Toon posts:

moederbord blaast geheugen op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

iets heel vreemds,

opeens startte windows niet meer op, meldingen dat e.a. niet meer geladen kan worden, nieuwe installatie ging ook niet. Dacht zelf aan het geheugen dus mobo met geheugen vervangen door oud mobo met oud geheugen. Alles ging toen weer goed. Nieuw mobo (asus a7v333) en nieuw geheugen erin en alles gaat weer mis. volgens memtest86 is geheugen defect, geheugen geruild en weer defect, nieuw geheugen gekocht (erg kwaad geworden) en weer raak. Mijn HDD is gecontroleerd dus dat is het niet verder liep die en de rest ook prima bij mijn oud mobo en oud geheugen config.

Nu geloof is er niet in dat 3 x geheugen kapot kan zijn. Is het mogelijk dat mijn mobo (asus a7v333) rare meldingen doorgeeft of mijn geheugen laat ontploffen?

Alle voltage read outs zijn haast perfect, en andere onderdelen werken ook. Iemand een idee?

Alvast bedankt

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Mischien de geheugen bus op het moederbord kapot !!
Dus waar je de module in prikt...

Verwijderd

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 04 september 2002 @ 18:24:
Mischien de geheugen bus op het moederbord kapot !!
Dus waar je de module in prikt...
is het geheugen zelf dan ook stuk (anders zou ik daijk 1 gb aan werkend pc2700 hebben).

Verwijderd

heb je nog garantie op je mobo? zo wel dan gewoon terug gaan

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, zeker nog garantie, gister hele dag alles getest, geheugen (3de kapotte dus) krijg ik vergoed maar vraag me af wat kan zijn, als echter alles zelfde blijft (ook kast en voeding) en met oude mobo en mem werkt alles en met nieuw mobo loopt geheugen 3x stuk dan verdenk ik het mobo erg sterk. Maar ben nu eigenlijk licht radeloos, erg frustrerend.

en ook nog alles topmerken he:
samsung
nanya
enermax
asus

Verwijderd

Die geheugenreepjes kun je die niet testen op dat andere mb van je? Anders is je mb hoogstwaarschijnlijk naar zijn grootje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:37:
Die geheugenreepjes kun je die niet testen op dat andere mb van je? Anders is je mb hoogstwaarschijnlijk naar zijn grootje
helaas, dit is enige mobo dat pc>133 lust, maar omdat ik 1x vervangend en 1x nieuw heb, en memtest bij beide fouten vond, denk ik dat mijn mobo overleden is :'(

Geen ASUS :r meer dan (ik weet het, hypocriet om zo te denken, ken altijd gebeuren maar.... dan toch), MSI k3 ultra dan maar

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:46:
[...]

helaas, dit is enige mobo dat pc>133 lust, maar omdat ik 1x vervangend en 1x nieuw heb, en memtest bij beide fouten vond, denk ik dat mijn mobo overleden is :'(

Geen ASUS :r meer dan (ik weet het, hypocriet om zo te denken, ken altijd gebeuren maar.... dan toch), MSI k3 ultra dan maar
Ik spreek je weer als je MSI stuk is :)

Zoiets kan nou eenmaal gebeuren. Shit, maar dat maakt een merk nog niet gelijk slecht. Stel dat zowel een Intel processor en een AMD processor stuk gaan. Ga jij dan voor een Cyrix? Dacht het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
DutchCommando schreef op 04 september 2002 @ 19:00:
[...]

Ik spreek je weer als je MSI stuk is :)

Zoiets kan nou eenmaal gebeuren. Shit, maar dat maakt een merk nog niet gelijk slecht. Stel dat zowel een Intel processor en een AMD processor stuk gaan. Ga jij dan voor een Cyrix? Dacht het niet :)
Weet ik, was ook maar bij wijze van spreken, maar blijft natuurlijk niet leuk :'(

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Ruil gewoon je mobo en probeer je geheugen dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Razer schreef op 04 september 2002 @ 19:17:
Ruil gewoon je mobo en probeer je geheugen dan nog eens.
Ga ik s doen.

Misschien dat geheugen gewoon nog goed is maar dat mobo verkeerde dingen doorgeeft.
Pagina: 1