Toon posts:

[PHP/MySQL] Checkbox checken als waarde in database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het leren van php, waarbij ik gebruik maak van een mysql db. Nu loop ik met een formuliertje tegen een probleempje op.

Het gaat o.a. om een sportvereniging waarvoor ik een inschrijfformulier op internet wil zetten. Nu wil ik een chackbox neerzetten die wanneer ze die aanvinken zegt dat ze meedoen aan een toernooi. Nu is dat niet zo'n probleem, maar ik wil als ze later hun formulier terugzoeken op internet dat ze kunnen zien of ze zich hebben ingeschreven. Dus als ze zich hebben ingeschreven dat dan de checkbox op checked staat en als ze zich niet in hebben geschreven de checkbox unchecked is.

In het kort:
Wat moet de waarde zijn in de database? Hoe kan ik controleren wat er in de kolom staat en n.a.v. dat een checkbox checken.

Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit, ook al veel gezocht.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Checked -> 1
Unchecked -> 0
:? Als je wat anders bedoeld dan begrijp ik je niet....

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, erg onduidelijk. Als iemand resultaten opvraagt uit de db wil ik dat ze dingen kunnen wijzigen. Maar 1 waarde uit de db komt uit een checkbox. Nu wil ik dat als ze de resultaten opvragen kunnen zien of ze bij het aanmaken van het record de checkbox hebben aangevinkt of niet.

Ik hoop van harte dat dit duidelijk is. Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen.

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
_Mo_ schreef op 04 september 2002 @ 17:58:
Checked -> 1
Unchecked -> 0
:? Als je wat anders bedoeld dan begrijp ik je niet....
Ik denk dat _Mo_ het volgende bedoelt:

- Als er 1 in de db staat dan is ie checked
- Als er 0 in de db staat dan is ie unchecked

Never underestimate the power of

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Je moet meer denken in de trend van een standaard waarde.
Wanneer je tijdens het opgeven een aangevinkt checkbox hebt doorgekregen, oftewel die checkbox waarde uit je form is doorgegeven tijdens de POST van je form, dan kan je die opslaan in je db. Gebruik als waarde '1' . wanneer je geen waarde doorkrijgt dan moet je hem op 0 zetten in je db.

Als je dan weer ophaalt uit de db krijg je dus een 0 of een 1. En als waarde = 1 dan checkbox aan.

Maak voor jezelf een gebeurtenissen stappen plan, met daarin elke actie stap en waar de gegevens vandaan komen.
De rest volt dan logischer wijs vanzelf.

Speel en expirimenteer met html forms om te leren wanneer de een waarde doorkrijgt en waneer niet.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE