MPG naar VCD ?

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb nu een 2 cd mpg film die wil ik nu omzetten naar iets wat een dvd speler en/of PS2 kan afspelen.
Maar nou is mijn vraag hoe kan ik zoiets omzetten naar bv een .vcd ?
En weet iemand misschien een programma (liefts voor linux maar windhoos kan ook) die dit kan omzetten(want op google vind ik niks bruikbaars) ?

Alvast bedankt,

Rick

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 21:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ff off topic: geen begroeting en naam onder je post, sommige mensen ergeren zich daar aan.

on-topic:
Ik gebruik zelf nero, daarmee selecteer je gewoon je mpg's, en als hij die dan op cd brandt, is het een vcd :) sim-pel

• RickDB
OK dan brand ik ze wel met nero :D
Alleen op vcdhelper staat dat de ps2 geen vcd af kan spelen, weet iemand misschien welk type de ps2 wel af kan spelen(en hoe ik die dan kan maken) ?

Of topic: ik was effe vergeten dat een begroeting in dit gedeelte van het forum niet mocht my mistake B)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik frees dat je PS2 alleen maar DVD af kan spelen :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hallo..

Ik meen ergens gelezen te hebben dat alleen als je ps2 is omgebouwd het mogelijk is om er zelf gebrande (s)vcd mee af te spelen...Tenminste, bij mijn zoon werken de door mijzelf gebrande (s)vcd ook niet.. :(

groetjes Frans

• RickDB
Ah bedankt ik zal gewoon wel effe een vcd moeten branden en zelf effe testen, aangezien mijn ps2 omgebouwd is zou die kopies moeten kunnen lezen :) .

Verwijderd

Je vraagt naar linux, dus hierbij een linux oplossing: transcode of mjpegtools. Voor mjpegtools kun je 't beste een patched versie van mpeg2dec downloaden, die kun je ook op de website van de mjpegtools vinden: http://www.sf.net/projects/mjpeg. Lees op diezelfde site in de documentatie sectie ook even de nieuwste mjpeg howto, en dan vooral het gedeelte over MPEG transcoding. Daar staat exact in hoe je mjpegtools in combinatie gebruikt met mpeg2dec om MPG (bv.) om te zetten naar (bv.) Video-CD.

Suc6!

• RickDB
Thx in linux werk in namelijk het meest dus is wel zo makkelijk, windhoos is toch bagger(no offense LOL) :D

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 19:22

Caveman

whahoehaha

Rick164 schreef op 04 september 2002 @ 22:16:
Ik heb nu een 2 cd mpg film die wil ik nu omzetten naar iets wat een dvd speler en/of PS2 kan afspelen.
Maar nou is mijn vraag hoe kan ik zoiets omzetten naar bv een .vcd ?
En weet iemand misschien een programma (liefts voor linux maar windhoos kan ook) die dit kan omzetten(want op google vind ik niks bruikbaars) ?

Alvast bedankt,

Rick
Hmm ik vraag me af hoe jij google gebruikt, als ik "mpg to vcd" intoets krijg ik gelijk in de eerste link de info die jij nodig hebt 8).

Maar ff over mpeggies: een 2cd mpg is zeer hoogst waarschijnlijk al VCD ready, op een VCD staan nl. gewoon mpg's, gewoon dat ding naar nero slepen en klaar. (natuurlijk wel kiezen voor VCD)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

volledig mee eens, alleen moet je even naar de resolutie kijken..als hij 576\480 of 480\480 is het een svcd en moet je kiezen voor svcd bij Nero..is het een 352..nogiets, moet je kiezen voor een gewone vcvd..over dat omzetten...je kunt hiervoor gewoon de Tmpeg gebruiken, die kun je d\l van hun hompage tsunami.com

Verwijderd

352x240 = NTSC VCD, 352x288 = PAL VCD
480x576 = PAL SVCD, 480x480 = NTSC VCD

En NTSC VCDs kun je niet op PAL TVs afspelen dus dan moet je ze alsnog rescalen.

Verwijderd

Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als een miniDVD, dat is een CD-r maar met een DVD indeling
zie http://www.digital-digest...icles/odedia_minidvd.html of
http://www.doom9.org/mpg/minidvd_guide.htm

Daarmee zou je jouw PS2 kunnen laten denken dat het hier om een DVD handelt

Software die geschikt is voor het maken van een miniDVD is Ulead DVD/Movie Factory
TMPGEnc is waarschijnlijk het best geschikt om te coderen(wel registreren anders heb je geen MPEG2 meer na een aantal weken) omdat het een grotere controle geeft over bitrate en zo waardoor het mogenlijk wordt de film toch nog op 2 miniDVDs te krijgen(anders 3 of meer)
Pagina: 1