Toon posts:

[Bekabeling] Welke aders gebruikt 10 Mb netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke aders worden door en 10 Mbits netwerkverbinding gebruikt (kleurtjes :)), dit omdat ik dan 2 datastroompjes door dezelfde kabel kan leiden :Y)

edit:

Search ook al gerpobeerd, lukt nie }:O

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
zelfde als 100 mbit :)
1,2,3 en 6, ofwel 2 aderparen

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
he dit lijkt mij ook wel handig.. maar waarom zitten er dan meer draadjes in zo'n kabel? Voor de sier? Of worden die toch stiekem wel gebruikt voor error correctie oid?

En zijn hier dan ook splittertjes voor te koop?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

McFizban

Hackito ergo sum.

Die extra kabelparen zijn "reserved" voor bijv. een tweede kanaal of andere diensten.
En ja, er zijn splittertjes te koop voor het splitsen van één kabel in twee netwerkaansluitingen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Die overige 2 paren zijn idd voor andere diensten zoals n systeemtoestel of isdn, of n 2e netwerkverbinding.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Als je alleen streng 1,2,3 en 6 wilt aansluiten, tel je dat met het klipje naar boven gericht van links naar rechts??

Verwijderd

bijvoorbeeld voor gigbit zijn die extra draadjes. ik heb gewoon twee connecties door 1 kabel lopen, anders had ik twee utp kabels door het plafond moeten trekken :)

Verwijderd

met het klipje naar beneden en de kabel ingang naar je toe is het de linker 3, dan twee niet, dan weer 1.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:10:
Search ook al gerpobeerd, lukt nie }:O

Je moet ook wel iets intikken als je zoekt :{
zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1