Op mijn opleiding (TI) moet iedereen een spreekbeurt houden over een willekeurig onderwerp. Mijne zou FreeBSD worden, maar degene voor me heeft dat onderwerp al weggekaapt.
Nu ga ik het hebben over Beowulfs (oppervlakkig, ik heb maar een kwartiertje)
Er is natuurlijk behoorlijk wat informatie over te vinden, plus dat ik er zelf ooit eens mee heb geklooid en er nog een heel mooi boek over heb.
Ik ga het in ieder geval hebben over.
edit: bovenstaande verhaaltje ziet er wat rommelig uit, maar in gedit met tabs er tussen is het dus een tabelletje
Nu ga ik het hebben over Beowulfs (oppervlakkig, ik heb maar een kwartiertje)
Er is natuurlijk behoorlijk wat informatie over te vinden, plus dat ik er zelf ooit eens mee heb geklooid en er nog een heel mooi boek over heb.
Ik ga het in ieder geval hebben over.
Heeft iemand idee'en voor mij, of dingen die ik beslist NIET mag vergeten? Iemand nog leuke info er over?Schema Spreekbeurt "Communicatieve Vaardigheden" 9-8-2002
ID Hoofdzaak Bijzonderheden Detail
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Inleiding Inleiding over clusteren Waarom word er geclusterd
Historie Beowulf Noemen grote beowulfs uit verleden,
reden waarom ze gebouwd werden enz.
2. Wat is een Beowulf? Definitie van Beowulf Over de definitie van een beowulf is
onenigheid.
3. Waarom een Beowulf? Reden om een Beowulf te maken en Beowulf is veel goedkoper en beter
geen normale supercomputer en goedkoper te onderhouden
4. Structuur en opbouw Beowulf Hardware van de nodes Simpele computers, voorbeelden
(hardwarematig) Netwerk hardware netwerkopbouw, netwerkprotocollen
4. Structuur en opbouw Beowulf Besturingssysteem Linux, BSD (commercieel of niet
(softwarematig) commercieel!)
Message passing Implementeren van MPI in eigen
programma's
edit: bovenstaande verhaaltje ziet er wat rommelig uit, maar in gedit met tabs er tussen is het dus een tabelletje