[asp.net] IIS weigert .aspx

Pagina: 1
Acties:

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:10
Ok... ik ontwikkel al even desktop applicaties met .net maar dacht eens even wat met asp.net te spelen. IIS 5.1 (met XP geleverd) en Visual Studio.NET werkt het default iig niet. .aspx pagina's lijken niet te werken en dus controleerde ik de mapping in de IIS amin utill. Inderdaar de aspx aws daar niet gemapped en dus zal .aspx niet werken op de server.

Overal op internet wordt aangegeven dat je door standaard het framework/SDK of VS.NET te installeren gewoon asp.net moet werken, waarom wil dit bij mij dan niet?

Iemand een idee waar ik kan gaan zoeken? Zou iemand willen kijken hoe zijn .aspx extensie gemapped is in IIS? Ik ben even bezig met het probleem zoeken dus kom aub niet met google aan.

bvd!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

->SA :P

Maar ik zie ook geen mappings, krijg een error of iets dergelijks? Hier werkt het default nl wel, heb je al geprobeerd een aspx direct aan te roepen?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:10
Don: Bedankt voor het meedenken!

ff mocht iemand hier met een search komen... op de valreep heb ik van een Microsoft medewerker een linkje gekregen (na 4 dagen wachten!!!).

http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q306005

oftewel:
Click Start and then click Run.
Type regsvr32 <Windows folder>\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\aspnet_isapi.dll and then click OK. Regsvr32 will return the results of the registration.

Verwijderd

Je moet ook per se een virtual dir aanmaken of in een webapplicatie je app runnen (dus een root site), anders werkt het ook niet.

Verwijderd

paulgielens schreef op 04 september 2002 @ 19:39:
Don: Bedankt voor het meedenken!

ff mocht iemand hier met een search komen... op de valreep heb ik van een Microsoft medewerker een linkje gekregen (na 4 dagen wachten!!!).

http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q306005

oftewel:
Click Start and then click Run.
Type regsvr32 <Windows folder>\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\aspnet_isapi.dll and then click OK. Regsvr32 will return the results of the registration.
Bekend probleem :)
Jammer dat iik het niet las, kon het je gelijk vertellen.