thermal problem), staat in de voorwaardes. En aangezien ik via grijze import inkoop moet ik het rechtstreeks naar de fabriek sturen. En dat moet aangetekend, bijna niet de moeite waard. Het is maar een 1800+. Maar misschien kan ik hem beter bewaren tot ik eventueel meer processors terug krijg...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 00:50:
[...]

Die CPU kan intern nooit goed geweest zijn, de volgende 1900+ deed het prima met dezelfde cooler zonder extra koelpasta
Nee, lijkt me duidelijk geval van 'DOA' :)

Terugsturen dus :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
nigelator schreef op 05 september 2002 @ 00:53:
[...]

Nee, lijkt me duidelijk geval van 'DOA' :)

Terugsturen dus :D
Ook zoiets... hoe controleert AMD of het inderdaad DOA is?
Ook geven ze geen garantie als je niet goed koelt of wanneer je overclockt.
Hoe controleren ze dat?
Hebben ze misschien een bepaald trukje voor.. of zit er in de proc iets wat dat verraad?

Verwijderd

P1 75@100 is om van te huilen

merk het verschil wel erggg
mijn snelle mobo starte wel in 6sec
en deze p1 start niet eens binnen 1 minuut

maar het rare was mijn Cpu was niet eens door verbrand en je ruikte ook niks
en het zag er gewoon goed uit vaag..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 00:55:
[...]

Hoe controleren ze dat?
Hebben ze misschien een bepaald trukje voor.. of zit er in de proc iets wat dat verraad?
AMD geeft op dit moment volgens mij op tray CPU's 3 maanden garantie en op Boxed 2 jaar....En vooral bij tray CPU's zijn ze heel streng qua vergoeden! Ze hebben blijkbaar teveel ellende gehad met tray CPU's + brakke koelers. Je kan op het moment dus het beste dus een boxed versie kopen als je zeker wil zijn van je garantie...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:00:

maar het rare was mijn Cpu was niet eens door verbrand en je ruikte ook niks
en het zag er gewoon goed uit vaag..
De mijne ruik je wel! Beetje brandlucht. Zelfs nu nog, na een paar dagen!
En als je in de buurt van Rotterdam komt, mag je wel gratis een p166 meenemen hoor... :-) scheelt weer.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 05 september 2002 @ 01:07:
[...]

AMD geeft op dit moment volgens mij op tray CPU's 3 maanden garantie en op Boxed 2 jaar....En vooral bij tray CPU's zijn ze heel streng qua vergoeden! Ze hebben blijkbaar teveel ellende gehad met tray CPU's + brakke koelers. Je kan op het moment dus het beste dus een boxed versie kopen als je zeker wil zijn van je garantie...
3 maanden??? Oei. Das wel erg krap... Kunnen ze niet maken, die tijd is al vaak verstreken als je de proc uit de winkel haal!
En dan de shipping time....
Ik heb trouwens ook nog een Intel 1700 die niets meer doet. Ook tray. Hoe geven die garantie?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:00:

Ok, we know, ik internet soms wel eens op m'n IDT C6 225Mhz met veel plezier, niks mis mee.

Maar get a life, a job of ga zakgeld sparen,wat kost een cheape duron nou |:(
edit:
Ik heb het voor je opgezocht. Duron 850 is 35 euro @ pricewatch. Lijkt me toch een overkomelijk bedrag...

Ontopic.

Ik had al een eerder gelezen van iemand, koeler goed gemonteerd, pc aan en opeens "PLOF" geluid, cpu dood. Terug naar AMD en garantie.

Dat onderzoeken ze wel denk ik.. Naja, ze weten er daar meer van, 1 of 2 blikken op het ding en ze zullen het weten. Stuur anders een mail naar AMD met dat plaatje en vraag ze wat ze ervan denken. Wie weet.
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:12:
[...]

3 maanden??? Oei. Das wel erg krap... Kunnen ze niet maken, die tijd is al vaak verstreken als je de proc uit de winkel haal!
En dan de shipping time....
Ik heb trouwens ook nog een Intel 1700 die niets meer doet. Ook tray. Hoe geven die garantie?
Tijd gaat in vanaf het moment dat jij 'm koopt volgens mij. (sommige winkels hebben bepaalde dingen soms wel 2 jaar liggen, daar heb je dan zeker helemaal geen garantie meer op? My ass.)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Ik heb zelf meegemaakt dat een leverancier geen tray CPU meer wou terugnemen omdat hij ouder was dan 3 maanden... gerekend vanaf de verkoopdatum van de leverancier.
Leveranciers zijn que Intel een stuk relaxter qua garantie... gaan sowieso veel minder stuk (clocktrottling) en ze leveren bijna altijd boxed, dus daar kan ook minder misgaan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Door W3ird_N3rd - Thursday 05 September 2002 01:15

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
3Dkiller schreef op 05 september 2002 @ 01:00:

--------------------------------------------------------------------------------

Ok, we know, ik internet soms wel eens op m'n IDT C6 225Mhz met veel plezier, niks mis mee.

Maar get a life, a job of ga zakgeld sparen,wat kost een cheape duron nou

edit:

Ik heb het voor je opgezocht. Duron 850 is 35 euro @ pricewatch. Lijkt me toch een overkomelijk bedrag

ja ik weet dat een duron850 niks kost maar wie gaat een duron850 halen als hij eerder al een 900mhz duron had en daarna een amd Xp1800 gekocht heeft?
dan ga je echt niet weer een processor halen die een stuk slomer is.

vind je logisch dat ik blut ben geworden
heb die kt333 mobo gekocht van msi een 256ddr pc2700 van samsung
en een amd xp1800
maar eu wel aardig van je dat je ff voor me heb gekeken tweak dude 8)

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 05 september 2002 @ 01:21:
Ik heb zelf meegemaakt dat een leverancier geen tray CPU meer wou terugnemen omdat hij ouder was dan 3 maanden... gerekend vanaf de verkoopdatum van de leverancier.
Leveranciers zijn que Intel een stuk relaxter qua garantie... gaan sowieso veel minder stuk (clocktrottling) en ze leveren bijna altijd boxed, dus daar kan ook minder misgaan.
Ja, maar dat heeft niets met fabrieksgarantie te maken.
Ik BEN namelijk de leverancier, en heb alles met fabriekgarantie te maken.
Ik heb nog niet op hun site gekeken, maar die zal echt wel een jaar zijn denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
nou.. dat is helemaal mooi. AMD geeft gewoon GEEN garantie op tray. Helemaal nix!

Purchase Considerations

AMD's Limited Processor Warranty does not cover non-boxed products purchased from resellers.
AMD only provides a warranty on its line of boxed processors.

If I have a non-boxed product, who do I contact to determine if my problem is covered by the warranty?

Contact the company from which you originally bought your computer system or contact the system manufacturer. If your system was built by an OEM, please address your issue directly to that OEM for resolution. You can also consult the warranty documentation that accompanied your computer system for specific warranty terms and conditions. DO NOT contact AMD.

The reseller from which I bought a system that contains an AMD processor informs me that my warranty has expired. Does AMD provide a warranty extension period for the processor?

No. AMD DOES NOT cover products purchased from reseller and DOES NOT provide any extensions to the warranty period as outlined in the documentation which came with your computer system.

Verwijderd

Betekent meer dat AMD aan eindgebruikers totaal geen garantie geeft op tray cpu's, alleen een beperkte garantie op Boxed CPU's.
Voor CPU's op tray zul je dus echt naar de leverancier moeten, die vervolgens geen garantie geeft(waarschijnlijk)

Verwijderd

dus het komt hier opneer
koop een niet box versie zonder gerantie
en koop een box versie met gerantie ook al kosten die maar 15euro duurder.

koeler gooi je maar weg
maar je heb dan wel 2jaar gerantie

en ja ik heb zelf ook een amd xp 1600+@1800+

maar mijn vogende pc word misschien de nieuwe amd xp met 512kb
of een pentium4

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 00:22:
Volgens hem was de koeler correct gebruikt en de processor niet overgeclockt, en viel de computer na installeren van deze processor al na 10 seconden uit.
Logisch misschien, als je die zwarte vlek ziet., links van de core. Het is er zelfs helemaal doorheen gegaan, want ook aan de onderkant is wat zwart te zien, alleen niet zo duidelijk.
Nu week ik dat je gebruikers nooit zomaar moet geloven, die hebben nooit wat gedaan, maar kan dit? Zomaar?
En is er garantie op? Ik wil niet zomaar geld verspillen voor niets, AMD zelf zegt op thermal problems geen garantie te geven, maar valt dit er onder?
[afbeelding]
Lijkt mij doorgefikt en schoongemaakt :?

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 02:39:
dus het komt hier opneer
koop een niet box versie zonder gerantie
en koop een box versie met gerantie ook al kosten die maar 15euro duurder.

koeler gooi je maar weg
maar je heb dan wel 2jaar gerantie

en ja ik heb zelf ook een amd xp 1600+@1800+

maar mijn vogende pc word misschien de nieuwe amd xp met 512kb
of een pentium4
koeler weggegooid weg garantie....lees de voorwaarden maar })

Verwijderd

Topicstarter
Maar... Ik ben nu WEL verplicht om garantie aan de klant te geven! Nederlandse wet!
Mijn conclusie zou dus moeten luiden, om GEEN AMD in tray meer te verkopen...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 02:59:
Maar... Ik ben nu WEL verplicht om garantie aan de klant te geven! Nederlandse wet!
Mijn conclusie zou dus moeten luiden, om GEEN AMD in tray meer te verkopen...
Tja, volgens mij kan je dit zien als user abuse. Als ie even heeft gewerkt is ie niet DOA, en ligt het ws toch aan een fout gemonteerde heatsink. Het ligt eraan hoe graag jij die klant en eventuele kennissen in de toekomst nog wilt in je klantenbestand houden. Eerlijk gezegd vind ik die zwarte vlek heel vreemd, door een productiefout zou de proc gewoon niet werken, maar dat er vlekken op komen die er eerst niet op zaten lijkt toch aan slechte koeling te liggen, en niet aan productiefouten van amd.
Op www.mpl.be staat het volgende:
Be very careful if you want to install AMD CPU's yourself, because the AMD warranty policy became very severe. Guidelines from AMD: '' NO warranty on mechanical damage of the CPU like bent or broken pins, cracked dies or packages. NO warranty on manipulated CPU's by e.g. overclocking. No warranty on overheating e.g. caused by use of non-recommended (www1.amd.com/athlon/config) or improperly mounted coolers (www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf). or by overclocking or use of core voltage different from the datasheet. You can recognize overheating by e.g. brown spots on bottom side of the CPU, different colors on the chip surface, destroyed support pads, head conducting pastes spread all over the package. Especially no warranty for findings like: open/short at Vcc- or I/O pins, Micro Cracks (invisible cracks), when part is fully functional. ''

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Kijkende naar die foto vind ik er wel erg veel koelpasta op zitten. Beetje zelfbouwer weet dat koelpasta er flinterdun op moet en dat is hier duidelijk niet gebeurd. Als de gebruiker zelf cpu & koeler geplaatst heeft, denk ik toch dat hij de koeler er niet fatsoenlijk op had zitten en heeft hij (als ik de verkoper zou zijn) vette pech. Van mij krijgt hij iig geen nieuwe...of het moet voor jou belangrijk zijn om hem tevreden te houden.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:06
Dol_Fijn schreef op 05 september 2002 @ 04:21:
Kijkende naar die foto vind ik er wel erg veel koelpasta op zitten. Beetje zelfbouwer weet dat koelpasta er flinterdun op moet en dat is hier duidelijk niet gebeurd. Als de gebruiker zelf cpu & koeler geplaatst heeft, denk ik toch dat hij de koeler er niet fatsoenlijk op had zitten en heeft hij (als ik de verkoper zou zijn) vette pech. Van mij krijgt hij iig geen nieuwe...of het moet voor jou belangrijk zijn om hem tevreden te houden.
Dat vond ik ook al :?
Als er nou (wat logisch is) nog meer op de cooler zat, is dit niet zo gek :?
Maar koop iig altijd boxed, :)
Ik heb een XP 2400 + pre-ordered en inmiddels binnen, is ook een tray, eigelijk niet zo blij mee maar ja, ik had em dan eerder *D

Verwijderd

dit soort shit heeft me dus laten besluiten nooit meer een AMD te kopen.. ik hou het lekker weer bij Intel.. heb hetzelfde probleem gehad.. CPU erop.. 10 seconden later dood.. de termische beveiliging in de bios had niet eens tijd om te reageren.. en ja..de cooler was goed en de koelpasta goed aangebracht.. de winkel weigerde garantie te geven.. dus daar zal ik ooit nooit meer komen..

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 16:10
Heb een tijdje bij op een TD gestaan bij een computerboer. In die tijd kwam 20 % van de verkochte Amd's terug allemaal met thermische problemen. Ook fikte ze soms zonder enige reden door. Is me in een half jaar tijd nog nooit met een Pentium overkomen, iets wat mij heeft doen besluiten NOOIT Amd te kopen.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Verwijderd

Al paar honderd durons en xp's in mn handen gehad... nooit problemen... zelfs een xp2200+ gehad die ik, (door drukte,hmmm) Windows op zette ZONDER koeling erop... vroeg me al ff af waarom ie niet hoger wou als 1350 mhz... ERNA DOHHHHHHHHHHHHH.... ff eeen koeler erop gezet en rebooten en is in de bios gezien dat de temperatuur maar liefst 95° was... Beestje heeft erna nog 2 daajes proef gelopen, en draait nog altijd (maand?)

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:48
Op Tom's Hardware Guide hebben ze een tijdje geleden een interessant testje gepubliceerd, waar ze de heatsink van de processors verwijderden. De AMD's gingen binnen enkele senconden in rook op. Geeft micchien aardig vergelijkingsmateriaal voor deze situatie.

System specs

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb een aantal p3 800mhz dat zien doen
3 ofzo.. een mocht ik meenemen en is nu sleutelhanger :P

maar ook met dat zwarte troep
oorzaak is nog steeds onbekend maar van alle 3 waren de coolers goed gemonteerd

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

dlmh

Lo-Fi

Zoals in de quote van Duracell staat, bij overheating gaat de heat conducting pasta lopen en krijg je die zwarte vlek naast de core. Dus: géén garantie! Ben je bang om die man als klant (en daarmee misschien zijn vrienden) te verliezen??? Tja... Als ze allemaal een brakke cooler gebruiken voor zo'n CPU en daarmee terugkomen, weet ik niet of je daar nou echt van wakker zou moeten liggen!!!! Klinkt misschien bot (is het misschien ook...), maar klanten hebben natuurlijk 'nooit' wat verkeerd gedaan.... Ze hebben alleen garantie als de CPU en koeler in de winkel bevestigd worden.
My 2 €ents!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Ik persoonlijk vindt het helemaal niet vreemd dat fabrikanten er tegenwoordig "moeilijk" over doen om dit onder garantie te laten vallen.
Als je ziet hoeveel zelfbouwers de cooler verkeerd om op de proc zetten, ondanks de uitsparing onder op de cooler.
Ik werk zelf ook in een hardware shop, en er komen zelfs mensen met procs terug die HELEMAAL onder de koelpasta zitten, omdat er een tubetje bij een cooler zit, denken ze blijkbaar dat die ook helemaal op moet! |:(

Dan zijn er ook nog mensen dien helemaal GEEN koelpasta op de core doen, dat vinden de procs van tegenwoordig ook helemaal niet leuk. :?

En natuurlijk de onvergetelijke mensen die GEEN afstandsbusjes gebruiken tussen moederbord en achterkant van de kast, met als gevolg dood moederbord O-)

en wie mag het oplossen? de hardware-boer waar de zooi vandaan komt :(

Mijn levensmotto is dan ook: Als je nog nooit een computer gebouwd hebt, vraag dan een aantal dingen na voordat je hem zomaar in elkaar schroeft, of laat het doen. :)

Het laten doen is helemaal niet zo duur (naar verhouding) een nieuw moederbord of proc moeten kopen ivm bouwfouten is VEEL duurder. :D

Groet,

Redeamer

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Is die persoon zijn mobo nu ook toevallig niet stuk, vraag dat eens eerst ! Ik had met een full copper Thermalright cooler ook na 10 seconde prijs, EN STINKEN !!! Ik verstond er geen zak van hoe dat ZO snel kon gebeuren. Bij navraag in de winkel bevestigden ze mij dat een Ahtlon het zelfs zonder cooler het langer uithoudt dan 1min vooralleer door te branden. Na enige tijd ( tegen ik op dat mobo een nieuwe cpu had besteld en wilde plaatsen ) , bleek ook die het niet te doen...

Tja HET probleem was dat ik door een kleine uitschuiver bij het plaatsen van de klip met mijn schroevendraaier ( dacht ik niet onmiddelijk aan doordat er geen zichtbare schade was ), een mini componentje had verwoest, waardoor volgens deze winkel mijn TB 1333 plots 3 volt of zo door zich kreeg ! :( Gevolg cpu en mobo naar de haaien )

Mijn Specs

Verwijderd

ik heb een keer (als niet dealer zijnde trouwens :) ) een athlon 800mhz teruggestuurd... was doorgebrand...en warempel..kreeg twee weken later een andere cpu... als je het goed uitlegd, en je laat merken dat alles echt goed zat zijn ze bij amd niet echt moeilijk...of ik had m'n cpu teruggestuurd en hadden de mensen daar toevallig een vette salarisverhoging gekregen ofzow en dachten 'ah laten we onze klant eens matsen ;p)

Verwijderd

Topicstarter
Duracell schreef op 05 september 2002 @ 03:20:
[...]

Tja, volgens mij kan je dit zien als user abuse. Als ie even heeft gewerkt is ie niet DOA,

[...]
Het heeft iets van 10 seconden gewerkt volgens de gebruiker. Aangenomen dat hij de waarheid spreekt reken ik dat wel als DOA.
Zelfde als je een TV aanzet, en je hebt beeld, en ontploft. Dan was hij imo al niet goed toen hij uitgepakt werd...

Verwijderd

Topicstarter
Dol_Fijn schreef op 05 september 2002 @ 04:21:
ELKE klant is voor mij belangrijk. Maar er moeten natuurlijk grenzen zijn, anders lijd je verlies.
En waar je die grens stelt is een individuele zaak natuurlijk...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gewoon een nieuwe leveren... je inkoopsprijs is toch lager en je hebt er een sleutelhanger bij, die je eventueel weer kan verkopen :)

Vergeet ook niet te kijken wat voor klant het is....

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 07:53:
dit soort shit heeft me dus laten besluiten nooit meer een AMD te kopen.. ik hou het lekker weer bij Intel.. heb hetzelfde probleem gehad.. CPU erop.. 10 seconden later dood.. de termische beveiliging in de bios had niet eens tijd om te reageren.. en ja..de cooler was goed en de koelpasta goed aangebracht.. de winkel weigerde garantie te geven.. dus daar zal ik ooit nooit meer komen..
Precies! Logische reactie natuurlijk.
Maar in hoeverre is het de schuld van die winkel? Het blijkt nu dus gewoon dat AMD brakke garantie geeft.
Ik denk dat er maar weinig zaken zijn die een nieuwe aan je gegeven zou hebben.
Maar wat ik al een aantal malen gehoord heb hier.. hoe belangrijk is het om die klant tevreden te houden?
Ik kan het nooit zeker weten, maar ik vermoed wel dat als ik hem tevreden hou, dit zeker niet de laatste bestelling geweest zal zijn.
Dus.. dat word de schade zelf opvangen... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 01:10:
[...]

De mijne ruik je wel! Beetje brandlucht. Zelfs nu nog, na een paar dagen!
En als je in de buurt van Rotterdam komt, mag je wel gratis een p166 meenemen hoor... :-) scheelt weer.
In Lochem heb ik nog wel een P1 133 voor je!! Die kan wel op 200

• Shunt

Shunt

Boe

welke proc is dit ??? de 1800+ zo jah wil ik hem wel van je overnemen ook al is het een 1500+ maakt me niet uit ik wil hem wel overnemen :D

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
SubSoNick schreef op 05 september 2002 @ 08:00:
Heb een tijdje bij op een TD gestaan bij een computerboer. In die tijd kwam 20 % van de verkochte Amd's terug allemaal met thermische problemen. Ook fikte ze soms zonder enige reden door. Is me in een half jaar tijd nog nooit met een Pentium overkomen, iets wat mij heeft doen besluiten NOOIT Amd te kopen.
Zo heeft iedereen wel ervaringen waarom hij een bepaald merk nooit meer koopt, of juist wel.
Terwijl het waarschijnlijk gewoon een slechte serie was. 20% is wel errug veel!
En dat zegt niets over de kwaliteit nu.
Kan ik over harde schijven ook zeggen, zowel Maxtor, JVC, Fujitsi, IBM hebben allemaal wel eens slechte series (gehad) volgens mijn eigen ervaringen.
Met Conner en Seagate nog niet! Maar anderen misschien des te meer.
Wees eerlijk.. de meeste ervaringen zijn gebaseerd op 1, enkele stuks, of hooguit enkele honderden stuks. Is niet echt representatief.
En zelfs als je een grootscheeps onderzoek zou doen, zou je gewoon alleen de nieuwste modellen moeten nemen. Maar dat is moeilijk. Ervaringen komen namelijk meestal pas achteraf...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 08:25:
Al paar honderd durons en xp's in mn handen gehad... nooit problemen... zelfs een xp2200+ gehad die ik, (door drukte,hmmm) Windows op zette ZONDER koeling erop... vroeg me al ff af waarom ie niet hoger wou als 1350 mhz... ERNA DOHHHHHHHHHHHHH.... ff eeen koeler erop gezet en rebooten en is in de bios gezien dat de temperatuur maar liefst 95° was... Beestje heeft erna nog 2 daajes proef gelopen, en draait nog altijd (maand?)
Op Tweakers stond recent in de serie kookcursussen een artikel van een knakker die zon processortje had lopen afbranden. Is dus even een paar honderd graden geweest.
En scheen nog te werken ook....

Verwijderd

Topicstarter
Bryne schreef op 05 september 2002 @ 08:30:
Op Tom's Hardware Guide hebben ze een tijdje geleden een interessant testje gepubliceerd, waar ze de heatsink van de processors verwijderden. De AMD's gingen binnen enkele senconden in rook op. Geeft micchien aardig vergelijkingsmateriaal voor deze situatie.
Wow! Das heftig! Ik heb net die foto even bekeken!
En het resultaat lijkt er inderdaad wel erg op. Enkele seconden werken en dan, WAF!
Maar.. als ik zo die foto bekijk, ziet het er toch heel anders uit! Op de foto in die test zie je dat de core helemaal vernacheld is, iets wat bij mijn processor toch niet het geval is.
Dit zou dus inderdaad kunnen duiden op een maupi processor.
Aande andere kant bestaat nog de mogelijkheid dat hij overgeclockt is. Volgens AMD kan je dat herkennen aan verkleuringen op de proc. Dat zie ik inderdaad langs de core.
Maar dan kan natuurlijk ook als gevolg van de hotte als gevolg van de defect zijn geweest...

Verwijderd

Topicstarter
pt0x schreef op 05 september 2002 @ 08:38:
ik heb een aantal p3 800mhz dat zien doen
3 ofzo.. een mocht ik meenemen en is nu sleutelhanger :P

maar ook met dat zwarte troep
oorzaak is nog steeds onbekend maar van alle 3 waren de coolers goed gemonteerd
Lekkere pinige sleutelhanger. Ben je fakir van beroep?
Maar ik ben er zelf al achter wat dat zwarte troep is dankzij een tip hier. Dat ws dus gewoon verbrandde pasta. Ik kon het zo wegkrabben. Maar aan de onderkant zie ik ook een zwarte plek, op dezelfde hoogte zeg maar. Dat kan dus nooit pasta zijn.
Ik zal daar ook even een scan van maken.

Verwijderd

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op 05 september 2002 @ 08:44:
Zoals in de quote van Duracell staat, bij overheating gaat de heat conducting pasta lopen en krijg je die zwarte vlek naast de core. Dus: géén garantie! Ben je bang om die man als klant (en daarmee misschien zijn vrienden) te verliezen??? Tja... Als ze allemaal een brakke cooler gebruiken voor zo'n CPU en daarmee terugkomen, weet ik niet of je daar nou echt van wakker zou moeten liggen!!!! Klinkt misschien bot (is het misschien ook...), maar klanten hebben natuurlijk 'nooit' wat verkeerd gedaan.... Ze hebben alleen garantie als de CPU en koeler in de winkel bevestigd worden.
My 2 €ents!
Je hebt daar wel een goed punt. Klanten hebben nooit iets verkeerds gedaan, terwijl ik al een aantal malen onomstotelijk heb bewezen dat het wel zo is.
Ook haalde ik bijvoorbeeld een keer een schroef van 5 cm uit een drive, terwijl ze daarvoor mij verzekerden dat het kind niet in de buurt geweest is!
Eigenlijk best een logische reactie, mensen hebben schade, en willen die afschuiven. Begrijpelijk.
En inderdaad... hoe graag wil ik een klant behouden, die waarschijnlijk? iets verkeerds gedaan heeft?
Kans is groot dat het weer gebeurt dus...
Toch moet ik oppassen, ook een klant die terecht ongelijk krijgt, kan negatieve publiciteit geven. En ik heb al te horen gehad dat mijn shopsurvey nu extra in de gaten word gehouden. Een paar ontevreden klanten en weg ben ik!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 08:46:
Ik persoonlijk vindt het helemaal niet vreemd dat fabrikanten er tegenwoordig "moeilijk" over doen om dit onder garantie te laten vallen.
Als je ziet hoeveel zelfbouwers de cooler verkeerd om op de proc zetten, ondanks de uitsparing onder op de cooler.
Ik werk zelf ook in een hardware shop, en er komen zelfs mensen met procs terug die HELEMAAL onder de koelpasta zitten, omdat er een tubetje bij een cooler zit, denken ze blijkbaar dat die ook helemaal op moet! |:(

Dan zijn er ook nog mensen dien helemaal GEEN koelpasta op de core doen, dat vinden de procs van tegenwoordig ook helemaal niet leuk. :?

En natuurlijk de onvergetelijke mensen die GEEN afstandsbusjes gebruiken tussen moederbord en achterkant van de kast, met als gevolg dood moederbord O-)

Redeamer
Wat me ook niet helemaal gezond lijkt, en steeds meer leveranciers doen dat, is een garantiesticker OP de processor plakken!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 11:43:
ik heb een keer (als niet dealer zijnde trouwens :) ) een athlon 800mhz teruggestuurd... was doorgebrand...en warempel..kreeg twee weken later een andere cpu... als je het goed uitlegd, en je laat merken dat alles echt goed zat zijn ze bij amd niet echt moeilijk...of ik had m'n cpu teruggestuurd en hadden de mensen daar toevallig een vette salarisverhoging gekregen ofzow en dachten 'ah laten we onze klant eens matsen ;p)
Ik denk dat ze VROEGER minder moeilijk deden!
Nu hebben ze meer ervaringen, is de concurentie verhevigd, bezuinigingenm tegenvallende resultaten.. lees je het nieuws niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:08:
[...]

In Lochem heb ik nog wel een P1 133 voor je!! Die kan wel op 200
Dan kan die 166 wel op 233 denk ik.. :-)

Verwijderd

Topicstarter
-GF-Annihilator schreef op 05 september 2002 @ 10:30:
Is die persoon zijn mobo nu ook toevallig niet stuk, vraag dat eens eerst ! Ik had met een full copper Thermalright cooler ook na 10 seconde prijs, EN STINKEN !!! Ik verstond er geen zak van hoe dat ZO snel kon gebeuren. Bij navraag in de winkel bevestigden ze mij dat een Ahtlon het zelfs zonder cooler het langer uithoudt dan 1min vooralleer door te branden. Na enige tijd ( tegen ik op dat mobo een nieuwe cpu had besteld en wilde plaatsen ) , bleek ook die het niet te doen...

Tja HET probleem was dat ik door een kleine uitschuiver bij het plaatsen van de klip met mijn schroevendraaier ( dacht ik niet onmiddelijk aan doordat er geen zichtbare schade was ), een mini componentje had verwoest, waardoor volgens deze winkel mijn TB 1333 plots 3 volt of zo door zich kreeg ! :( Gevolg cpu en mobo naar de haaien )
met andere AMD (hij had er 3 besteld) ging het wel goed..

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Edit: als ie der drie besteld heeft en 2 ervan gingen wel goed, zou ik het wel zo netjes vinden als je hem garantie zou geven.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 05 september 2002 @ 12:06:
gewoon een nieuwe leveren... je inkoopsprijs is toch lager en je hebt er een sleutelhanger bij, die je eventueel weer kan verkopen :)

Vergeet ook niet te kijken wat voor klant het is....
Hoe maak je een sleutelhanger hiervan?
Pinnetjes lijke me geen fijn gevoel in je broekzak.

En.. geloof het of niet, maar mijn inkoopsprijs zal nu hoger zijn als mijn verkoopprijs!
Omdat ik niet weer van plan ben om een tray te importeren.

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 05 september 2002 @ 12:10:
welke proc is dit ??? de 1800+ zo jah wil ik hem wel van je overnemen ook al is het een 1500+ maakt me niet uit ik wil hem wel overnemen :D
Nee noob. Een 133 zegt hij toch! :-) Dat is dus de totale snelheid bij een P1 :+

Verwijderd

Topicstarter
Duracell schreef op 05 september 2002 @ 12:43:
Edit: als ie der drie besteld heeft en 2 ervan gingen wel goed, zou ik het wel zo netjes vinden als je hem garantie zou geven.
Ojee.. nu ga je op mijn gevoel werken..
ahum.. eh.. heb ik dat?
Ja.. helaas wel.
Als ik weer voor die prijs kan inkopen, dan zal ik het wel doen ja. Hij zal alleen even moeten wachten dan.

Verwijderd

Hij lijkt mij zelfs schoongemaakt met het verkeerde spul.
Iets wat geleidde.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

[afbeelding]
10sec. zonder cooler oke
maar met cooler is dat echt wel langer (klein of groot) }:O

/edit
lamaar ik had de post van m3gA niet gezien ....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:52:
Hij lijkt mij zelfs schoongemaakt met het verkeerde spul.
Iets wat geleidde.
Hoe zie je dat?
Op kleuren moet je niet zo letten, ik heb een beetje gespeeld met brightness en controst, om het duidelijker te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Hier is dus de achterkant: Afbeeldingslocatie: http://www.systemen.org/amd1800xpback.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Je kan duidelijk zien dat het een bepaald punt lokatie betreft. Dit ziet er niet echt uit als een proc wat gebruikt is zonder koeler imo?

Verwijderd

Marius de klant is koning, helemaal bij een 'zaak' als de jouwe.

De processor is in iedergeval niet zonder koeler gebruikt. Dan zou hij er een stuk erger uitzien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:18:
Je kan duidelijk zien dat het een bepaald punt lokatie betreft. Dit ziet er niet echt uit als een proc wat gebruikt is zonder koeler imo?
Bekijk die cpu eens!!!!!!!!! Zelfs op de kussentjes zit koelpasta! Dus weet je meteen hoeveel verstand hij er van had!

Nu heeft die klant van jouw zijn koeler verkeerd om eropgezet en is hij doorgefikt, ik weet 100% zeker dat dit geen DOA was.

Bel die klant op en zeg dat hij zijn complete pc moet meenmen, bekijk de socket maar eens hoe het daar mee is.

En leg uit aan die klant dat je hier gewoon geen garanite op kan geven, maar dat je wel 50% van de nieuwprijs wilt betalen voor zijn cpu voor een nieuwe. Daar gaat de klant wel mee akkoord denk ik.

En zet daarna maar in je voorwaarden dat je hier geen garantie op geeft.

Eynstein is een winkel die kei hard nee zegt tegen zulke cpu's als mensen om garantie vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:03:
Marius de klant is koning, helemaal bij een 'zaak' als de jouwe.

De processor is in iedergeval niet zonder koeler gebruikt. Dan zou hij er een stuk erger uitzien.
Dat is ook zo! Daar heb ik al een foto van gezien! (link ergens aan het begin van deze topic)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 14:22:
[...]

Bekijk die cpu eens!!!!!!!!! Zelfs op de kussentjes zit koelpasta! Dus weet je meteen hoeveel verstand hij er van had!

Nu heeft die klant van jouw zijn koeler verkeerd om eropgezet en is hij doorgefikt, ik weet 100% zeker dat dit geen DOA was.

Bel die klant op en zeg dat hij zijn complete pc moet meenmen, bekijk de socket maar eens hoe het daar mee is.

En leg uit aan die klant dat je hier gewoon geen garanite op kan geven, maar dat je wel 50% van de nieuwprijs wilt betalen voor zijn cpu voor een nieuwe. Daar gaat de klant wel mee akkoord denk ik.

En zet daarna maar in je voorwaarden dat je hier geen garantie op geeft.

Eynstein is een winkel die kei hard nee zegt tegen zulke cpu's als mensen om garantie vragen.
Ergens vind ik dit wel een goede oplossing ja, beetje de schade delen. Vooral omdat hij er 3 genomen heeft...

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 00:55:
[...]

Hoe controleren ze dat?
Ik werk op de RMA afdeling van een zeker bekend computer bedrijf.

AMD is ZEEER ZEEER strickt vaak koop je niet direct bij amd maar bij een importeur wel de importeur houd er dezelfde garantie voorwaarden op na als amd zelf zo doen dat ongeveer zo :

Is ie optisch beschadigd?
zit er ook maar een klein krasje of hoekje van de core of dus JA ---> Geen garantie

IS de CPU doorgebrand ?
ZIjn er sproren van brand schade en of hitte te vinden op de cpu ?
Zo ja ---> Geen garantie

Werkt de CPU op het AMD test systeem ?
Zo ja ---> retour niet defect

IS de CPU minder dan een jaar oud ?
zo Nee dan geen garantie

Is de cpu degelijk verpakt verzonden ?
Zo Nee --> geen garantie

Ben je door alle voorwaarden al dan niet door succes doorgelopen dan krijg je van AMD garantie

Sommige mensen....

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Koelkasten schreef op 05 september 2002 @ 15:07:
[...]

Ik werk op de RMA afdeling van een zeker bekend computer bedrijf.

AMD is ZEEER ZEEER strickt vaak koop je niet direct bij amd maar bij een importeur wel de importeur houd er dezelfde garantie voorwaarden op na als amd zelf zo doen dat ongeveer zo :

Is ie optisch beschadigd?
zit er ook maar een klein krasje of hoekje van de core of dus JA ---> Geen garantie

IS de CPU doorgebrand ?
ZIjn er sproren van brand schade en of hitte te vinden op de cpu ?
Zo ja ---> Geen garantie

Werkt de CPU op het AMD test systeem ?
Zo ja ---> retour niet defect

IS de CPU minder dan een jaar oud ?
zo Nee dan geen garantie

Is de cpu degelijk verpakt verzonden ?
Zo Nee --> geen garantie

Ben je door alle voorwaarden al dan niet door succes doorgelopen dan krijg je van AMD garantie
Even voor de duidelijkheid: gaat het hier om boxed amd's of om losse processoren(waar amd zegt totaal geen garantie op te bieden)

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

lijkt et zo of zit er roze en witte pasta op ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Duracell schreef op 05 september 2002 @ 17:27:
[...]

Even voor de duidelijkheid: gaat het hier om boxed amd's of om losse processoren(waar amd zegt totaal geen garantie op te bieden)
een fabrikant is toch verplicht garantie te geven lijkt me...?

en verder voor mariusjr:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif :{

• VeldKoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 12:49:
[...]

Nee noob. Een 133 zegt hij toch! :-) Dat is dus de totale snelheid bij een P1 :+
ga jij dan eerst maar even normaal posten ipv een pagina vol te kladden met je eigen posts onder elkaar gestapeld meneer de 31337 veteraan

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

veldmuis schreef op 05 september 2002 @ 19:29:
[...]

en verder voor mariusjr:
[afbeelding] :{
Check z'n icon trouwens :+

(dat geloof je toch niet :D)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Koelkasten schreef op 05 september 2002 @ 15:07:
[...]

IS de CPU doorgebrand ?
Zijn er sporen van brand schade en of hitte te vinden op de cpu ?
Zo ja ---> Geen garantie
Toch een beetje belachelijk! Stel je voor dat ze dat bij Philips doen. Mijn TV vliegt in brand. Philips: Ah! Brandschade! GEEN garantie!

Verwijderd

Topicstarter
Duracell schreef op 05 september 2002 @ 17:27:
[...]

Een losse processor

Verwijderd

Topicstarter
DETONATORX schreef op 05 september 2002 @ 19:20:
lijkt et zo of zit er roze en witte pasta op ?
nee, lijkt maar zo.

Verwijderd

Topicstarter
veldmuis schreef op 05 september 2002 @ 19:29:
[...]

en verder voor mariusjr:
[afbeelding] :{
Ja, dat klopt. muis! Letterlijk staat er in de wetboeken: een redelijke garantie. Dat betekent, zeker van een processor, dat de klant mag verwachten dat de processor zeker een paar jaar meekan. In de computerwereld word meestal de economische levensduur aangehouden, en dat is 3 jaar.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de leverancier na 3 jaar verplicht is om om te ruilen of geld terug te geven, maar in ieder geval nog service! (bijvoorbeeld de verzendkosten betalen naar de fabriek ofzo).
Maar dat geld natuurlijk niet voor verkeerd gebruik.. en eigenlijk gaat dit topic daarover.. is dit echt een DOA processor of ondeskundigheid van de klant?

• Bossie
  • Laatst online: 22:12
Dit heb ik ook een keer gehad, A-XP was net nieuw, dus ik meteen die A-xp1500+ bestellen voor men a7v133, alles netjes in de kast gedaan, w2k opnieuw geinstalleerd, en toen tijdens de windowsupdate liept de pc vast --> cpu doorgefikt

rma gestuurd en na 1,5maand alsnog een nieuwe cpu gekregen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
[...]
[afbeelding]
Ik heb het ook een keer meegemaakt, alleen toen had de klant zijn pc al zo'n 14 maanden. (geen garantie meer dus)
Zie hier de foto's : http://rene.jurrien.cx/fotoalbum/thumbnails.php?album=1
Het moederbord van Asus was ook naar zijn grootje.

De klant had uiteraard ook geen schuld in dit geval.
Ik heb er toen een mooi schaderapport van gemaakt met het resultaat dat AMD netjes een nieuwe processor geleverd heeft en Asus een nieuw moederbord. Alles kostenloos uiteraard. Dit omdat er moeilijk een schuldige partij aan te wijzen was.

We hebben de pc van de klant dus kostenloos kunnen repareren :)

Verwijderd

Topicstarter
TLRnZ schreef op 05 september 2002 @ 21:29:
Dit heb ik ook een keer gehad, A-XP was net nieuw, dus ik meteen die A-xp1500+ bestellen voor men a7v133, alles netjes in de kast gedaan, w2k opnieuw geinstalleerd, en toen tijdens de windowsupdate liept de pc vast --> cpu doorgefikt

rma gestuurd en na 1,5maand alsnog een nieuwe cpu gekregen
Naar de leverancier of AMD zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Rene59 schreef op 05 september 2002 @ 21:33:
[...]

Ik heb het ook een keer meegemaakt, alleen toen had de klant zijn pc al zo'n 14 maanden. (geen garantie meer dus)
Zie hier de foto's : http://rene.jurrien.cx/fotoalbum/thumbnails.php?album=1
Het moederbord van Asus was ook naar zijn grootje.

De klant had uiteraard ook geen schuld in dit geval.
Ik heb er toen een mooi schaderapport van gemaakt met het resultaat dat AMD netjes een nieuwe processor geleverd heeft en Asus een nieuw moederbord. Alles kostenloos uiteraard. Dit omdat er moeilijk een schuldige partij aan te wijzen was.

We hebben de pc van de klant dus kostenloos kunnen repareren :)
Dit zijn heftige fotoos! Die heeft echt in de fik gestaan!
Tsja.. ik ZOU het natuurlijk kunnen proberen bij AMD. Ben hoogstens de verzendkosten (aangetekend) kwijt. Aan de andere kant, staat duidelijk op de site dat ze geen garantie (meer) geven op tray processors. Misschien vroeger wel?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
De klant kan uiteraard zoveel zeggen, die proc kan ook verrot zijn gegaan door een verkeerde voeding te gebruiken ofzo, ik denk persoonlijk dat misschien 1 op de 5 onschuldig is.

• Shunt

Shunt

Boe

dan tel ik voor 4 }) had een amd Thunder bird met verkeede pasta erm kug kug op geblazen ;) zonder zichtbare schaden :D kon of een amd thunderbird of een amd xp 1800 voor 54 eurtjes :)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 06 september 2002 @ 10:58:
dan tel ik voor 4 }) had een amd Thunder bird met verkeede pasta erm kug kug op geblazen ;) zonder zichtbare schaden :D kon of een amd thunderbird of een amd xp 1800 voor 54 eurtjes :)
Verkeerde pasta?
Heb je nog verkeerde pasta ook dan? Choco pasta ofso?

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op 06 september 2002 @ 08:36:
De klant kan uiteraard zoveel zeggen, die proc kan ook verrot zijn gegaan door een verkeerde voeding te gebruiken ofzo, ik denk persoonlijk dat misschien 1 op de 5 onschuldig is.
In dit geval, ben ik tot de conclusie gekomen door de vele tips in dit forum, dat het inderdaad een fout is van de gebruiker.
TEVEEL pasta.
De zwarte brandplak wat op de eerste foto te zien is, is dan ook verbrandde pasta, en die hoort daar niet te zitten! Ookrondom de core zit nog veel.
Terwijl pasta echt flinterdun aangebracht dient te worden.

• VeldKoe
  • Niet online
wil je eens kappen met steeds achter elkaar replies opsommen?
de edit knop, weet je wel

Verwijderd

Topicstarter
VeldKoe schreef op 06 september 2002 @ 11:55:
wil je eens kappen met steeds achter elkaar replies opsommen?
de edit knop, weet je wel
Bedoel je dat ik reacties van verschillende mensen achter elkaar moet pasten?
OOOH!!~
Ben niet zo snel van begrip.. 8)
Maar thanks voor de tip.

Verwijderd

Mariusjr,

Ik heb even de boel doorgelezen en zou even het volgende willen mededelen. De betreffende 3 proc. zijn besteld door drie verschillende personen waaronder een buurman, mijn vader en ik. Mijn 1800+ loopt prima en staat op het punt behoorlijk overgeklokt te worden in mijn watergekoelde kast. Die van mijn vader is even getest in mijn kast en gaf voor zover ik heb kunnen constateren geen problemen, maar deze heeft er 'slechts' één boot cyclus ingezeten. (Wat natuurlijk nog altijd langer is dan de 10 seconden van de buurman.)

Mijn punt is echter het volgende. De buurman in kwestie is geen complete leek, echter ook geen specialist. Feit is wel dat het geen leugen is dat de proc binnen 10 seconden is doorgefikt op een nieuw moederbord. Er zat een nieuwe Spire koeler op met een juiste hoeveelheid pasta in een nieuwe Aopen kast met een nieuwe 450Watt PSU. (De andere onderdelen draaien nu prima met een ouder systeem, dus deze onderdelen hebben niet voor problemen gezorgd.) Nadat mijn vader en zijn buurman dus beide even naar de 'dode' Pc hebben lopen staren hebben ze mij gebeld om te vragen wat er eventueel fout is gegaan.

Op mijn advies is de 1800+ verwijderd en vervangen door een oude duron 800. Deze gaf echter ook geen leven op het betreffende moederbord. Het gaat hier om een Eagletec 830+ (of zoiets) met de SIS chipset (erg vaag bord IMO), maar dit terzijde.

Mijn idee is dus een defect moederbord?!

De buurman is met zijn nieuwe moederbord terug gegaan naar de leverancier en heeft daar het probleem voorgelegd. De leverancier heeft toen nogmaals de boel getest en er pasta op gesmeerd, dit verklaart dus het overmatige gebruik van pasta. Gevolg van deze test was een nieuw moederbord, maar geen verdere verklaring of uitleg. Proc deed echter nog steeds niks. Dit lijkt mij op het verhaal van het Asus bord met proc waarbij een duidelijke schuldige niet aan te wijzen was. Is het moederbord nu kapot door de proc of andersom???

Ik moet toegeven dat je zeer begaan overkomt met je klanten en dat het inderdaad moeilijk is om na te gaan of een gebuiker een fout heeft gemaakt of niet, maar in dit geval hoop ik dat dit wat meer (on)duidelijkheid verschaft.

ik ben erg benieuwd wat de uitkomst van het verhaal wordt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zo dat heb ik niet vaak gezien dat klant en verkoper elkaar zo ontmoeten op got :P
maar mobo lijkt me rip door cpu die te heet is geworden...
lijkt me kortsluiting, want zo snel en als er een beetje koeler op fikt die niet zo snel door anders...

Tweakers Discord

Verwijderd

Niet geheel toevallig hoor tweakdude, hoorde van mijn pa dat mariusjr iets op got had gepost, dus even zoeken en voila...

Maarre, jouw theorie klinkt mij vrij aannemelijk in de oren... ;)

Verwijderd

Topicstarter
En dat is ook niet geheel toevallig, ik had deze url naar je pa gestuurd.. :-)

Maar wat tweakdude zegt klinkt mij ook aannemelijk... oorzaak kortsluiting...
En inderdaad, waar begon die?
AMD zelf is er helaas strict in: geen garantie.. :-(
Maar met je pa ben ik min of meer al tot een schappelijk deal gekomen.

Verwijderd

Ik had het al gehoord ja, aardige oplossing wat mij betreft :)

• The.Force
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Zo iedereen toch min of meer tevree ;)

Iedereen heeft liever een goed werkende processor; zowel klant als verkoper. Spijtig dat AMD zo streng is qua garantie maar tja... shit happens!
Vaak is het vertrouwen van de verkoper geschaadt door reeds misbruik van vertrouwen (ervaring leert) & of de consument nu onschuldig is of niet, kan men spijtig genoeg niet ruiken ...

System Specs!

Verwijderd

Hmm werk zelf in een PC winkel, heb zelf ook altijd AMD gehad dit had ik met een AMD T-bird 1400 naar 1 jaar precies het zelfde door gebrand dus ik opgestuurd enjahoor het was gewoon garantie kreeg er een nieuwe AMD XP1700+ voor terug van AMD dus zo moeilijk is AMD niet echt.

En dit valt ook gewoon onder garantie als je hem terug stuurd.

Greetz CB
Pagina: 1