Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goedkoop alternatief voor digitale wallet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkope oplossing voor een Digital Wallet, met andere woorden gewoon een ding wat met een simpele druk op de knop de gehele inhoud van je Compact Flash kaartje op een harddiskje kopieert.

Weet iemand of er schemas van zijn of weet iemand die dingen goedkoop te krijgen?!?

Een laptop is eigenlijk geen optie, zoiets is te zwaar en te duur om mee te nemen op vakantie.

Verwijderd

Neem een IBM microdrive van 1 GB! Handig die dingen!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

prijzig die dingen!! |:(

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een opslag die ik gescheiden kan bewaren van m’n camera… en een microdrive is per mb behoorlijk prijzig

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 18:10
Niet dat ik weet..
Denk dat je toch bij een Laptop uit gaat komen. Kijk even of je een 2e hands vaio of protege kan regelen. 2e hands best betaalbaar en niet al te groot. Of ja, als je gaat hiken dan is ook zo'n minilaptop nog behoorlijk groot/lomp/gevoelig.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

moet je perse met een knop in een keer alles kunnen copieeren???

je hebt wel voor 10 - 30 euro een leessysteem (alleen geen hotswap :() om te maken...

Die CF (CompactFlash kaarten) hebben namelijk drie operatie modussen, waaronder IDE, je zou dus een 3 1/2 bay zo`n drive kunnen maken... stond laatst in de elektuur ergens

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier vooral om de grootte en het gewicht, b.v. zo'n toshiba liberetto ofzo was perfect.

Maar denk vooral aan het meenemen op vakantie, batterij moet lang(genoeg) meegaan en moet zeker niet te groot/zwaar zijn om een hele dag bij je te kunnen dragen, en er moet natuurlijk ruimschoots storage in zitten, zeg zo'n 20 GB.

Ook heb ik het gevoel dat zo'n laptop iets diefstal gevoeliger is dan een digital wallet.

zelf was ik al aan het denken om iets te bouwen met b.v. een dimmpc van jumptec ofzo, maar dat gaat misschien iets te ver om met embedded linux aan de slag te gaan op zo'n ding.

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat ik het vergeet, zou iemand dat elektuur artikel misschien willen scannen en naar mij e-mailen of ergens online zetten ?!?

Verwijderd

http://www.elektuur.nl/dl/dl.htm

kan je hem misschien wel downloaden..
Pagina: 1