hoe smbumount als windhoosbak uitgezet is?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
met linneighborhood vind ik het erg handig windowsshares browsen, maar m'n machine wordt nogal kwaad als de windhooskant ineens wegvalt. unmounten wil dan ook niet meer.... naar single user gaan en terug helpt niet.

bij umount: device busy

ik heb al gezocht met de search, keywords 'samba AND umount', 'samba AND crash', 'samba AND unmounten'.

bij voorbaat dank^^

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Als root lukt het met "umount mountpoint" waarschijnlijk wel.

Verwijderd

misschien is er net als bij NFS een soft mount en hard mount optie?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 15:46
Heb je de force optie (-f) al geprobeerd?
umount -f mountpoint

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Een 'gewone' umount als root gaat niet werken, omdat er zo te zien hard gemount is. Die force-optie lukt misschien wel. Eerlijk gezegd verrast het mij dat het via het single user runlevel niet lukt te unmounten.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

zordaz schreef op 05 september 2002 @ 10:34:
Een 'gewone' umount als root gaat niet werken, omdat er zo te zien hard gemount is. Die force-optie lukt misschien wel. Eerlijk gezegd verrast het mij dat het via het single user runlevel niet lukt te unmounten.

Als ik een smb share gemount heb en de bak aan de andere kant is pleite, dan lukt het hier met smbumount niet meer, maar met umount (als root) wel gewoon hoor.

Verwijderd

eventueel zou je met lsof|grep /mijn/pad/naar/smbshare kunnen kijken wat er nog gebruikt maakt van /mijn/pad/naar/smbshare (voor zover ik weet, kan dit alleen userspace checken...)
Pagina: 1