Wat mag ik voor een website vragen?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Ik heb voor een vriend van mn broer een website in elkaar gezet (nouja, hij is nog niet klaar, maar de code is er), en ik zal hier ook voor betaald worden. Dit was een van mn 1e websites, dus erg veel verstand had ik er van tevoren nog niet van. HTML was geen probleem, maar ik heb nu ook het een en ander in Javascript gemaakt, zodoende duurde het al met al toch een tijdje voordat ik hem afhad. Er moet nog een gastenboek bijkomen, en een "prive"gedeelte, waar men kan inloggen, en oa foto's voor de vriendengroep kan bekijken. De site opzich is gemaakt voor zijn bedrijfje, hij heeft een "reisbureau" welke reizen boekt naar grote feesten, zoals Loveparade en Innercity ed (zij huren bussen af bijv, regelen hotels, kaartjes, weet ik het). Wat kan ik voor een site als dit vragen? Je kan hem zien op verwijderd

Ondertussen heb ik nu ook van een andere vriend van mn broer dezelfde vraag gekregen (gaat lekker :) ), maar deze wil een wat uitgebreidere site. Hij heeft een eigen autobedrijfje, en daar moet dus een heel voorraadbeheer bijkomen. Ik heb zelf nog niet zoveel verstand van PHP, maar een vriend van mij heeft al een kant en klaar uitgebreid voorraadbeheer-script liggen, welke ik dan voor die site kan gebruiken, voor een deel van de opbrengst uiteraard. Wat kan ik voor een site als dat vragen? En wat zou het voorraadbeheer kosten? Zijn site is te bekijken op verwijderd (hij kan beter PHPen als designen zoals jullie zien :P ).

[ Voor 0% gewijzigd door Roelant op 04-09-2002 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik heb de url's verwijderd, aangezien ze niet nodig zijn om je vraag te beantwoorden. Dit om "Spam !" reply's te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
wtf?? was dit nou voor onzin?? waarom zijn die links weggehaald? dat heeft toch niks met spam ofzo te maken? het gaat er gewoon om dat jullie een indruk krijgen van hoe uitgebreid die sites zijn enzo...

het heeft dus zeker wel met de vraag te maken. de ene site is natuurlijk wel wat uitgebreider als de ander, en dat zie je in de prijs terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik wil die site ook wel zien. Hij zet de link er toch op. Is hij zelf verandwoordelijk voor eventueel spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gaat het zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
jep, ik wil er niet teveel voor vragen, blijft toch min of meer een vriendendienst, en ik heb er zelf ook veel van geleerd, maar er heeft gewoon erg veel tijd in gezeten, en hij wil er ook voor betalen, maar ik heb geen idee wat een normale prijs is :? Hij had het zelf in 1e instantie over 50€, maar toen ie zag dat ik er gewoon heel veel tijd in gestoken had, zij ie dat we het nog over prijs moesten hebben. Overigens, bij die 2e site die ik voor die andere gast moet maken, speelt de vriendendienst-factor een stuk minder mee ;) ik mag em nie zo nl, en dat voorraadbeheer komt van iemand anders zoals ik hierboven als schreef. Dus wat vraag ik voor zo'n site, zonder vriendenkorting zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey Dr_Frickin_Evil ik kan je wel helpen, mail me ff faabster@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
nouja, kweenie waarom, maar je hebt mail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Waarom niet I&T -> WG; wellicht komt de vraag daar meer aan zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dr_Frickin_Evil schreef op 04 september 2002 @ 18:44:
jep, ik wil er niet teveel voor vragen, blijft toch min of meer een vriendendienst, en ik heb er zelf ook veel van geleerd, maar er heeft gewoon erg veel tijd in gezeten, en hij wil er ook voor betalen, maar ik heb geen idee wat een normale prijs is :? Hij had het zelf in 1e instantie over 50€, maar toen ie zag dat ik er gewoon heel veel tijd in gestoken had, zij ie dat we het nog over prijs moesten hebben. Overigens, bij die 2e site die ik voor die andere gast moet maken, speelt de vriendendienst-factor een stuk minder mee ;) ik mag em nie zo nl, en dat voorraadbeheer komt van iemand anders zoals ik hierboven als schreef. Dus wat vraag ik voor zo'n site, zonder vriendenkorting zeg maar?
Ik weet niet, maar vind al die mensen die zwart websites bouwen behoorlijk lame, heb zelf een internet bedrijfje gehad in het verleden en het is al moeilijk genoeg om binnen het MKB klanten te vinden, dan wel voor een normale prijs een website te bouwen. Nog maar niet te spreken van de kwaliteit die in bepaalde gevallen gelevert wordt.

Het is niet voor niets dat 9 van de 10 sites er niet uit zien dan wel niet werken.

Normaliter vraag ik voor een statische site plusminus 1000 euro, voor een dynamische site hangt het totaal van de specs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
mja, maar de prijzen die van echte webdesigners zijn voor beginnende bedrijfjes gewoon niet te betalen. Ik zie hem geen 1000€ betalen voor zn site bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:48
De prijs heeft feitelijk geen zak te maken met het feit of je het wit of zwart doet... Gokje: je zit nog op school en je verdient minder dan zeg 5000 euro/jaar, dan geef je het bedrag gewoon op aan de belasting als overige werkzaamheden, stuur je een onkostendeclaratie naar het bedrijf. Jij betaalt geen belasting en het bedrijf kan de kosten als kosten opvoeren en 'van de winst aftrekken', dus ik gok erop dat het wel of niet zwart in dit geval niet zo enorm lame is. Het zou pas lame zijn als je illegale software voor het maken van de site zou gebruiken, dan pak je illegaal een prijsvoordeel mee waar niet tegen te concurreren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
idd

maaruh, ondertussen nog geen antwoord op mn vraag gekregen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dr_Frickin_Evil schreef op 04 september 2002 @ 18:25:
wtf?? was dit nou voor onzin?? waarom zijn die links weggehaald? dat heeft toch niks met spam ofzo te maken? het gaat er gewoon om dat jullie een indruk krijgen van hoe uitgebreid die sites zijn enzo...

het heeft dus zeker wel met de vraag te maken. de ene site is natuurlijk wel wat uitgebreider als de ander, en dat zie je in de prijs terug.

Als je dat dan een volgende keer eerst even over *overlegt* in plaats van een reactie als dit én de linkjes meteen terug te plaatsen, heb je kans dat je topic wel open blijft.

End of story.

Voor wie meer duidelijkheid wil...

Natuurlijk zou het in het licht van de vraag best te verantwoorden zijn om dergelijke linkjes te plaatsen. Het noodlot van de topicstarter wil echter dat dit soort topics echter in W&G thuishoren, en daar ook direct op slot gaan. Ik denk dat wel duidelijk is waarom ze daar niet op dergelijke topics zitten te wachten, maar als je het je écht nog afvraagt, kun je de FAQ aldaar even lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.