Toon posts:

toegang tot MS access file op linux server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel klinkt al een tikkeltje bizar, en dat is het dan waarschijnlijk ook. De situatie is als volgt en ik ben benieuwd of iemand er een oplossing voor heeft.

Server Linux Redhat 6.1 /SAMBASERVER

De database (BACK_END) staat geparkeerd op deze server. Via een UNC-path kunnen de lokale werkstations (FRONT_END) keurig bij de database.

Het grote probleem is: via een internetverbinding moeten mobiele gebruikers en hun FRONT_END applicatie ook de ACCESS database kunnen benaderen. Ik kan in de Linked Table Manager van Access geen webadressen opgeven.

Wie heeft de oplossing voor dit wellicht onoplosbare probleem?

Alvast bedankt!

Joshua

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Via Remote Access (VPN over internet/rechtstreeks inbellen) en door het opzetten van een Samba-fileserver die beschikbaar maken....

Dus: je zet er een VPNserver / Firewall-VPN device voor, zodat je clients zo aan je eigen netwerk hangen alsof ze fysiek op dezelfde lokatie zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik weet niet of het binnen de mogelijkheden ligt om er een sql server te zetten en de db applicatie dusdanig te veranderen, maar ja dat kost tijd, erg veel tijd.... maar uiteindelijk wel de beste

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
erkens schreef op 04 september 2002 @ 17:51:
ik weet niet of het binnen de mogelijkheden ligt om er een sql server te zetten en de db applicatie dusdanig te veranderen, maar ja dat kost tijd, erg veel tijd.... maar uiteindelijk wel de beste
je bedoelt een mysql server ? een sql server (van MS) is niet te draaien op een linux doos,

ook kwa snelheid zou ik voor een SQL server database kiezen, om over een dialin lijntje een access database op te trekken....nee lijkt me geen goed idee,

mischien een terminal server gaan draaien dan?

A wise man's life is based around fuck you

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zwelgje schreef op 04 september 2002 @ 18:17:
[...]

je bedoelt een mysql server ? een sql server (van MS) is niet te draaien op een linux doos,

ook kwa snelheid zou ik voor een SQL server database kiezen, om over een dialin lijntje een access database op te trekken....nee lijkt me geen goed idee,

mischien een terminal server gaan draaien dan?
hoeft niet perse mySQL te zijn, kan elke andere willekeurige zijn die onder linux werkt, de MS SQL zal uiteraard niet draaien nee, maar dat heb ik ook niet gezegt

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 04 september 2002 @ 17:21:
Via Remote Access (VPN over internet/rechtstreeks inbellen) en door het opzetten van een Samba-fileserver die beschikbaar maken....

Dus: je zet er een VPNserver / Firewall-VPN device voor, zodat je clients zo aan je eigen netwerk hangen alsof ze fysiek op dezelfde lokatie zijn.
Wat is de snelste en goedkoopste manier om een dergelijke oplossing met een VPN server/FireWall-VPN device te implemteren? Wat moet ik er voor doen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 13:54:
[...]

Wat is de snelste en goedkoopste manier om een dergelijke oplossing met een VPN server/FireWall-VPN device te implemteren? Wat moet ik er voor doen?
Draytec Vigor 2300 VPN kopen, kan tot 16 gebruikers aan met VPN connectie's,
kost slechts 189 euro's dus das niet duur (www.draytek.nl)

gebruik zelf nog de 2200 series' (zakelijk tussen 2 vestigigen en dat werkt goed, alleen heeft die niet zoveel vpn verbindingen)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1