Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.macup.com/images/db/1030985874.jpg

Sony brengt in November twee leuke cybershot camera's uit. Met een CCD van 4 megapixel. En voorzien van bluetooth.

04.09.2002 - 10:13 //bo)
Im kompakten Alumium-Gehäuse (7,1 mal 9,2 mal 2,4 Zentimetern) und mit einem um 300 Grad schwenkbaren Objektiv mit einer Optik von Carl Zeiss kommen zwei neue Digitalkameras von Sony. Den neuen Modellen Cyber-shot F77 und Cyber-shot FX77 ist weiterhin gemein, dass ein CCD der 4-Megapixel-Klasse Verwendung findet. Beide Kameras können Motive digital zoomen. Weitere Ausstattungsmerkmale stellen ein optischer Sucher, das integrierte 1,5 Zoll-Display, eine Bereitschaftszeit von 0,4 Sekunden, ein "Slow Shutter" für besonders rauscharme Fotos und eine Aufnahmemöglichkeit für MPEG-Filme mit 16,7 Bildern pro Sekunde dar. Mitgeliefert werden ein 16 MB Memory Stick sowie eine Dockingstation mit USB- und ein AV-Kabel. Der Preis der DSC-F77 beträgt € 600, die DSC-FX77 soll für € 700 auf den Markt kommen. Lieferbar werden die beiden nach Aussagen von Sony im Laufe des November 2002.

Ein besonderer Clou steckt in der DSC-FX77: Die Kamera verfügt über ein Bluetooth-Schnittstelle, welche die kabellose Übertragung von Bilddaten an andere Bluetooth-Geräte über eine Distanz von 20 Metern erlaubt. Ob dies auch mit Mac OS X v10.2 möglich sein wird, muss ein Test in der Redaktion zeigen. Selbst die Fernsteuerung der DSC-FX77 mittels spezieller Software könnte zukünftig möglich sein. Wesentliche Voraussetzung für die kabellose Kommunikation zwischen den Geräten ist das "Basic Image Profile" im Bluetooth-Protokoll.

Verwijderd

best wel leuk

Verwijderd

Ook komt in oktober dit jaar de F717 uit; de opvolger van de Sony DSC F707

Van Dpreview:
http://www.dpreview.com/news/0209/02090401sonyusf717.asp

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 22:37
Nou die zien er weer eens niet uit.. :r
Laat ze eens een nieuwe mooie digicam maken met een normale vorm?

Verwijderd

Phreak schreef op 04 september 2002 @ 18:44:
Only Sony. :Y)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

In Japan schijnt het normaal te zijn? ;)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en wéér een 4Mpixel met zo'n klein baggerlensje.. :? :X

Verwijderd

Ook nieuw:

Sony CyberShot DSC-U10 (voor de fanaten van kleine camera's) ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0208/sonyu10/frontback-001.jpg

http://www.dpreview.com/news/0208/02082101sonyu10preview.asp

Verwijderd

Pfff, altijd dat duits.

Vind hem overigens ook niet mooi.. :{

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gister vastgehad en getest, komen niet echt mooie foto's uit.
Eind dit jaar komt de DSC-U20 uit, zelfde formaat maar 2 megapixel i.p.v. de 1 die de DSC-U10 heeft.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
die bovenste is net een minidisc :/

Verwijderd

minidisc vind ik er juist mooi uit zien, dus die camera vind ik er ook mooi uitzien :)

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16

KrL

Doe maar duurzaam..

Ieder z'n mening, ik vind de F717 :9~

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

is dat een vraag of een statement ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Daan
silentsnow schreef op 03 oktober 2002 @ 02:10:
[...]

is dat een vraag of een statement ?

Een statement ;)
Die F707/717 vind ik ook maar een vreemde vorm hebben.
Als ze die nou eens in een SLR-Like body stoppen ziet het er ineens veel professioneler uit.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Phreak schreef op 03 oktober 2002 @ 09:42:

[...]

Een statement ;)
Als ze die nou eens in een SLR-Like body stoppen ziet het er ineens veel professioneler uit.
Niet zo mopperen Phreak, ik vind de f505(v)-, f707- en f717-body erg doordacht. Toegeven, het is een beetje wennen, maar je linkerhand zo om die lens..dat voelt gewoon goed :7

I reject your reality, and substitute my own.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
De lens in je linkerhand (ik heb een 707) is lekker stabiel, plus dat er op die manier ruimte zat is voor al die knopjes die op elke (dure) digicam moeten zitten. Alleen de plaatsing van de zoomknoppen kan IMO beter.

No production networks were harmed during this posting

• Daan
_sNaRs_ schreef op 03 oktober 2002 @ 11:58:
[...]

Niet zo mopperen Phreak, ik vind de f505(v)-, f707- en f717-body erg doordacht. Toegeven, het is een beetje wennen, maar je linkerhand zo om die lens..dat voelt gewoon goed :7

Dat kan ook met een SLR-Like body ;)
En ja, ze maken mooie plaatjes maar tja, het uiterlijk vind ik niet wat. En die Memorysticks zijn veel te duur natuurlijk..

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Phreak schreef op 03 oktober 2002 @ 09:42:

[...]

Een statement ;)
Waarom zouden ze? Een digitale camera kan je heel anders maken dan een analoog fototoestel omdat hij heel anders werkt en je andere opties hebt. Juist daardoor moet je met nieuwe vormen aankomen die beter passen bij de functionaliteit. De eerste auto's leken ook op huifkarren, totdat ze doorhadden dat er meer uit te halen viel

Human Bobby

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Sinds kort dus de Nikon 5700 in mijn bezit, als opvolger van de Sony DSC-S70 die ik had.
Begin nu pas aan de hogere F waarde te wennen (Nikon F2.8 tegen Sony F2.0), maar in het begin ging ik maar al te vaak de mist in, door zonder flits plaatjes te schieten bij gedempt licht.

Wat mij betreft zijn de Carl Zeiss lenzen onovertroffen voor digitale fotocamera's.

Oke wat ik eik wilde zeggen die Sony was een 3,3Mpixel en ik heb verscheidene foto's op 20x30 laten afdrukken, vooral van de koppies van mijn beesten, stuk voor stuk zijn ze geweldig geworden, oke de vakfotograaf zal met een loep best verschil kunnen zien, maar mijn bezoek heeft over het algemeen geen loep bj zich :P.

dus voor een A4 formaat is 8M echt niet nodig imho.

Verwijderd

OldButNotSoWise schreef op 03 oktober 2002 @ 15:05:
Sinds kort dus de Nikon 5700 in mijn bezit, als opvolger van de Sony DSC-S70 die ik had.
Begin nu pas aan de hogere F waarde te wennen (Nikon F2.8 tegen Sony F2.0), maar in het begin ging ik maar al te vaak de mist in, door zonder flits plaatjes te schieten bij gedempt licht.

Wat mij betreft zijn de Carl Zeiss lenzen onovertroffen voor digitale fotocamera's.

Oke wat ik eik wilde zeggen die Sony was een 3,3Mpixel en ik heb verscheidene foto's op 20x30 laten afdrukken, vooral van de koppies van mijn beesten, stuk voor stuk zijn ze geweldig geworden, oke de vakfotograaf zal met een loep best verschil kunnen zien, maar mijn bezoek heeft over het algemeen geen loep bj zich :P.

dus voor een A4 formaat is 8M echt niet nodig imho.
Zit er nou een echt kwaliteits en kleuren verschil tussen jouw Nikon 5700 en jouw oude Sony cam? En met welke cam ben je meer tevreden?

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:00:
[...]

Zit er nou een echt kwaliteits en kleuren verschil tussen jouw Nikon 5700 en jouw oude Sony cam? En met welke cam ben je meer tevreden?
Ja wat betreft kleurverschil, ben zelf iets meer te spreken over de Nikon, kleuren zijn daar wat egaler wat mooier is als je de fotos laat afdrukken, maar door de meer verzadigde kleuren van de Sony komen deze weer mooier uit op de meeste printers (heb trouwens wel altijd bij printen rood een paar procent verminderd voor de Sony).

Kwaliteitsverschil is er wel degelijk maar logisch als je een 5M met een 3.3M gaat vergelijken.

Overigens heb ik de Sony verkocht (helaas) want met welke ben ik meer tevreden, tja eigelijk met geen van beide.

De Nikon is een prachtcamera als je echt bewust gaat fotograveren, de 8x zoom is vooral in de natuur een schitterende feature, maar als pure point & shoot camera is hij imho waardeloos :P.
Je moet bij de Nikon altijd de hoeveelheid licht in de gaten houden en je instellingen daarop aanpassen. De Sony kon je oppakken, focussen en klikken zelden of nooit een onderbelichte foto mee gehad en zo goed als altijd mooie scherpe foto's.

Gelukkig kan je met de Nikon weer 3 voorkeur instellingen maken, en als je de Nikon eenmaal gewend bent is het een pracht toestel (zou hem niet meer willen missen), maar Lief (de vrouw dus) kan er absoluut niet mee overweg, die vind dus dat Sony stukken beter was :+

Dus komt er naast de Nikon 5700 binnenkort weer een 2M of 3M point&shoot camera bij.
Pagina: 1