Dynamic Disk naar Andere PC

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 08:06
Kan dit? Ik heb nu 3 schijven die samen 1 partitie hebben en die wil ik graag van pc verhuizen. Het zijn gewoon Windows 2000 Dynamic Disks met spanned volume erop. Als ik ze uit de oude pc haal en samen weer in de nieuwe zet kan ik dan de data weer lezen? Het mag absoluut niet verloren gaan want het is meer dan 5 jaar verzamelde zooi, samen 140+ gig en backuppen gaat dus ook niet echt.

Ervaring hoor ik heel graag.

Verwijderd

ik denk dat het wel kan, maar je moet ze wel in dezelfde volgorde aansluiten (primary master, primary slave, secondary master, secondary slave)

• Tadango
Waarom dat dan? Windows herkent elke schijf toch aan een uniek id? Zo heb ik al eens een NT4 SCSI schijf onherkenbaar gemaakt :) De controller waar hij opzit is anders. De schijven komen ook op een nieuwe UDMA 100 controller. Ik probeer eerst in de oude situatie eens wat er gebeurd als je een schijf van master en slave omdraait.

Verwijderd

ja, windows ziet iedere schijf als een uniek id, maar ik weet niet of ie daarvan gebruik maakt of van de bios nummering.

Verwijderd

ach ja, wat boeit het ook, gewoon uitproberen en als het niet werkt weer terug planten. sowieso de schijven in dezelfde volgorde houden, wel zo practisch.

• Tadango
Wat het beste werkt : Gewoon proberen en dat ging goed :) 148 GB Online. Import foreign disk en dat wil hij de hele set. Dat ging meteen goed en na 2 sec alles online.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat overigens ook op de Disk Management Help (druk F1)..
Check dan Disk Management - Disks - Move disks to another computer :)

Omdat dit wel erg makkelijk uit te zoeken was, gooi ik hem op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.