Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
de NIC's in de machines hebben geen ip...
het is een bridging-firewall
Verwijderd
de CF-kaartjes worden gewoon gezien als IDE schijf, dus dat moet geen probleem zijn.
kant en klare routertjes kosten trouwens niet zoveel meer. voor zo'n 140 euro heb je al een hele mooie Draytek. Tenzij je speciale dingen wilt natuurlijk en nog de wereld aan hardware hebt liggen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik wil idd meer.TD-er schreef op 04 september 2002 @ 19:17:
voor een routertje heb je niet zoveel nodig hoor. Waarschijnlijk kun je met 128MB al een heel eind komen.
de CF-kaartjes worden gewoon gezien als IDE schijf, dus dat moet geen probleem zijn.
kant en klare routertjes kosten trouwens niet zoveel meer. voor zo'n 140 euro heb je al een hele mooie Draytek. Tenzij je speciale dingen wilt natuurlijk en nog de wereld aan hardware hebt liggen.
een bridging firewall op MicroBSD
de sleep-tijd is in te stellen met HDparm, als ik me niet vergis.
Het mooiste is natuurlijk een 2,5" schijfje, met een VIA eden boardje. Dan kun je met een hele lichte voeding werken (30Watt ofzo) en heb je echt een stil routertje. D'r zit ook nog een PCI slot op voor een extra netwerkkaart.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
IP Rocks
Kostte me maar 20$ pst.
voor de verkrijgbaarheid:
CompactFlash-> IDE waar te krijgen?
[ Voor 0% gewijzigd door TD-er op 04-09-2002 20:06 . Reden: URL-etje toegevoegd ]
huh ??TD-er schreef op 04 september 2002 @ 19:57:
Je kunt natuurlijk ook een RAM-FS maken en na het booten de schijf stil zetten. Dan heb je alleen wel een redelijke hoeveelheid RAM nodig.
de sleep-tijd is in te stellen met HDparm, als ik me niet vergis.
Het mooiste is natuurlijk een 2,5" schijfje, met een VIA eden boardje. Dan kun je met een hele lichte voeding werken (30Watt ofzo) en heb je echt een stil routertje. D'r zit ook nog een PCI slot op voor een extra netwerkkaart.
2,5" schijfje. bevat dat draaiende onderdelen ?
Ramdisk wil ik niet ...
www.ComptechWorld.nl is de site waar naar verwezen word.TD-er schreef op 04 september 2002 @ 20:03:
Je kunt ze ook online kopen, dan hoef je niet zo te zoeken naar die CF-sledes.
Kostte me maar 20$ pst.
voor de verkrijgbaarheid:
CompactFlash-> IDE waar te krijgen?
maar hier kan ik ze niet vinden !
ja en ??BalusC schreef op 05 september 2002 @ 07:23:
Waarop heb je eigenlijk gezochtCTW Online Shop: "Geheugen Flash"
Apacer PCMCIA Card Adapter voor Compact Flash / TYPE I
is de enige die ik hier kan vinden...
geen IDE > CF
hmmm...
is een pcmcia pci card en een pci-harddisk een goedkoper alternatief ?? ff zoeken
Ik dacht dus dat je die Apacer flash-disk wilde hebben. Deze staat idd nog op de prijslijst, maar er zijn helaas alleen 32MB en 64MB varianten. Maar je kunt ook een poging wagen om hun te vragen of ze niet een grotere speciaal voor jou willen bestellenVerwijderd schreef op 23 mei 2002 @ 22:46:
er loopt een ander topic over een Apacer flash-disk met ide-aansluiting.
bij ComptechWorld te halen onder andere
ik zoek gewoon een hd zonder bewegende delen..
zal ook een prijsvergelijk doen met
pci > PcmCIA en dan een pcmcia HD.. maar kan je daar ook van booten ? word het als gewone hd gezien ?
Geen nood, er lopen hier genoeg slimmere mensen rond
Maar als ik jou was, zou ik CTW toch eens bellen/mailen. Er werken aardige mensen, die ook nog welwillend zijn. Als je iets exotischs zoekt, dan zouden ze je wel verder kunnen helpen.
Dat is een klein moduletje/printje met een IDE connector die je gewoon op de ide poort van het mainboard steekt.
Die dingen zitten bijv. ook in Neoware thin clients.
Zie http://www.nagasaki-ipc.com/industrial_pc/disk.htm voor een voorbeeld.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
hmm interessant alleen wil ik graag +/- 256 mb..Operations schreef op 05 september 2002 @ 08:35:
Ga anders eens op zoek naar een zogeheten 'Disk-on-Module'
Dat is een klein moduletje/printje met een IDE connector die je gewoon op de ide poort van het mainboard steekt.
Die dingen zitten bijv. ook in Neoware thin clients.
Zie http://www.nagasaki-ipc.com/industrial_pc/disk.htm voor een voorbeeld.
en prijs is ook erg belangrijk, ik kan niets vinden waar ik deze dingen kan kopen