Heb vandaag een maxtor 40gb 7200rpm gekocht.. bij het installeren van de harde schijf detecteerde de bios hem niet. Ik heb zelf het idee dat de grootte van de harde schijf de bios niet aan kan. Maar volgens mij is dit eigenlijk niet het probleem. Als ik hem handmatig instel, dan detecteert windows XP hem wel alleen zie ik hem niet. Hij staat nu ook in de bios ingesteld op allemaal nullen en als ik autodetect doe, dan loopt de bios vast... erg vreemd allemaal.. aan de jumpers ligt het niet want die heb ik goed ingesteld en aan de kabels ook niet!
Het zou erg handig zijn als je de specs van je moederbord ook doorgeeft. AMIBIOS kan voorkomen op een 386 plankje, maar ook op een AthlonXP plankje; daarmee zeg je dus weinig.. Heb je al de laatste BIOS update geprobeerd?
een PC100 moederbord, volgens mij van SIS .. erg raar allemaal.. met eeb P3 450 intel processor
Dan zit je waarschijnlijk met de 32 gig limiet. je moederbord ondersteund geen schijven boven de 32 gig. Om hem aan de gang te krijgen kan je de nieuwste bios update proberen. ook kan je een tooltje van de website van de fabrikant van de hd halen die zorgt dat de hd wel gedetecteerd wordt, je hdd wordt hier echter meestal erg traag van
.........
Mja, check met bijvoorbeeld CPU-Z wat voor een mobo/chipset je exact hebt. Ga dan naar de website van desbetreffende moederbordfabrikant en volg verder de advies als hierboven gegeven