Zelf bestuurbare webcam bouwen

Pagina: 1
Acties:

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Topicstarter
Tsjah. Ik wil dus een webcamplatform maken dat via een webbrowser aan te sturen is. Erg grappig lijkt me dat. Nu vraag ik me af of iemand dat wel eens geprobeerd heeft, en zo ja, hoe. Ik zit zelf te denken aan een stappenmotor of iets dergelijks.
Ja, ik weet het, er zijn commerciele alternatieven. Die zijn echter enorm duur 8)7

Iemand?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
ja met 2 motertjes moet het gaan denk. Gewoon 1 voor de horizontale en 1 voor de verticale richting.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

BaRF

bijna kerst

iemand hier had dat toch gemaakt? ik heb zelf wel dit idee gehad, maar het schema plus motoren ben ik nog niet uit :) de software is trouwens wel zo goed als af :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Topicstarter
de software is ook geen probleem. het is meer de aansturing van de motoren...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

het toverwoord is denk ik: "stappenmotor".

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Leuk idee.

Alleen is het ook uit te voeren?

Software om 2 motortjes aan te sturen.. ? Poeh. Moet je zelf gaan proggen, niet?

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Topicstarter
zelf proggen is niet heel erg moeilijk. de controller ervoor klussen, daar zit ik even mee :(

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er zij speciale relais bij conrad voor motortjes die de draairichting kunnen veranderen. Kun je ook wel gebruiken denk ik :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, als je van die robot lego hebt is het een eitje, anders zul je wat moeten hobbyen met een interface.. :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Hmm, dit idee is ook wel eens door mn hoofd geschoten. Maar hoe kan je dat dan aansturen via de printerpoort kan dat mt php ofzo ? Ik heb zelf wel in vb een proggie gemaakt waarmee je de pinnen 2 tm 9 hoog of laag kan zetten.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
owke ik weet hier niks van hoor, maar stuurt de printerpoort niet gewoon een klein stroopje naar "buiten" als je dus elke afzonderlijke pin op een relai kan zetten dan zou je zo die motortjes kunnen aansturen

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

BaRF

bijna kerst

op circuitsonline staat een stappenmotor schema :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Je kamera moet wel streaming draaien, dus let op je bandwith (anders moet je 5 seconden op je plaatje wachten, en in de tussen tijd draait iemand anders er lekker mee :P )!
En niet iedereen tegelijk, dat vind je motor niet leuk :P

En owja, ook leuk, lig je te slapen zit er een k*t australiaan (tis daar overdag) lekker je motor te mollen cq je webcam te lanceren :P
Pagina: 1