Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Mod] Maak of kraak.....

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een ideetje voor een nieuwe mod:

-Men neme een mooie stereotoren en een pc.
-Men maken een mooie plexiglas toren, waar men alles in stopt.
-Wat heeft men dan: Een mooie pc, met beresterk geluid, en meteen mooie equalizer, en 5 cd-wisselaar.

Is dit een leuk ideetje of werkelijk het domste wat je ooit gehoord hebt? Voordat ik mijn pc en stereo ga slopen namelijk :D :D

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Kraak

edit
zal maar even een motivatie geven...
lijkt mij niet echt prakties, alleen een versterker met eq in je pc zal meer effect hebben de rest heb je namelijk in een pc niks aan (cd cassete en radio....)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

heb een NewQ platinum in me pc, dus ben al voorzien van equalizer ;)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zal wel een zwaar dingetje worden, lijkt me :)

Volgens mij issie wel origineel.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kraak.

ps Zal ook wel lekker gaan storen zonder propere shielding ;)

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
uhh ga je je boxen ook in je toren doen? beetje resonantie vindt je hdd wel leuk.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben bang dat je behoorlijk wat storing zal krijgen ;)

Het is een leuk idee, maar erg slim lijkt me niet zo.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 04 september 2002 @ 20:12:
Kraak.

ps Zal ook wel lekker gaan storen zonder propere shielding ;)
Ehm, daar heb je idd gelijk in...... En nee boxen komen niet in case. Die staan er nu ook al naast, 3 op elkaar, 2 kanten, totaal 6 (Allemaal 2-weg), dus het zou een beetje een grote case worden dan. En over het gewicht, wel eens een gemiddelde maxi-tower getilt?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
KRAAAAK !!!!
Ik zweer et je dat word niks :/
Verzin wat beters ;)
Boor een gat in muur en stop em daarin en metsel et dicht 7(8)7 :7

Of je bouwt em in de lamp ofzo :/
Maar in een plexiglas toren word denk niks, te instabiel e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm nog ff over die storing? Als ik ze beide gescheiden aansluit zal hij dan minder storen? Of zal de storing meer uit de condensatoren van de versterker komen?

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ik denk dat het wel heel erg mee zal vallen met de stooring, mijn stereo staat boven op mijn computer kast nooit ergens last van. Als je die grote enge :D magneten die in je boxen zitten maar ver weg houd van je computer en monitor. Bij mij zitten trouwens de stekkers van de computer en stereo gewoon in de zelfde verdeelstekker dus ze gebruiken gewoon allemaal de zelfde aarde en stroom aansluiting.

Ik zou zeggen MAAK! klinkt als een erg orgineel idee en over storing hoef je je niet echt druk te maken. Wel moet je, je plannen goed uitwerken voordat je gaat beginnen. Dan komt het wel goed. Veel succes zou ik zeggen als je besluit het te proberen. Orgineel zal het zeker zijn.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

knifto schreef op 04 september 2002 @ 20:12:
uhh ga je je boxen ook in je toren doen? beetje resonantie vindt je hdd wel leuk.
Yah om nog maar neit te praten over magnetische velden die je HD helemaal FINAAL verneuken (tot zelfs leeggooien)...

Leuk ID maar bijna niet tot moeilijk uitvoerbaar :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Maar de boxen komen er dus niet in.....

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

jotheman schreef op 04 september 2002 @ 20:27:
[...]

Yah om nog maar neit te praten over magnetische velden die je HD helemaal FINAAL verneuken (tot zelfs leeggooien)...

Leuk ID maar bijna niet tot moeilijk uitvoerbaar :)
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 20:29:
Maar de boxen komen er dus niet in.....
Ja alle berichten even lezen blijft moeilijk voor sommige mensen. :+ :>

• warp
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op 04 september 2002 @ 20:23:
ik denk dat het wel heel erg mee zal vallen met de stooring, mijn stereo staat boven op mijn computer kast nooit ergens last van.
Ja maar in jouw situatie zitten beide in hun eigen behuizing.

Klein maar groot verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Hei neit mar een ijnd heen, om het maar ff in zijn taal zeggen :Y) :+ 8)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

die vin ik filosofisch :)

en ja wat zal ik zeggen het is iig een orgineel ID alleen de uitwerking zal toch tegen gaan vallen dank ik.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 04 september 2002 @ 20:56:
[...]

Wat zal er dan zoveel magnetische straling afgeven, want gescheiden aanleggen is niet al te moeilijk, dus electronisch scheiden kan altijd, maar de vraag is meer of magnetisch een probleem wordt.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

kraak,

tip: bouw je pc in een oude cdspeler ofzo, eentje die bij de rest van je spul past, wel zo nejes, en geen gekloot met andere dingen die je eventueel sloopt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

maak, maar dan ook maken....

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:02:
Wat zal er dan zoveel magnetische straling afgeven, want gescheiden aanleggen is niet al te moeilijk, dus electronisch scheiden kan altijd, maar de vraag is meer of magnetisch een probleem wordt.
Je hebt niet alleen met magnetische straling te maken maar ook met radiogolven e.d. De behuizing van je PC en je apparatuur werkt dan ook als een kooi van Faraday om dit tegen te gaan.

Je CPU zal b.v. flink gaan storen op je radio, je harde schijven en cdroms zullen ook wel lekker hoorbaar knetteren door je muziek heen, de versterkerspoel van je versterker is ook één grote magneet dus... niet zo best voor je HDD's, geheugen en andere elektrostatische gevoelige componenten, etc, etc.

Voor de rest: tsja, sorry, maar ik heb even geen zin om 25 A4tjes te typen met andere problemen die je kunt gaan verwachten met zo'n project :+

Verwijderd

en wat zegt BB dan -> VIA EPIA! dat is vast wel te doen (vaak zelfs nog wel bij een stereo in te bouwen aangezien er veel ruimte onbenut blijft...)

Verwijderd

MAAK

ik vind het een super idee, gewoon een volumeknop, equalizer, pc aan uit switch reset switch, cdrom drive. dat allemaal in een mooie plastic case. Sterio slopen, pc 'ernaast' bouwen, als je je hd'tjes een beetje uit de buurt houdt van de versterkcomponenten heb je dus ECHT geen last van storing hoor! De printplaten kunnen ook rustig bij elkaar. Ik zie het wel zitten :) mischien ga ik er nog eens aan beginnen als ik onderdelen heb!

edit:èn natuurlijk een moooooooie veelkleurige lcd, waar je temps voorbij scrollen ;)

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

lijkt me wel een leuk idee ben benieuwd naar het resultaat

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Het id is zeer leuk, ik vind het jmmr dat het door de zeker te verwachten storingen niet is uit te voeren... :'(

Warp, jij was de eerste met faraday.. ;)

Verwijderd

als ik een oude radio op de kop kan tikken >:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de hd in een loden kist stoppen en dan aan de onderkant van de kast bevestigen , zou dat dan niet kunnen? :)

Tweakers Discord

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Vroeger had je voor in de auto van die Booster-Equalizers welke perfect pas zijn te maken op een 5.25" bay. Denk daar eens aan.

Radio/TV kaart erin, cdspeler heb je al, klaar is Klara ! :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Dutch_Demon
  • Laatst online: 20-01-2022
K vind het niks maar fiks het maar mogelijk verander ik van gedachte

- Systeem Specs -

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Maak... maar dan ook goed doen.. echt ff uitzoeken hoe het moet..
Afscherming.. Zaken koppellen.. (tape deck over de sblive )

maak because originale

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

Topicstarter
En natuurlijk met afstandsbediening, ik zie het nu al voor me.... (Het werkt nu ook, alles staat naast elkaar, maar mooi is het natuurlijk niet zo, en zo vol.....)

• warp
  • Niet online
En heb je al besloten of je het doet?

Het idee is leuk, maar ik zou er zelf niet aan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, het is wel een bere-klus, maar ik heb nog wel een ander idee, koffer-mod, twee koffers, eentje met audio (Oude versterker) en eentje met pc, dat is even minder werk en hoef je niet zoveel voor te slopen...

Verwijderd

is wel leuk idee... maar jah. kost tijd, geld, en zo'n c00le mooie ouderwetse zwarte toren is toch ook niet verkeert?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20

w00Dy

Make soap, not war

zijn we tweakers of niet ?
maak natuurlijk
al die schielding, storing problemen zijn allemaal op te lossen.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Eraser127

Nijkerk

heb ook zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/386mod/Dscf0017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/386mod/Dscf0021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/386mod/Dscf0038.jpg

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik één ding zeggen? Ik vind hem gruwelijk lelijk.... Goedkoop torentje, zeer matig afgewerkt.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kraak...

Verdere toelichting niet nodig denk ik :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Maak.

Mijn volgende mod heeft ook meer dan alleen een dolby surround versterker >:)

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 15:36
ik stem voor MAAK, ook al gaat ie storen, nog steeds vet idee...

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 12:25
Ik vind em vet; ik iedereen die alleen al de moeite neemt om een dergelijk iets in mekaar te knutselen ok....... Laat alle mensen die hier zitten te "kraken" hun eigen <perfecte mega originele zwaar afgewerkte> mod maar ff posten...... wat mij betreft dus een MAAK

Appels zijn geen peren

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou zeggen maken, en wat betref storing gewoon kippengaas om de delen heen doen die storen en dat dan weer aansluiten op aarde. Maar ik zeg maak.

Verwijderd

Ik vind het echt een berewreed plan, ik geef je alleen wel gelijk als je zegt dat die paar foto's lelijk zijn maar ik zou het graag volgen als je eraan begint! Zelf moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets heb gemod, maar van de vele dingen die ik hier heb gezien vind ik dit idee toch wel in de top tien eindigen _/-\o_ . Over de uitvoorbaarheid valt te twisten maar ik denk dat het kippengaas idee wel gaat helpen. Ga zo door

Het zou ook wreed zijn als je het in zou bouwen in zo'n wreed Bang en Olufsen dingetje dat opengaat als de sensor beweging oppikt :D

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
kraak, stereo de deur uit, NewQ platinum, kopen....

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb hier ook de zooi volledig op en om elkaar heen gebouwd, gaat allemaal prima.
Dus goed plan :)
MAKEN!

Tja

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:11:
Mag ik één ding zeggen? Ik vind hem gruwelijk lelijk.... Goedkoop torentje, zeer matig afgewerkt.
zit ook maar een 386 in, kan mooi met Freesco als router werken :P hebben het gewoon voor de lol gedaan

My Discogs

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MAAAAAAK, dies kewl man.
zoiets wil ik ook ooit nog eens een keer gaan doen, maar dan met een zelfbouwkit amplifier van Velleman (iemand ervaring met die dingen? werken ze goed? ik kan iig aardig solderen).

het is echt origineel, bijna niemand heeft zoeits.
was je btw ook van plan de speakers erbijaan te hangen? is leuk op lanparties.

edit: natuurlijk wel wieltjes eronder, want ik heb zo'n voorgevoel dat die bak niet meer te tillen gaat worden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

:+ YoKo :+

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Pagina: 1