ok mensen... eindelijk ff tijd om hier zelf wat te posten
allereerst is dat ding behoorlijk groot, maar ja, er moet ook een 8cm cdr/cdrw in
andere opslagmogelijkheden zijn er niet (sony levert er 1 cdrw en 6 cdr's bij en daarom zetten ze op de zijkant een grote sticker met: 1 GIGAbyte included!

)
als je de cam aanzet duurt het vrij lang voor je foto's kan maken! dus even snel een plaatje schieten is er NIET bij
de infolithium accu van de camera gaat best lang mee! display geeft (na volledig opladen) aan dat hij 148 minuten mee kan... na het maken van 65 foto's, 2x afsluiten van de cd, 2 heropenen van de cd en een complete format geeft hij 109 minuten weer (en dat voor een brander IN je camera!)
het display waar je op kijkt (alleen lcd en inderdaad geen viewfinder) is nogal groot uitgevallen en geeft nogal onduidelijk beeld... voor het bekijken van foto's is het wel zeer geschikt en kan je 5x inzoomen op je gemaakte foto

er zit ook zo'n aparte backlight achter dat lcd scherm die je qua lichtsterkte kan veranderen... rond 20:00 uur was de zon al weg en ik weet niet of je van zonlicht veel last hebt, maar wat ik wel zag is dat je heel snel vette vingers enzo op het lcd ziet
na het maken van een foto brand hij deze direct op de cd
het is mogelijk om meerdere foto's snel achter elkaar te maken en heb daarbij geen vertraging waargenomen (ding is zowiezo al traag

)
als je dan je foto's wilt bekijken, moet je het cd'tje afsluiten (finalize) omdat windows anders de cd niet herkent! het afsluiten duurt helaas enkele minuten
wil je nou weer foto's erbij zetten, dan moet je het cd'tje weer openen en dat duurt ook weer enkele minuten! ik heb net de cdrw geformatteerd en dat duurt echt LANG!!! hij format echt die hele disc van voor tot achter
de kwaliteit van de foto's is echt om te huilen

ik heb vandaag foto's gemaakt op de hoogste resolutie van 2272x1704 (dat noemen ze 4 megapixel) hoeveel dat effectief is weet ik niet

mijn olympus C2100UZ maakt op 1600x1200 plaatjes die 400 - 500kb groot zijn, maar dit ding maakt op de hoogste resolutie foto's die 1,6 - 2,0mb zijn!!!! een behoorlijk verschil, waardoor je op zo'n cdr/cdrw zeg iets van 100 foto's kwijt kunt en dat viel me behoorlijk tegen
van de 66 foto's die ik gemaakt heb, is er 1tje die echt gelukt is! de rest vertoont allerlei lelijke paarse randen of felle kleuren (vooral rood en groen)
ik ga maar geen foto's op 2272x1704 posten omdat m'n webspace dan direct vol zit, maar hier paar plaatjes+commentaar
om de letters zie je paarse randen! echt extreme paarse randen
nog meer paars
geloof me! dat gras was echt NIET zo groen hoor
morgen ga ik nog wat verder testen en ik zal voor de gein het boekje eens doorbladeren of ik niet toevallig wat ben vergeten in te stellen

je weet maar nooit met dat sony he...