GoT-users die zich buiten GoT misdragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Ik post dit in LA en niet in SeM, omdat dit meer een request voor een discussie is, waarbij dit specifieke voorval slechts als voorbeeld dient.

Het gaat om het volgende. In deze thread in de HK werd ik er door Jozz op geattendeerd dat de user 'AngelDust' op het Tweakzone.nl-forum (GoT-ripoff) mijn usericon gebruikt. Nou is toeval natuurlijk mogelijk, maar in dit geval zeker niet, aangezien het icon precies hetzelfde is geknipt, geresized en dezelfde filesize van 4188 bytes heeft. Deze user laat zich nogal negatief uit over de T.net-admins, door '|:(' smiley's te posten en in de gehele thread wordt nogal negatief gedaan over GoT/T.net. Nou ontving ik dus een aantal boze ICQ'tjes van GoT-users, die dachten mij aan m'n icon te herkennen. Terwijl ik != AngelDust.

Nou bleek deze user ook op GoT te zijn geregged, klik hier voor z'n userinfo. De naam vertoont voldoende overeenkomsten met het stukje 'm.frieso' in z'n icon-URL om te bevestigen dat AngelDust @ GoT == AngelDust @ Tz. En hij heeft geen e-mail address in z'n profile staan en z'n ICQ-account zwijgt als het graf :/

Nah, tot zover mijn klaagzang. Maar dan nu de algemene vraag. Moeten GoT-users op GoT (N)OW's of mailtjes van moderators kunnen krijgen wanneer ze op andere fora dingen doen die direct verband hebben met GoT? En dan doel ik niet alleen op lame dingen als icons jatten en GoT afkraken, maar ook op andere dingen, zoals het verprutsen van CID-fora, Marktplaats.nl-veilingen verstoren, etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Denk dat het geen probleem is wat GOT aangaat, wat je kan doen is je icon copyrighten, als hij hem dan gebruikt kan je hem juridisch aansprakelijk stellen en aantonen dat je schade ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
raptorix schreef op 04 september 2002 @ 17:11:
Denk dat het geen probleem is wat GOT aangaat, wat je kan doen is je icon copyrighten, als hij hem dan gebruikt kan je hem juridisch aansprakelijk stellen en aantonen dat je schade ondervind.
Ach, copyrighten kan je niet echt als je een foto van een site gebruikt die niet van jou zelf is. Maar het is gewoon lame dat mensen niet zelf de moeite nemen om ff te cutten/resizen. Maar 't gaat me nu meer om het algemene verhaal, users die zich buiten GoT misdragen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raptorix schreef op 04 september 2002 @ 17:11:
Je gaat iemand anders hoofd copyrighten zonder dat je daar dan ook maar een keer contact over hebt gehad met desbetreffende?!?

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat er toch niet om dat ie hetzelfde icon gebruikt, maar juist dat hij zich misdraagt terwijl hij zich als het ware uitgeeft voor intoxicated..

ik zie niet in hoe je deze mensen van op GoT iets kunt maken als ze zich elders misdragen..Tis allemaal strafbaar en niet vermeld in de regels van GoT dus..
Tis wel vrij lame om het te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wij kunnen (en willen) daar inderdaad niet zoveel aan doen, anders dan AngelDust van het forum schoppen als hij zich misdraagt in de zin van het andere forum verneuken uit naam van T.net. Dat is hier dus niet het geval.
Ik denk dat je het beste één van de adjes over at Tweakzone kunt mailen, met het verzoek om actie van hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
jah hoor, strax word je ook nog gebanned als je ruzie met iemand hebt op ICQ |:( ;)

wat nix met GoT temaken heeft, kan je ook geen ban voor krijgen op GoT ;) Anders ben ik hier heeeeeeeeel snel weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:07
Plague schreef op 04 september 2002 @ 17:51:
jah hoor, strax word je ook nog gebanned als je ruzie met iemand hebt op ICQ |:( ;)

wat nix met GoT temaken heeft, kan je ook geen ban voor krijgen op GoT ;) Anders ben ik hier heeeeeeeeel snel weg ;)
Heb je uberhaupt de beginpost wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:15:
[...]

Je gaat iemand anders hoofd copyrighten zonder dat je daar dan ook maar een keer contact over hebt gehad met desbetreffende?!?

Succes...
lol, intoxicated ben jij eff uit geluld

bwahahah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:08:
[...]

bwahahah :D
ja man, nogal |:( :/
intoxicated schreef op 04 september 2002 @ 17:13:
[...]
Ach, copyrighten kan je niet echt als je een foto van een site gebruikt die niet van jou zelf is. Maar het is gewoon lame dat mensen niet zelf de moeite nemen om ff te cutten/resizen. Maar 't gaat me nu meer om het algemene verhaal, users die zich buiten GoT misdragen.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 04 september 2002 @ 19:15:
[...]

ja man, nogal |:( :/

[...]
dan nog... copyright's zijn copyright's :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43

Jaymz

Keep on moving !

Dan nog, daar gaat het hier helemaal niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op 04 september 2002 @ 19:22:
Dan nog, daar gaat het hier helemaal niet over :)
gaat het wel beetje over..... :z

got/t.net doet zelf ook altijd moeilijk over copyrights.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:08:
Lieve schat, ik dat postte user 'raptorix'. Ik niet. Ik zei juist dat dat ook niet kan en ik vond het alleen maar onbehoorlijk dat hij m'n knip en resize-werk kopieert en daarna post op een forum waar GoT wordt afgezeken.

Dus nu de grote clue: Lees de draad voor je blaat.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op 04 september 2002 @ 19:32:
[...]
Lieve schat, ik dat postte user 'raptorix'. Ik niet. Ik zei juist dat dat ook niet kan en ik vond het alleen maar onbehoorlijk dat hij m'n knip en resize-werk kopieert en daarna post op een forum waar GoT wordt afgezeken.

Dus nu de grote clue: Lees de draad voor je blaat.
en dan nog? mag hij toch zelf weten heb jij nix mee te maken... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:36:
en dan nog? mag hij toch zelf weten heb jij nix mee te maken... :z
Ow, ben jij er zo eentje |:(

Het jatten van icons die bestaan uit content die niet van de user zelf is, wordt op GoT meestal toch niet geaccepteerd, als het exact dezelfde uitsnede van een plaatje betreft. Gewoon i.v.m. herkenbaarheid enzow. En ik vroeg me alleen af wat de policy is wanneer GoT-users dat op andere fora doen (die als enig doel hebben om GoT na te apen/af te zeiken), waardoor dat nogal nadelige gevolgen heeft voor mij (reacties van GoT-users die mij met die user verwisselen).

En dan begin jij opeens te lullen over 'uitgeluld' enzow. DAT vind ik ook onbehoorlijk. Maar goed, 'k heb Jaymz al gevraagd om dit topic dicht te gooien, omdat mensen als jij het niet kunnen laten om door te zagen over 1 onderwerp en het niet over de essentie van het topic (de policy) te hebben.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is wel lame gedrag, maar ik zou er ook niet aan beginnen als ik de crew was...
waar moet je stoppen is dan de vraag....

Lame ripoff-boel idd, dat tweakzone. Ze nemen zelfs dezelfde categorieën als GoT. En een moderator daar heeft die draad gestart om tweakers.net min of meer in de zeik te zetten. Leuke crew van dat forumpje :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 19:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:44:
Lame ripoff-boell idd, dat tweakzone. Ze nemen zelfs dezelfde categorieën als GoT. En een moderator daar heeft die draad gestart om tweakers.net af te zeiken. Leuke crew :D
Idd. En het betreft daar voornamelijk banned GoT-users.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

intoxicated schreef op 04 september 2002 @ 19:45:
[...]
Idd. En het betreft daar voornamelijk banned GoT-users.
Ik zou het lekker laten hangen, het zegt meer over het niveau daar als hier.
Ik weet dat het vervelend is als er een eigengemaakt icoon gejat wordt door een user op het éne forum en later gebruikt wordt op het andere forum.
Nog vervelender is, is dat jouw nick van hier ook daar in gebruik is door die "copy-cat".

Als ik jou was dan zou ik mezelf er niet dik over maken, misschien heb je wel veel tijd in dat icoon gestoken maar je kunt niets doen.
De crew hier kan niets doen omdat de desbetreffende user hier nog niets verkeerds heeft gedaan.

Je kunt natuurlijk ook vuur met vuur bestrijden, jat het icoon van dat figuur en registreer zijn nick en doe hetzelfde als wat hij bij jou deed. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben trouwens wel een goed origineel design, da's netjes gedaan.
Forums lijken nu eenmaal op elkaar qua indeling, daar is niets aan te doen.
Maar de categoriën doen me wel denken aan GoT :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op 04 september 2002 @ 19:52:
[...]

Ik zou het lekker laten hangen, het zegt meer over het niveau daar als hier.
Ik weet dat het vervelend is als er een eigengemaakt icoon gejat wordt door een user op het éne forum en later gebruikt wordt op het andere forum.
Nog vervelender is, is dat jouw nick van hier ook daar in gebruik is door die "copy-cat".

Als ik jou was dan zou ik mezelf er niet dik over maken, misschien heb je wel veel tijd in dat icoon gestoken maar je kunt niets doen.
De crew hier kan niets doen omdat de desbetreffende user hier nog niets verkeerds heeft gedaan.

Je kunt natuurlijk ook vuur met vuur bestrijden, jat het icoon van dat figuur en registreer zijn nick en doe hetzelfde als wat hij bij jou deed. :)
Dat lijkt verrekte veel op met-zand-gooien :P
Niks aan te doen, een site die veel succes heeft krijgt snel zijn volgelingen.
Kijk bijv naar marktplaats.nl en ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:57:
Ze hebben trouwens wel een goed origineel design, da's netjes gedaan.
Forums lijken nu eenmaal op elkaar qua indeling, daar is niets aan te doen.
Maar de categoriën doen me wel denken aan GoT :D.
D'r was een tijdje terug een HK-topic over die site. De 'bedenker' ervan had een brief naar Computer Idee gestuurd, dat hij de site in het leven heeft geroepen om 'het monopolie van Tweakers.net op de Nederlandse markt te doorbreken'. Dus niet goed, niet origineel en dat ze op elkaar lijken is omdat hij hier de inspiratie vandaan haalt.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik ben er net even wezen kijken, maar t lijkt idd wel verdacht veel op GoT, de indeling van t forum. Maarja, ik denk neit dat je iemand iets kan maken als hij ergens anders iets doet (behalve als t moord of kleuterpr0n betreft ofzo natuurlijk)
Maar dat ze ons hier gaan zitten afzeiken is gewoon niet zo vet.
En dat ze zeggen dat ze daar "tenminste gewoon lekker off-topic kunenn lullen"....
tja, dan ga je toch naar scholieren.com ofzo, als je dat wil zou ik zeggen...
We komen hier toch voor pc's hardware, software en elecrtronica?
en dat je dan ook nog over tv, muziek en filosofie kan praten, ja, dat is dan nog een pluspunt, maar ik vind t neit nodig om grote off-topic gesprekken te voeren.
Kijk een kleine afsplitsing even is geen ramp, maar ook neit een vereiste.
Nja, kga nu dus off-topic, maar ik stop weer :D
Maar ik vind t nep dat ze zeggen dat ze GoT neit gecopy-ed hebben, want t lijkt er wel echt op.
Ze kunnen dan toch zeggen: "We gebruiken Got en T.net als inspiratie, maar we willen een andere groep tweakers met ons forum enzo aanspreken en een anders sfeer creeren, omdat T.net en GoT ons niet bieden wat wij willen"
of iets dat er op lijkt?
Kheb er nix op tegen, hoor, dat er een ander forum bij is, maar om als t ware een strijd te gaan voeren (ook al is t enkel psychologisch, of gewoon, wij zijn beter, nenenenene ofzo,) dat vinnik niezo koel....
kvonnet bijvoorbeeld jammer dat gamer.nl wegging, want dat was ook leuk.
iets extra's kan dus geen kwaad, maar ze moeten ons niet zwart gaan maken.
We kunnen daar helaas neits aan doen (wat betreft waarschuwingne ofzo denk ik aan users die op bijde fora komen), maar we kunnen de crew misschien vriendelijk verzoeken om de mensen te verbieden om de hele tijd nare dingen over ons te zeggen :)
nja, of om de mensen te vragen of ze daarmee willen stoppen dan, ipv verbieden.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrij onvoorstelbaar dat de term 'Vobis' nog niet is gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

om op de topic starter punt terug te komen...

Als je GoT, Tnet, de organisatie in problemen brengt door acties elders, vindt ik wel dat je daar hier de gevolgen van mag dragen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duur schreef op 04 september 2002 @ 21:38:
om op de topic starter punt terug te komen...

Als je GoT, Tnet, de organisatie in problemen brengt door acties elders, vindt ik wel dat je daar hier de gevolgen van mag dragen...

Als dat uit naam van T.net en/of een van haar medewerkers gebeurt, dan kan je ook erop rekenen dat dat echt wel gebeurt ;)

Zolang het niet uit onze naam is, dan kunnen en zullen we er in de meeste gevallen niet veel aan doen, tenzij het via een onderdeel van T.net gestart cq gecoordineerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hehe... users die op een ander forum kloten komt me wel bekend voor :P
meen me te herinneren dat ik wel eens druk bezig ben geweest op OF om autoband, ventieldopje, velg en aanhang te bannen.

maf volk is het ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
GoT staat los van alles, dit 'idee' is alleen geldig als er uit de naam van tweakers.net BV word 'gekloot'. Men zal dus ook geen aktie tegen je icoon ondernemen. :P

Ok nu ff serieus, dit bovenstaande stukje (haal dat gedol er ff uit ;) ) slaat natuurlijk wel ergens op, tweakers.net BV (GoT dus), heeft hier niets mee te maken, en dan terugkomend op je icoon, als ik jouw icoon nu in m'n profiel zet, kun jij daar maar bar weinig tegen doen, rechtsgeldig dan, en bij tweakzone is het zo'n lamme zooi, anti-tweakers etc, dus ik zou het maar laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:20:
:X

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 21:20:
Dat was toch in een topic in de HK begonnen? Das wat anders imho. Ik zou het een beetje raar vinden als ik hier gebanned wordt omdat ik op een forum wat niets met t.net of got te maken heeft, loop te fucken. Zolang niet hier in een topic iedereen is opgeroepen zich daar te misdragen, heeft got er imho totaal niets mee te maken. En het vobis geintje was volgens mij nou juist wel hier begonnen, net als een paar andere akties die ik me kan herinneren trouwens :) Zou wat zijn, maak ik ruzie met D2k op icq en krijg ik hier een ban aan mn broek :)

Exact expert nodig?

• JvS
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 19:24:
[...]

gaat het wel beetje over..... :z

got/t.net doet zelf ook altijd moeilijk over copyrights.... :z
Dus? Moeten we dan mensen gaan bannen die op fok! icons van elkaar jatten dan? :? Misschien mis ik de reden van je :z smilies wel,maar IMO slaat het echt nergens op.

Overigens kan je ervan uit gaan dat users die uit naam van tweakers.net of GoT of via een thread in de huiskamer ("check dit lompe forum") op een andere site/forum gaan lopen zieken, dat daar BEHOORLIJKE consequenties aanzitten.

Ik word altijd doodziek van lamertjes die zichzelf zoveel beter vinden en dan maar op een ander forum gaan zitten zieken onder naam van femme ofzo (zoals met het vobisforum gedaan is). Die mensen kunnen IMO geband worden, twee weken minimaal ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• D2k

D2k

Crazy_D schreef op 05 september 2002 @ 11:18:
[...]
Zou wat zijn, maak ik ruzie met D2k op icq en krijg ik hier een ban aan mn broek :)

tijd voor een ban dan >:)

nee je kan er nix aan doen denk ik
helaasch

Verwijderd

D2k schreef op 05 september 2002 @ 11:32:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
tijd voor een ban dan >:)

nee je kan er nix aan doen denk ik
helaasch

Als iemand jou via ICQ/e-mail o.i.d. op een niet normale manier benadert n.a.v. zaken op T.net, dan kunnen er uiteraard natuurlijk wel maatregelen getroffen worden. Nogmaals zodra er onvriendelijke dingen naar een van de T.net medewerkers hun hoofd gegooid wordt n.a.v. een situatie op T.net, dan kunnen en zullen er in de meeste gevallen maatregelen volgen in het gebruik van diensten van T.net.

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 11:35:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Als iemand jou via ICQ/e-mail o.i.d. op een niet normale manier benadert n.a.v. zaken op T.net, dan kunnen er uiteraard natuurlijk wel maatregelen getroffen worden. Nogmaals zodra er onvriendelijke dingen naar een van de T.net medewerkers hun hoofd gegooid wordt n.a.v. een situatie op T.net, dan kunnen en zullen er in de meeste gevallen maatregelen volgen in het gebruik van diensten van T.net.

maar dat is dan wel nav een situatie HIER en dan geld het niet voor situaties zoals hier de openings post

Verwijderd

Kaj. schreef op 04 september 2002 @ 17:37:
Wij kunnen (en willen) daar inderdaad niet zoveel aan doen, anders dan AngelDust van het forum schoppen als hij zich misdraagt in de zin van het andere forum verneuken uit naam van T.net. Dat is hier dus niet het geval.
Ik denk dat je het beste één van de adjes over at Tweakzone kunt mailen, met het verzoek om actie van hun kant.
Dat snap ik helemaal. En daar kan ik me ook in vinden, maar...
Wanneer je weet dat die gebruikers van Tweakers.net komen en ze komen op jouw forum dan wordt de naam toch ook aangetast? Wordt het niet eens tijd voor een raad van een aantal grote, gerespecteerde fora waar wordt overgegaan op globale bans op alle fora? Hebben we daar niet allemaal belang bij? Dan heb ik het dus niet over 1 of 2 users die wat schelden maar echt om de lui die op internet zitten omte verzieken.

Wat jij schrijft is trouwens niet helemaal waar. Wanneer de actie vanuit de irc.tweakers.net wordt gecoordineerd dan wordt er ook niks gedaan. URL heb ik nog wel ergens daarover.

• JvS
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

D2k schreef op 05 september 2002 @ 11:38:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
maar dat is dan wel nav een situatie HIER en dan geld het niet voor situaties zoals hier de openings post

klopt. We kunnen niet iemand bannen omdat hij een crewmember z'n vriendin afgepakt heeft ofzo :P

(hebben crewmembers vriendinnen? 8)7 :P).

Maar als een crewmember beroofd zou zijn door een user en hij komt op het forum zou ik hem wel weer bannen :P. Twijfels twijfels :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1