Hi,
Voor heel intensief rekenwerk (numerieke modellering, simulaties) zou ik graag de snelste PC bouwen die vandaag beschikbaar is. Budget is ongeveer 3000 EURO
Ik had aan hetvolgende gedacht
Prometia kast (koeling tot -40°C).
Asus P4S533 moederbord
2 x Corsair PC3200 CL 2 512 MB
P4 2.4 GHz 400MHz (op 133 MHz bus laten draaien = 24 x 133 = 3.2 GHz ?)
80GB Hard disk WD 8MB buffer
Geforce 4 grafische kaart.
Is dit een goede configuratie of kan ik beter een andere processor / moederbord kiezen ?
Ik zou wel bij DDR geheugen willen blijven, heb gehoord dan Intel in de toekomst geen Rambus meer zal ondersteunen. Ook heb ik 1 GB nodig , ik heb nog niet veel RIMM1066 512 MB gezien.
Graag suggesties en commentaar
Ik zou dit systeem deze maand willen bouwen, zal eventueel eens een review maken.
Voor heel intensief rekenwerk (numerieke modellering, simulaties) zou ik graag de snelste PC bouwen die vandaag beschikbaar is. Budget is ongeveer 3000 EURO
Ik had aan hetvolgende gedacht
Prometia kast (koeling tot -40°C).
Asus P4S533 moederbord
2 x Corsair PC3200 CL 2 512 MB
P4 2.4 GHz 400MHz (op 133 MHz bus laten draaien = 24 x 133 = 3.2 GHz ?)
80GB Hard disk WD 8MB buffer
Geforce 4 grafische kaart.
Is dit een goede configuratie of kan ik beter een andere processor / moederbord kiezen ?
Ik zou wel bij DDR geheugen willen blijven, heb gehoord dan Intel in de toekomst geen Rambus meer zal ondersteunen. Ook heb ik 1 GB nodig , ik heb nog niet veel RIMM1066 512 MB gezien.
Graag suggesties en commentaar
Ik zou dit systeem deze maand willen bouwen, zal eventueel eens een review maken.