Toon posts:

Ervaring met ePolicy Orchestrator van McAfee ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem, maar een vraag dit keer.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met ePolicy Orchestrator van McAfee. Huidige situatie is een NT4-netwerk, met ongeveer 50 clients. Op alle clients is een virusscanner geinstalleerd (ook van McAfee). Maar dat loopt niet helemaal zuiver, updates mislukken, mensen melden geen fout/virus-meldingen, etc.

Nu ben ik dus op zoek naar een Anti Virus Management Tool. Bovenstaande lijkt me op zich een aardige optie, maar misschien heeft iemand nog betere ideeën of ervaringen ?

Groet,
Joost

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:08:
Nu ben ik dus op zoek naar een Anti Virus Management Tool. Bovenstaande lijkt me op zich een aardige optie, maar misschien heeft iemand nog betere ideeën of ervaringen ?
Joost
Ik weet dat ik niet mag flamen, maar over EPo is er eigenlijk niets goeds te vertellen. Ik heb het geinstalleerd bij een klant en het is niet eens af. Voor 250 wpl betaal je 25000 euro en je kunt niet eens NetShield distribueren naar je servers.

Ik heb liever GEEN Anti Virus Management Tool dan EPo :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik gebruik hier op mn werk ook ePO, en ik moet eerlijk zeggen dat het barst van de bugs ja, ook die jij omschreef

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens naar Norton AntiVirus Corporate Edition kijken. In onze situatie (ongeveer 200 werkplekken) werkt dit al enige jaren perfect!
Alles is centraal te beheren en is zeer stabiel. Updates gaan volledig automatisch, je hebt er geen omkijken naar! Volgens mij is er ook een evaluatie versie gratis te dowloaden bij Symantec.

Verwijderd

ik kan melden dat het me niet bevallen is.
alleen in goed draaiende situaties werkt het lekker.

Verwijderd

Ook mijn ervaringen met ePolicy Orchestrator zijn erg negatief.

- hoge licentiekosten
- instabiel
- problemen met automatische updates op de servers
- een k*t interface... zelden zo'n onoverzichtelijk beheerstool gezien. Bah bah bah!
- had ik al gezegd dat het instabiel is?

Mijn voorkeur gaat uit naar Norton Anti-Virus Corporate Edition. Redelijke licentiekosten, stabiel en erg makkelijk te installeren en te beheren.

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 21:08
mmm wij werken hier ook met Epo (telt op het moment zo'n 2313 clients door heel europa) maar ik ben er uitermate tevreden over.
Licentiekosten durf ik geen zinnig woord over te zeggen;daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken

Instabiel ?? Draait op het moment al maanden zonder problemen (een keer of wat updates gekregen waardoor we ff moesten booten) that's it

Problemen met updates ?? Geen alleen hier een daar een frutto met te veel rechten die de agent om zeep helpt

K interface mwah ja misschien niet de allerbeste maar van de andere kant de de reporting options zijn legio en goed

en had ik al gezegt dat het zo stabiel is ??
alleen in goed draaiende situaties werkt het lekker
dat doet tie dus bij ons.......

[ Voor 0% gewijzigd door rfoppen op 06-09-2002 13:55 . Reden: aantal clients vergeten neer te zetten ]

Appels zijn geen peren

Verwijderd

Eigenlijk wilde ik dit topic ook al eerder starten
wij zijn ook bezig met EpO. vroeg me ook af wat de ervaringen waren. niet echt positief dus (op die ene post na dan).

Wij hebben hier alles behalve een uitstekend goed lopende werkplekomgeving. epo agent uitrollen verwacht ik al problemen mee (iemand op een aanmerkingen over de Epo agent ??)

We willen het ook gaan gebruiken in een omgeving met 2000 pc's is dat aan te raden ? Norton ben ik ook meer een voorstander van alleen hebben we net een 5-jarige licentie overeenkomst met mcafee.

Zijn er trouwens meer mensen die problemen hebben met mcafee virusscan en sommige applicaties ? vooral soort Mailmerge applicaties (applicaties die data uit een Oracle database samenvoegt in een Word document) ??

We hebben nu een heel testplan op moeten stellen voor we een update uit kunnen rollen, waardoor we vaak 1 of 2 updates achter lopen. Is het misschien niet verstandig om op je servers (Win2000 en NT4) een thinclient te installeren ?

Kan jullie trouwens wel melden (engineer is 2 weken geleden geweest) dat in het 4 kwartaal dit jaar EPO3 uit komt. schijnt weer veel beter te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik zelf ook een lichtelijke voorkeur heb voor Norton, maar meer op basis van privegebruik.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker ff verder kijken !

Verwijderd

Misschien wat aan de late kant, maar ik wou nog even de agent verspreiding toelichten.

Voor een NT/ 2000 domein omgeving is het eenvoudig mits all clients de server service aan hebben staan, in andere gevallen zal je het via email / netwerk shares en of floppies moeten verspreiden.

Leuk voor een 100 werkstation tellend nt 4.0 domein maar waardeloos voor een gemixte omgeving.

Ook leuk is de deïnstallatie van een corrupte mcafee 4.03 installatie, als je daarna een update doet heb je gewoon versie 4.03 en 4.51 keurig naast elkaar draaien mits dokter watson geen spreekuur houdt.

Verwijderd

wij gebruiken ook gewoon macafee enterprise.
alles autoupdate en voor servers met netshield gewoon ff met het handje.
kost me 5 minuten per week of zo. (standaart donderdag de nieuwe update)
ff downloaden. sdat testen.
sdat installeren op servers.
klaar

Verwijderd

Psies doe ik ook.

paar minuutjes in de week.
Pagina: 1