[js/dom?] Dynamisch tabel veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 13:50

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Hoi,

K'ben van plan een gebruiksvriendelijke categorie/forum pagina te bouwen,
Moest dit nu enkel veranderen zijn, checken met js of er geen duplicaat plaatsen in voorkwamen geen probleem, maar het moet "13373R" ;)

Ik heb snel ff dit in elkaar gestoken om nog duidelijker te maken wat ik bedoelde.

Nu vraag ik niet naar code oid, maar wel naar de meest geschikte taal hiervoor, ik werk meestal niet client side, nu heb ik al een leuke JS dom tutorial ziet er mooi crossbrowser uit, en heeft ong alles wat ik nodig heb.

Maar aangezien er hier mensen zitten met meer ervaring op dit vlak check ik maar even.
Mocht DOM er als beste uitkomen, wat is dan te verkiezen, met php js genereren (bvb array declareren in het script, nodes creeëren) of de tabel statisch neergooien en dynamisch aanpassen?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:33

Blauw

De Schreeuw

Dit lijkt mij eigenlijk echt een JS aangelegenheid. :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 13:50

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Jozzz schreef op 04 september 2002 @ 20:38:
Dit lijkt mij eigenlijk echt een JS aangelegenheid. :)
dus jij zou pure JS gebruiken en niet JS ism DOM?

aangezien DOM enkele methodes heeft die er :9 uitzien:
document.createElement
document.createTextNode
.appendChild
.getElementById
.getElementsByTagName
.insertBefore
.replaceChild <--!!! :)

etc, ik weet dus niet of je ervaring hebt met DOM, liefst zou ik dan wat tegenargumenten krijgen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
en niet te vergeten: createRow() en createCell() :P

Verwijderd

Met js+DOM is heel veel te doen. Alleen met js heb je het probleem van verschillende browser-ondersteuning. Dus als je wil dat je forum werkt in elke browser dan moet je dus vooral geen js gebruiken.
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/ heeft de DOM compatibility table, waarmee je snel alle DOM methodes en eigenschappen ziet.

Verwijderd

Apache schreef op 04 september 2002 @ 20:15:
K'ben van plan een gebruiksvriendelijke categorie/forum pagina te bouwen,
Moest dit nu enkel veranderen zijn, checken met js of er geen duplicaat plaatsen in voorkwamen geen probleem, maar het moet "13373R" ;)
:?
Als je dit vertaalt naar Nederlands krijg je misschien een zinnig antwoord van me. Ik wil je graag helpen maar hier begrijp ik geen snars van.
Pagina: 1