Fonts niet goed, wie herkent dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://download.jgc.homeip.net/snapshot1.png

Wie herkent die vern*kte truetype fonts in mozilla aan de linkerkant van die schermafdruk? Ik word hier helemaal gek van, vanalles geprobeerd maar niets goed. Voor zover ik weet ligt dit aan Freetype. Zolang ik XTT gebruik is het goed, maar dan wil OpenOffice.org niet meer :(
Iemand een suggestie?

specs:

Debian Sarge/Sid doorelkaar
XFree86 4.1.0-17
KDE 3.1.0beta (die geeft ze wel perfect weer overigens)
Mozilla 1.1 Beta
videokaart is een Diamond Viper2 met Savage2000 chipset, gebruik de savage XF86 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Tsk, terug naar mozilla 1.0.0-0.woody.1 en alles opgelost. Zal ik wel een brakke lib gebruikt hebben bij het compileren van die beta :(

Edit:
ARG! Het komt terug :( Weer brakke zooi.

Verwijderd

Debian Sarge/Sid doorelkaar
sjaa volgens mij werkt dat nooit zo lekker... het kan ook de beta zijn of een lib met fonts die fout is

Verwijderd

Het lijkt mij dat de font-breedte niet helemaal goed berekend wordt. Zo'n "off-by-one" bug, of je hebt iets niet helemaal goed staan in je XftConfig file (variable width font gedefinieerd als een fixed width?)..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

UneXpeCteD schreef op 05 september 2002 @ 07:12 over Debian Sarge en Sid mengeling:
sjaa volgens mij werkt dat nooit zo lekker... het kan ook de beta zijn of een lib met fonts die fout is
Waarom niet ? Dat gaat prima hoor :) Ik heb dat zelf jaren lang gedaan, en nooit problemen ermee :)

Geen idee trouwens waar de topicstarter last van heeft, ik heb zelf dat probleem niet in Sid..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _JGC_
  • Nu online
Niemand die het probleem herkent, maar ik nu wel: S3 is weer bezig :+
Heb helemaal nix veranderd aan de config, alleen die Viper2 eruitgetrokken en een Savage4 met RFI mod er voor in plaats gezet. Kaarten gebruiken beide de Savage driver, maar deze heeft nergens last van. Op 24bpp was het helemaal niet aan te zien, dan deed geen enkel font het fatsoenlijk, met deze Savage4 op 24bpp is het lekker scherp en geen rare weggevallen deeltjes :)
* _JGC_ gaat Tim of hoe die gast ook mag heten maar ff vragen wat dit is, die Viper2 is nml net wat scherper met dat betere filter en die 50MHz snellere RAMDAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ff een paar mailtjes met de XFree86 savage driver maintainer gewisseld, blijkt dus dat er een bug in de Savage2000 zit die niet in de andere savages zit. Qua 2D accelleratie heeft elke savage dezelfde functies, maar de Savage2000 doet er dus iets mee wat niet hoort. Dit was mij ook al opgevallen in Windows 2000 met animated GIFs en ongeveer dezelfde vern*kte lettertypes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Een andere oorzaak voor verneukte fonts is de ddc van je monitor. Doet je X aan loggen in /var/log/XFree86.<display>.log?

Zo ja: doe eens 'grep DPI /var/log/XFree86.0.log' ?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Niet online
Toevallig. Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn machine:
MSI K7PRO + Viper II + Windows 2000.

Ik heb altijd gedacht dat het de chipset/VGA kaart/driver combinatie was en heb het alleen bij Windows 2000 want bij Windows 98 en linux ging het altijd goed. En mijn collega had ook een Viper II draaide ook Win2K en had dezelfde drivers maar niet hezelfde probleem dus dacht ik dat de chipset de boosdoener was.

Als ik de hardware acceleratie achteruit zet dan werd het artifact wel minder. Maar ik heb dus nooit Win2K gedraait door dit probleem en heb nu uiteindelijke een Geforce 2MX en probleem is ook weg.

Het rare is als je tekst selecteerd dan is het ineens weer goed.

[edit]
Nu heb ik trouwens die Viper II in een ander mobo zitten een Asus P2L97 met Intel chipset en het draait Win2K zonder font artifact.

[ Voor 0% gewijzigd door Lambert op 06-09-2002 00:56 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik draai gewoon in 75x75dpi, mozilla staat op 96dpi ingesteld, anders zijn veel websites met slechte CSS (waaronder mn eigen en het Invision Board wat ik gebruik) niet te lezen (als in: veel te klein).
OpenOffice heeft er ook last van, nu niet meer met deze Savage4.
Monitor is nog een oude Panasonic 4G, ding heeft geen DDC info, heb zelf de refresh ingesteld in XF86Config-4.

Om het te verhelpen zou je volgens Tim Roberts het volgende in de screen sectie van XF86Conf-4 moeten zetten:
code:
1
2
  Option "XaaNoCPUToScreenColorExpandFill"
  Option "XaaNoScanlineCPUToScreenColorExpandFill"

Heb het nog niet getest, heb ook geen zin om dat te doen (die savage4 is na de RFI mod best nog wel te doen nml)
Pagina: 1