[XP] Terminal Services: Web inlog config

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 20:41
Hey, ik heb Terminal Services Server op m'n computer aangezet, en ik kan nu inloggen op m'n computer dmv Internet Explorer. Het probleem is dat alle bandbreedteverslindende functies aan staan, zoals active desktop. Nu zoek ik een manier om dat uit te zetten.
Ik weet dat dat kan in Windows 2000 door "Terminal Services Configuration" in het Administrative Tools menu, maar dat heb ik niet in Windows XP pro. Weet iemand hoe je dit doet in Windows XP, en of het eigenlijk wel kan?

Verwijderd

Je kunt toch in je client onder tabblad "experience" de juiste franje uitzetten?

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/mstsc.jpg

of ander met de Group Policy Editor (gpedit.msc) aan de gang:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/gpedit.jpg

Sim-pel

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 22:36 . Reden: typo ]

• PipelineNoise
Hey bedankt voor je advies over gpedit.msc! Ik heb het bureaublad uitgeschakeld. Ik weet dat ik al die instellingen kan instellen door de client, maar mijn vraag was of je het ook kon instellen als je inlogt via Internet Explorer, en dus niet via een client. Bij Windows 2000 heb je daar nl. Terminal Services Configuration voor, om die instellingen dus vanaf de server te kunnen veranderen. Alleen ik kan dat programma dus niet vinden bij WIndows XP. Als iemand weet waar dat zit of waar ik die instellingen kan veranderen, da hoor ik het graag.

(Je kan namelijk niet alle instellingen veranderen dmv gpedit.msc)

Verwijderd

Klopt, da's -helaas- de beperking van Windows Xp professional. Ik ben al blij dat het erin zit, hoef ik niet met andere tooltjes te klooien...

• PipelineNoise
Is het mogelijk dat iemand die WIndows 2000 Server heeft het bestand tscc.msc naar mij stuurt, of gaat dat niet zo makkelijk?

Verwijderd

PipelineNoise schreef op 05 september 2002 @ 22:31:
Is het mogelijk dat iemand die WIndows 2000 Server heeft het bestand tscc.msc naar mij stuurt, of gaat dat niet zo makkelijk?
Ja hoor, moet hij naar ernst.blaauw@ikhebgeenmail.nl ?

• PipelineNoise
Nee, hij moet naar e.blaauw@hccnet.nl :)

Verwijderd

PipelineNoise schreef op 06 september 2002 @ 11:57:
Nee, hij moet naar e.blaauw@hccnet.nl :)
Done

• PipelineNoise
Jo bedankt! Helaas doet hij het nog steeds niet, ik denk dat het gewoon niet werkt onder Windows XP. Maar als iemand nog een goed idee heeft...
Pagina: 1