[SuSE8.0]Scherm vergrendeling opheffen met root password

Pagina: 1
Acties:

• owit
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb een vraagje
als iemand zijn scherm vergrendelt kan je dan met het rood paswoord erin komen of moet je persee die persoon zijn w8woord gebruiken ? ik weet toevallig dat met windows NT als iemand is ingelogt en het systeem is vergrendelt dat de systeem beheerder de blokering kan opheffen is zoiets ook mogelijk met SuSE Linux 8.0 met KDE?
ik weet het mischien stomme vraag maar toch

Verwijderd

Nee, in principe draait alles volgens de instellingen die die user heeft. Maar de meeste admins kennen de wachtwoorden toch wel?

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:30:
Maar de meeste admins kennen de wachtwoorden toch wel?
Dat ligt er lijkt mij maar net aan in welke omgeving je werkt? Als je in een werkomgeving werkt met laten we zeggen 25 linux werkstations, dan vind ik je een knappe admin als je de wachtwoorden van alle 25 users wil onthouden, vooral als je volgens een wachtwoord roulatie policy of iets dergelijks werkt. Heb je echter hetzelfde wachtwoord voor alle users (ik zou niet weten waarom je zoiets zou willen overigens), dan kan ik het me nog voorstellen, maar dan nog.

Overigens is het voor zover ik weet niet mogelijk om met het root wachtwoord in te loggen als die user (misschien is van terminal switchen en de KDE sessie van de user killen een optie?) :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

vind ik imho een slecht iets. moraal ethiek achtig. hele idee van passwords is dan weg.
ik zou als admin niet eens de passwords van de gebruikers willen weten.

ow en ik zou gewoon inloggen op die bak als root en init 1 doen :D

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, vlock kan het wel, xlock iirc ook... Hangt een beetje van het prog af dat SuSE daarvoor gebruikt dus (xscreensaver misschien?).