Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
in HTML 4 en lager: Start tag: required, End tag: optional
In XHTML is het verplicht om alle tags af te sluiten.
Het is aan te raden om jezelf aan te leren om altijd tags juist te nesten en af te sluiten.
Het is aan te raden om jezelf aan te leren om altijd tags juist te nesten en af te sluiten.
dit geld dus voor alle tags... ook <li> ?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
in XHTML wel ja, zoals Cheatah zegt.Skinkie schreef op 05 september 2002 @ 00:29:
dit geld dus voor alle tags... ook <li> ?
edit 2: Dus óók voor <li>Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 00:00:
in HTML 4 en lager: Start tag: required, End tag: optional
ik vind het zowieso fijn om alles af te sluiten, of het nou moet of mag. Ik vind de code er een stuk overzichtelijker door worden.
(De <br> bijv kun je ook afsluiten met <br /> hoewel ik dat nogal vaak vergeet)
Als je XHTML wilt toepassen, en je gebruikt geen eind tag dan zet je aan het eind van de begintag een /
zoals: <br />
zoals: <br />
Idd, gewoon aanleren alles af te sluiten.
Is netter en overzichtelijker, en dan maak je minder snel fouten wanneer je met XML/XHTML werkt.
Let trouwens ook maar meteen op gebruik van hoofdletters/kleine letters.
Is netter en overzichtelijker, en dan maak je minder snel fouten wanneer je met XML/XHTML werkt.
Let trouwens ook maar meteen op gebruik van hoofdletters/kleine letters.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Je kunt homesite zo instellen dat ie dat automatisch voor je doet...RRX schreef op 05 september 2002 @ 01:27:
Ik vind het een beetje raar als je die tags NIET afsluti
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
dat kan idd,DeFeCt schreef op 05 september 2002 @ 10:31:
[...]
Je kunt homesite zo instellen dat ie dat automatisch voor je doet...
maar ik vind het zwaar irritant als homesite dat doet..
[gebruik eht zelf overigens niet, ik zag het bij iemand en heb 1x geprobeerd]
Verwijderd
Buiten de <br> tag sluit ik eigenlijk altijd alles af.
Ik probeer ook door de tags lowercase te houden (behalve kleurcodes schrijf ik #FFBBAA) en witregels de code een stuk overzichtelijker te houden.
Maar over dat td, het is niet eens altijd verplicht, maar soms kunnen er vreemde dingen uitkomen. Wist je dat je in een table niet een een tr hoeft te gebruiken.
Ik heb wel al een paar keer XHTML proberen te schrijven, maar dat vind ik overdreven. Ben je echt een half uur bezig met verbeteren. Dus ik doe het gewoon netjes, maar niet bijzonder. doei
tmmk
Ik probeer ook door de tags lowercase te houden (behalve kleurcodes schrijf ik #FFBBAA) en witregels de code een stuk overzichtelijker te houden.
Maar over dat td, het is niet eens altijd verplicht, maar soms kunnen er vreemde dingen uitkomen. Wist je dat je in een table niet een een tr hoeft te gebruiken.
Ik heb wel al een paar keer XHTML proberen te schrijven, maar dat vind ik overdreven. Ben je echt een half uur bezig met verbeteren. Dus ik doe het gewoon netjes, maar niet bijzonder. doei
tmmk
Verwijderd
De br tag is ook een hele rare. Ik gebruik die eigenlijk ook nooit meer. Met p tags en CSS kun je ook veel bereiken.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 15:57:
Buiten de <br> tag sluit ik eigenlijk altijd alles af.
Het is verplicht om tenminste één tr element in je table te hebben. Dat geldt volgens mij voor alle HTML versies. In ieder geval vanaf 4.0Maar over dat td, het is niet eens altijd verplicht, maar soms kunnen er vreemde dingen uitkomen. Wist je dat je in een table niet een een tr hoeft te gebruiken.
Verder moet een tr element minstens een td of th element omsluiten.
XHTML 1.0 Transitional is vrijwel gelijk aan HTML 4.01, één verschil is iig dat een XHTML document well-formed moet zijn, en dat alle tags moeten worden afgesloten. Als je dat jezelf even aanleert, dan kan XHTML echt geen probleem zijn.
Pagina: 1