Morse en stemmen over mijn boxen!! (ook met pc uit!)

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 19:05
Ik vond laatst deze bestanden weer terug, ze zijn niet helemaal nieuw maar ik heb nog steeds geen verklaring gevonden.. Een tijd terug ontving ik via mijn boxen allerlei dingen. De pc stond uit en ineens hoorde ik iemand achter me praten, vanuit mijn boxen die wel aanstonden ! Ik schrok me kapot. Vanaf toen kwam het steeds vaker voor, ik kreeg morse achtige codes over mijn boxen te horen en regelmatig stemmen. Iedereen dacht dat ik onzin zat te vertellen en dus heb ik het opgenomen met mijn mic. Bij deze bestanden moet je de RUIS van de mic dus weg denken in het originele geluid zat GEEN ruis, geen enkel geluid behalve de morse of het praten.

ERG ERG raar! Heeft iemand een idee hoe dat deze geluiden over mijn boxen zijn gekomen?

Morse geluiden
Stemmen

[ Voor 0% gewijzigd door Tasma op 04-09-2002 18:16 . Reden: exe --> rar ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 23:06

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Kan je er mooie MP3'tjes van maken, kvertrouw geen *.exe's

Wat voor speakerset heb je eigenlijk, ik had er ook wel een klein beetje last van met me Creative FPS1000 (die goeie ouwe tijd....)

Meh!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

jonggoud.nl

@>--"--,--{

.exe??? Die ga ik echt niet openen

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22
heb je sign al gezien?? :+

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Is simpel. De kabels van je boxen fungeren als antenne.

• DrNizeGuy
die .exe is een gezipte file, autoextract

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dan open je die .EXE in je WinRar... tis een selfextracting..

trouwens.. ik heb dit fenomeen ook... Komt blijkbaar door je Creative Live! geluidskaart...
ik krijg een russische zender door oid.. wel grappig..

Pvouput live

Verwijderd

Woon je naast een televisietoren of iets anders wat uitzend? Of is je buurman zendamateur misschien?
Dan is 't namelijk wel te verklaren enzo...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
lekker die exe files .. pff hoe kom je bij om een exe er van te maken :)

Verwijderd

Haha..kennis van mij heb dat ook. Woont zo'n zendamateur in de straat. Kerel zit constant overal doorheen te lullen. Gamen is dan echt niet leuk.
Breakie,break ... :)

• m-m
  • Niet online

m-m

* m-m heeft de exe's geopend en NAV met alle updates vind ze prima in orde, t zijn gewoon self extracting RARs

topicstarter: ik zou de RCD gewoon bellen of ze wat metingen komen doen :P

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Hé hé.

Grappig.
Ik had dit ook met mijn Pick-up naar line versterkertje.
Ook van die vage russisch achtige geluiden

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• DrNizeGuy
praat 4, 2 en 3 stopt iig allemaal met can you hear it of zoeits .. lijkt er iig wel veel op

• Tasma
ze stonden op mijn systeem als auto exes.

Maar ik heb ze even gerarred...

Geen zendmasten in de buurt en mensen hier in de buurt met zendapparatuur!? lol dit is de meest snobbige wijk die er bestaat. In ieder geval niet in een straal van 500meter.

• Tasma
Ik heb oude Trust speakers, waren 7 jaar geleden 300,- voor 2 boxen en zijn nog altijd tip top in orde.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 11:30

JeroenT

hoi!

Lol ik kan die morse berichten wel decoderen bij een kennis van me die zendamateur is..

Grappig anyways,

Staan er bij jou in de straat geen grote (hoge) antenne's op daken dan?? ik weet vrijwel zeker dat dit RF inspraak is van een zendamateur :P

Verwijderd

Dit zijn volgens mij storingen van een cb radio usb,lsb of am dit is iemand die dicht bij je in de buurt met een hoog wattage zit te zenden.

Ik heb zelf een cb radio oftwel 27mc zendbak gehad en die deed dat ook bij hoge wattages.
zat ook met 500 wat :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

een vriend van mij heeft dat ook, een van z'n buren heeft een geheime zender namelijk en dat ontvangt hij via de boxen, ook al staan ze uit.
de kabel van je comp naar boxen werkt als een soort attenne.

Verwijderd

Ken best hoor, maar het kan zijn dat ie: Of HEEEEEEEL dicht bij je in de buurt zit, Zoiets heb ik nl ook gehad met de buurjongen die een bakkie heeft (slechts 4 watt) maar wel duidelijk te horen via mijn toen nog onafgeschermde boxen of:

Verder weg zit met een hoger wattage (hoe noem je zon opvoer ding ook alweer?) of:

Russische satteliet ofzo boven je hoofd vliegt, of in de atoom bunker diep onder je huis zit (zoals bij resident evil :P )

edit
Verduidelijkt
/edit

Verwijderd

Who you gonna call ??..... Ghostbusters....

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat het om speakers met ingebouwde versterker gaat.
Dan is het inderdaad hoogfrequente instraling door een zender bij jou in de buurt.
Ten gevolge van de aanwezigheid van niet lineaire componenten in de versterker (diodes of transistoren) wordt het signaal gedemoduleerd, en aldus hoorbaar.
Of er is een sterke zender in de buurt (kan ook een bakkie in voorbijrijdende auto zijn, bijvoorbeeld taxi's), of je boxen zijn erg gevoelig voor hoogfrequent instraling.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij moet dit topic naar 'wetenschap en levensbeschouwing' :) Want wat het ook is, het is niet menselijk :) :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mensen mensen : scherm lekker je kabeltjes af.. wind er een hoop folieppaier omheen! :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 18:24:
Ken best hoor, maar het kan zijn dat ie: Of HEEEEEEEL dicht bij je in de buurt zit, Zoiets heb ik nl ook gehad met de buurjongen die een bakkie heeft (slechts 4 watt) maar wel duidelijk te horen via mijn toen nog onafgeschermde boxen of:

Verder weg zit met een hoger wattage (hoe noem je zon opvoer ding ook alweer?) of:
[..]
- Amplifier
- kacheltje
- versterker
- booster
- ampje
- "filtertje"
- kassie
- doosje

Maar je hoeft echt niet dicht in de buurt te zitten om ontvangen te worden.
Ik kwam met mijn 4-watt bakkie zo'n 40 km ver en met 20Watt erachter kwam ik op een S-7 binnen op 50 km afstand.

Maar als je dingen ontvangt op je boxen hebben we het meestal over AM zenders (vaak oostblok) en het beste middel ertegen is om de draad iets in te korten of op te wikkelen met een paar windingen en een metalen ring eromheen (paperclip, sleutelring)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

offtopic:
[quote]TD-er schreef op 04 september 2002 @ 19:47:
[...]

- Amplifier
- kacheltje
- versterker
- booster
- ampje
- "filtertje"
- kassie
- doosje

[/quote]

Naja, het staat er niet tussen, maar het is niet van belang.

• Tasma
Ik heb afgeschermde boxen, mijn kabel hangt tussen het burea en de muur, en in een hoek van de kamer. Die singalen moeten dan wel ERG sterk zijn want mijn -radio- antenne, 3meter, ontvangt in dat gebied van mijn kamer NIETS. Ze doen dit ook als de pc uit is, zelfs als de boxen los van de pc staat (geen kabel van pc --> boxen) dan staan alleen de boxen aan en dan deden ze het ook..

Het vage is dat ik dus eerst (kan je zien aan de hand van de datum) die morse kreeg en later spraak. Het was ook altijd zo van : BLA BLA BLA BLA ....... (reactie) bla bla. Een keer kreeg ik helder geluid en toen was het iets van "Roger/over" en "B6 to b9" zo helder was het 1x maar ik kreeg zo snel de mic en de recorder er niet bij :)

Verder is het me wel opgevallen dat er meer te horen was toen er veel gevlogen werd in de omgeving. 5km verderop is een vliegbases (leger NL & een van de US)

Ik heb het de laatste tijd niet meer gehoord. het is van de een op andere dag gestopt.

Verwijderd

Het ontvangen van deze stations is vrij eenvoudig 8) , het zijn audio gemoduleerde signalen. Deze kun je het simpelst ontvangen.
In de oorlog maakte ze van die dingen, dikke vette spoel condensatortje (regelbaar) en een speakertje en volia een radio ontvanger.
Heb je vast wel eens gehoord van een elektronica freak of je opa.

oja hoe het werkt??... spoel en condensator afstemmen op de zelfde frequentie als de zender, de twee frequenties heffen elkaar nu op en wat er overblijft is het audio signaal wat getransporteerd is.

je zult nu wel het zelfde hebben

85 mtr kabel op een lussie, speakers met een waardeloos versterkertje er in
systeem aarden ook nog nooit van gehoord.
slechte audiokabels tussen pc en speakers, kortom het perfecte resultaat voor boven beschreven probleem

kabels fungeren als een spoel, versterkertje fungeert als een condensator en de audio demodulatie is een feit. _/-\o_ probeer maar eens iets met je kabels wie weet wat je nog meer ontvangt. O-) su6

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 14:12
heh kent er hier iemand morse? ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
i see dead people... :) (ja ik heb pas geleden die film gezien :+ )
zie je er ook nog wat bij? :+

heel mysterieus dit!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja mensen, dit is heel simpel:
Dit is 100% zeker een AM zender die je hoort. Waarschijnlijk van een zendamateur die in de buurt zit. Met in de buurt bedoel ik in een straal van een km of 3 (of meer als hij met erg veel vermogen zit. Meer dan 1000 Watt dus. :P )
Een antenne hoeft hij niet te hebben, een stuk draad door een (grote) tuin spannen voldoet al prima als AM zend-antenne.
Je zou dus IVW (Radio Controle Dienst heet IVW tegenwoordig, Inspectie van verkeer en waterstaat afdeling telecom) kunnen bellen en een klacht in kunnen dienen, ze komen dan meten en als je pech hebt is er niets of niemand die regels overtreed (een zendamateur MET licentie voor wat hij doet), dan krijg jij de rekening. :(
Beter is om een ferriet onststoor spoeltje te kopen, maar de details over hoe en wat moet ik je ff schuldig blijven.
En dan maar hopen dat het over is. _/-\o_

Ow ja, 1 troost: jij bent vast de enige niet die "stemmen in z'n hoofd" hoort, vraag eens na bij de buren of zij ook last hebben van pratende magnetrons ofzo... (Ja, dat kan ook nog)...

Alles kan stuk.

Pagina: 1