Toon posts:

ISA nic instalatie....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wel, als eerst hoi tegen iedereen :) (dit is mijn eerste keer hier).

nu mijn probleem:

ik moet op een "nieuwe computer" (in een antiek netwerkje) een isa nic instaleren,
maar het systeem herkend hem niet,
het is een NE2000 compatible kaartje en hij moet gaan draaien onder windowsME.

plz help, dee verkoop van dat pc'tje hangt er van af €€ :P €€

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

mr_petit

opperprutser

Welkom op GoT,

Als je een oud ne200 comp nic'tje hebt, is de kans groot dat ie met een realtek 8019 of 8019as chip is uitgerust.

Deze kaartjes werken vaak alleen goed op irq 5.
Als je pc 'm niet in de hardwareherkenning herkent, dan moet je in je bios je pnp/pci herkenning op manual zetten en irq5 aan 'legacy isa' toekennen.
Bij de overige hardware die op irq 5 werkt moet je in win dan wel een andere irq toewijzen.

"man is not truly one, but truly two,"

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Welkom op GoT :)

Gewoon hardwaredetectie draaien, als Windows dan niet snapt wat voor kaart het is de drivers op internet opzoeken en windows erop wijzen waar de drivertjes uithangen.

Nog een tip voor je, aangezien je nieuw bent, ik weet natuurlijk niet of je het gedaan hebt, maar lees altijd de FAQs. Scheelt je een hoop OW's enzo ;).

Laatste zinnetje is niet van toepassing als je dat zelf al hebt gedaan :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mr_petit
  • Laatst online: 19:26

mr_petit

opperprutser

Gewoon hardwaredetectie draaien, als Windows dan niet snapt wat voor kaart het is de drivers op internet opzoeken en windows erop wijzen waar de drivertjes uithangen.
'k neem aan dattie dat al gedaan heeft (mag ik hopen :? )

isa nic's houden niet van irq sharing

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 04 september 2002 @ 23:45:
ja, dat heb ik inderdaad gedaan, maar ik weet niet zeker of ik hem op irq5 heb gewezen, ik dacht 10 of zoiets maar hebben we weer wat te proberen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

(jarig!)
Oude NICs hebben vaak een DOS-progje waarmee je de settings kunt instellen (IRQ etc.). De NIC zal _alleen_ werken als de settings in Windows _exact_ zo staan zoals in het DOS-progje.

Auto detecteren gaat meestal niet goed. Je moet de settings weten om hem aan de praat te krijgen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Een dos-progje? en waar kan ik die vandaan halen?

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Weet je geen exact merk + typenummer? Ik heb ook ISA nic's gehad waarbij je nog handmatig de instellingen moest zetten d.m.v. jumpertjes op de kaart.
Als het geen plug&play kaart is moet je dus dmv een tool dat je meestal wel kan vinden op de website van de fabrikant de instellingen van je kaart (irq e.d.) ophalen of d.m.v. jumpertjes de instellingen doen. Daarna doe je in windows hardware detectie. Je moet dan de instellingen handmatig invoeren onder apparaatbeheer. Er zijn trouwens ook ISA nic's die wel degelijk plug&play compatible zijn.

Misschien heb je iets aan deze lijst

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een oude coax-kaart liggen, ik word een beetje ziek van van het de heletijd in en uit halen van die kaart.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Stuur me een ICQ-msg: 6495710. Ik heb nog een bak vol coax- en utp-kaarten liggen, 3com, dus goed te gebruiken. Isa en pci. En wáág het niet om er geld voor te bieden...

/EDIT: ICQ-nummer verbeterd!

Bloed, zweet & koffie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vilenin schreef op 09 september 2002 @ 00:07:
Stuur me een ICQ-msg: 6495710. Ik heb nog een bak vol coax- en utp-kaarten liggen, 3com, dus goed te gebruiken. Isa en pci. En wáág het niet om er geld voor te bieden...

/EDIT: ICQ-nummer verbeterd!
Ff profiles bekeken en jij zit in R'dam en SiTech in Arnhem.

Mocht het beter uitkomen, ik heb er ook stapels (zit nu tegen een Realtek 8019AS-based geval aan te kijken die ik vandaag gedoneerd kreeg) en woon net over de bruggen in Nijmegen.

Geen ICQ, wel email, maar dankzij de geweldige bug in GoT die nog niet gefixed is kun je'm niet lezen- maar als je naar m'n homepage gaat en daar het adres pakt komt het ook aan :)

Oslik blyat! Oslik!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij gebruiken ze ook vaak IRQ3 en I/O poort 300 (of iets in die richting ;))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Palomar schreef op 09 september 2002 @ 00:51:
volgens mij gebruiken ze ook vaak IRQ3 en I/O poort 300 (of iets in die richting ;))
Hangt er totaal vanaf, ik heb hier Intel EtherExpress16 kaartjes die toch liefst IRQ 10 hebben...

Moraal van het verhaal: ken je kaartje dan komt het allemaal wel goed :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dion_b, bedankt maar Vilenin zou hem opsturen, nu maar hopen dat hij een beetje heel aan komt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dion_b schreef op 09 september 2002 @ 01:47:
[...]

Hangt er totaal vanaf, ik heb hier Intel EtherExpress16 kaartjes die toch liefst IRQ 10 hebben...

Moraal van het verhaal: ken je kaartje dan komt het allemaal wel goed :7
ja klopt, maar grote kans dat het een kaartje met realtek chipset is en die gebruiken vaak dat adres.. IRQ 10 idd ook erg vaak. Maar je kunt er altijd wat mee proberen :)

Verwijderd

je moet ff zoeken naar een proggie AUTONIC

k vond het altijd bij compaq :)

stel met dat proggie je netwerk kaart in

IRQ enzo

dan wel opslaan!!!

en dan fijn aan windows vertellen welke IRQ die heb :)
Pagina: 1