Toon posts:

Meer geheugen op videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MS-6367 Micro-ATX moederbord met een onboard videokaart van 32 MB (nVidia)
Nu zie ik dat die 32Mb van mijn RAM geheugen wordt gebruikt, bij het opstarten zie ik dan ook "32Mb shared" staan.

Ik wilde vragen of iemand weet of ik op een of adere manier meer Mb kan laten toewijzen aan mijn videokaart want intern geheugen heb ik genoeg.

thnx in advance

Verwijderd

Meestal is dat shared geheugen vastgezet in de videokaart zelf, misschien zou je een bios flash van het videobios kunnen proberen maar ik denk niet dat het gaat lukken. Die onboard kaarten zijn meestal toch te traag om iets te kunnen, hoeveel geheugen er ook in zit.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
ik denk zelf dat je niet veel winst maakt met die 32mb+ want power zal i al niet hebben en waarvoor wil je m dan gebruiken? oude games zal i wel trekken maar nieuwere gaan moeilijk lijkt mij...32mb is zat

(move naar V&B ? )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Gewoon een losse videokaart kopen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als hij meer geheugen nodig heeft pakt ie dat toch wel van je werkgeheugen. Die 32MB heeft ie alleen gereserveerd alvast. Denk niet dat het echt uitmaakt als je 64 gaat reserveren ofzo, gaat alleen van je werkgeheugen af dan.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

DOC >> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aikon schreef op 04 september 2002 @ 22:41:
Als hij meer geheugen nodig heeft pakt ie dat toch wel van je werkgeheugen. Die 32MB heeft ie alleen gereserveerd alvast. Denk niet dat het echt uitmaakt als je 64 gaat reserveren ofzo, gaat alleen van je werkgeheugen af dan.
Als je 32 mb shared kan ie niet zomaar meer pakken....

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:23
check ff in je BIOS, volgens mij kan je deze opkrikken tot max. 64Mb....
Pagina: 1