Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
https://powershellisfun.com
Ik heb 't al geprobeerd met de laatste client, maar dat bracht ook niet zo heel erg veel uitkomst...
//edit:
Ik krijg nu net met opnieuw opstarten weer die meldingen, dit zijn ze exact:
1
2
3
4
5
| Netware Alert Message -------------------------------NIOS-202-66 Pseudo module NDS did nog free one or more resources before being destroyed. Press ctrl-enter to clear |
Daarna:
1
2
3
4
5
| Netware 5 Requester CLIENT32 NLM v3.20 (991214) Module C:\NOVELL\CLIENT32\CLIENT32.NLM did NOT remain resident. press any key to contiue |
Nou ik snap d'r nix van, alles is gewoon volgens 't boekje gegaan, en op de andere clients werkt 't wel, zelfs op die identieke machine doet de Novell Client 't nog!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
probeer je soms een dosclient of zo te installeren, worden er voordat windows wordt gestart soms oude dosclient dingen geladen in autoexec.bat?zwahiel schreef op 04 september 2002 @ 20:54:
Het werkstation (Dell dinkie P1) was goed geinstalleerd tot een gebruiker 't volledig vernachelde...
Nu heb ik na vele pogingen nog steeds geen Novell client werkend gekregen erop
Ik heb zelfs via ghost de hdd van volledige identieke machine gecopierd en de namen e.d. veranderd, maar nog steeds blijft ie het niet doen!
Hij geeft met opstarten constand de meldingen dat PRINT pseudo module blijft hangen, of NDS en nog een andere... Je kunt dan met control+enter doorgaan.
Vervolgens zegt ie iets over een module die niet resistand bleef...
En daarna komt ie binnen windows nog met de melding dat Novell network client niet op kan booten...
//edit
't draait trouwens op Novell client 3.33 en op netware 5 geloof ik...weet 't niet zeker!
Novell werkt dus niet, maar moet 't wel doen! Iemand?
Binnen windows komt de volgende error te voorschijn:zwahiel schreef op 04 september 2002 @ 20:58:
//edit:
Ik krijg nu net met opnieuw opstarten weer die meldingen, dit zijn ze exact:
code:
1 2 3 4 5 Netware Alert Message -------------------------------NIOS-202-66 Pseudo module NDS did nog free one or more resources before being destroyed. Press ctrl-enter to clear
Daarna:
code:
1 2 3 4 5 Netware 5 Requester CLIENT32 NLM v3.20 (991214) Module C:\NOVELL\CLIENT32\CLIENT32.NLM did NOT remain resident. press any key to contiue
Nou ik snap d'r nix van, alles is gewoon volgens 't boekje gegaan, en op de andere clients werkt 't wel, zelfs op die identieke machine doet de Novell Client 't nog!
MWDRV-3.00-00: The NetWare Client is not loaded or is not configured correctly.
Ensure Client 32 or VLM has been loaded
All network functions are disabled
- uninstall de client uit je netwerkomgeving
- verwijder alle ipx stacks
- verwijder eventuele extra novell dingen zoals ndps enzo
- reboot machine
- voeg de novell client weer toe door in je netwerkomgevind eigenschappen deze toe te voegen (Toevoegen, Client, bladeren naar install directory en nwclient.inf selecteren)
Reboot machine
Ik had trouwens de client setup gewoon laten draaien..
maar welke clclient moet ik toevoegen? Die 3?
Ik ben nu namelijk ff opzoek naar de nieuwe client op novell.com...
//edit:
Client 6 gaat dit werken via novell 5?
Client 3.3.3 is geschikt voor Novell 5 (Zelf 4.11, alle NDS achtige versies kan hij aan behalve Netware 6 volgens mij) Cient 3.3.3 is de laatste voor Windows 97 t/m me)zwahiel schreef op 04 september 2002 @ 21:08:
ik ga 't nu proberen!
Ik had trouwens de client setup gewoon laten draaien..
maar welke clclient moet ik toevoegen? Die 3?
Ik ben nu namelijk ff opzoek naar de nieuwe client op novell.com...
//edit:
Client 6 gaat dit werken via novell 5?
//edit:
Maar nu ik op de Novell site kijk zie ik alleen 3.3.2 incl sp1 voor 95/98 staan ( http://download.novell.com/filedist/Download?buildid=1384 )
ff downloaden en overhevelen naar die andere pc...
Ik heb alle IPX/IP al weg gehaald, en de client geuninstalled... Nu staat alleen nog MS netwerk client en MS netwerkaanmelding en TCP/IP + de adapter er ...
* zwahiel is best wel novell n00b als ik 't zo eens zie....
//edit:
Ik heb dus die versie ja!
Ik geef er de brui aan voor vandaag, ik moet de bus gaan halen!
Damn! Raar probleem op die machine zeg... Je zei dat je van een identieke machine een ghost file had gemaakt en op deze had gezet. Het zou dan moeten werken als ze echt identiek zijn.zwahiel schreef op 04 september 2002 @ 21:35:
dus nix he! Nog steeds, nu is er nog eentje bij gekomen... NCP geeft ook weer die eerste error!
Ik geef er de brui aan voor vandaag, ik moet de bus gaan halen!grrrrrrrrrrrrrrr
Heb je gecontroleerd of in deze machine alle kaarten/bios settings hetzelfde zijn als in de andere bak? Geen hardware problemen in je apparatenbeheer?
Verwijderd
Met het verwijderen van de Novell client uit je Netwerkeigechappen schiet je niets op. Alle bestanden en settings blijven dan staan.
Heb zelf daar ook rare dingen mee gehad.
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
hmmm nog eens proberen, maar ik denk dat dat niet zal gaan...Elroyv schreef op 05 september 2002 @ 10:17:
Wissel het geheugen een in die pc..........
Heb zelf daar ook rare dingen mee gehad.
Die identieke machine is namelijk constand in gebruik en mag niet uit staan... (vanwegen kassa dingen e.d.)
Maar ik zal dat admin bestandje eens proberen, ik zat ook al met zo'n soort idee in me hoofd. Ik vroeg me al af hoe alles er op of eraf kon, omdat hij telkens in windows een 16bits foutmelding gaf (alá win3.1).
En telkens klopte 't versie nummer van die foutmelding niet... Als ik versie 3.32 geinstalleer heb bleef ie met de foutmelding komen van versie 3.00
Ik ga 't nog eens proberen, en hopelijk doet ie het dan wel goed.
Nieuwe client geinstalleerd, boodschap van netware 3.00 blijft komen en de pseudo modules blijven je irriteren aan 't begin van 't opstarten...
Iemand nog een ander id, bij Novell online staat niet echt een goede oplossing van dit probleem!
2) eventueel nieuwere drivers voor de netwerkaart installeren.
3) mischien toch in de pause even geheugen omruilen ?
A wise man's life is based around fuck you
netwerkkaartje werkt ok, volgens 3com diagnostics (net ff gedownload en geinstalleerd... inmiddels er weer afgekegelt vanwege een terkort aan recources...zwelgje schreef op 22 september 2002 @ 17:01:
1) netwerkaart in de pc werkt ook echt ?(testen met diagnostics tools)
2) eventueel nieuwere drivers voor de netwerkaart installeren.
3) mischien toch in de pause even geheugen omruilen ?
NIC driver maakt niet zoveel uit... 3com Ethernet III ISA... = generic
Pause?
sorry, dit stond er alElroyv schreef op 22 september 2002 @ 17:20:
Prober eens je gehuegen in de pc te iwisselen met een andere. Heb hier al een heleboek rare dingen mee gezien.....
dinkie doet maar pc66 heb alleen maar pc100... pikt ie niet...
Doet ie heel raar mee... moek ff ergens pc66 zoeken uit een andere pc hiero...