Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe 9khz signaal uitzenden?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bedoeling is om met een battertijtje dit signaal heel de tijd uit te zenden.

Klinkt raar, ik weet het :)

Zoals een 50hz signaal 'storend' is voor kippen, is dit signaal een ander nuttig iets.
Maar hoe zend ik dit uit, welke elektronika heb ik daar voor nodig?

Heb met C++ de pc-speaker hetzelfde laten doen, maar dat is 'hoorbaar', misschien dat het een 'golf'-lengte moet zijn ipv een geluidssignaal dat hoorbaar is?
Ik weet niet hoor, tis zeker en vast 9000Hz déat het moet zijn.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Waar is het voor? Mollen ofzo?

Als het is om dieren weg te jagen, dan moet het hoorbaar zijn voor die beesten, ze hebben geen antenne oid. Waar is het precies voor?

9kHz hoor je meestal nog wel idd.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

9kHz is hoorbaar voor mensen, dus daarword je zelf ook niet prettig door

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

mmm sorry ik kan je verder niet helpen maar ik ben wel erg benieuwd waar het dan wel nuttig voor is? :D wat is dat "ander nuttig iets." :D

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Met een buzzertje moet het wel lukken lijkt me :? Zul je wel nog een frequentiegenerator nodig hebben. Waar wil je het eigenlijk voor gebruiken?

Verwijderd

Zijn dat niet de golven waar je hoofdpijn van krijgt.

Althans, ik hoorde zoiets als 'Alpha-golven' die dat kunnen.

CMIIW

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

zo 7 topics geopend op je eerste dag dat je geregistreerd bent :D je bent wel lekker bezig :P

En dan vraag je naar dingen als Netsend en hoe kan bij iemand ongemerkt iets toe laten voegen in het register en dat soort dingen. Nou in iedergeval welkom op GOT

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Mizitras schreef op 04 september 2002 @ 16:00:
Bedoeling is om met een battertijtje dit signaal heel de tijd uit te zenden.

Klinkt raar, ik weet het :)

Zoals een 50hz signaal 'storend' is voor kippen, is dit signaal een ander nuttig iets.
Maar hoe zend ik dit uit, welke elektronika heb ik daar voor nodig?

Heb met C++ de pc-speaker hetzelfde laten doen, maar dat is 'hoorbaar', misschien dat het een 'golf'-lengte moet zijn ipv een geluidssignaal dat hoorbaar is?
Ik weet niet hoor, tis zeker en vast 9000Hz déat het moet zijn.
Zeker een Belg :)

Kun je niet even toelichten wat je van plan bent met je 9kHz signaal? Want d'r geldt hier een policy dat electro-topics wel computer gerelateerd moeten zijn:
Elektronica topics

Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst.
Je zou eens bij de electroboer op de hoek (of bij Conrad ofzo) kunnen vragen naar een 9kHz buzzer, mogelijk dat 'ie dat heeft.

• Mizitras
  • Niet online
timotee:
"Zijn dat niet de golven waar je hoofdpijn van krijgt.

Althans, ik hoorde zoiets als 'Alpha-golven' die dat kunnen.

CMIIW"

Peis wel dat dat wreed ampetant wordt na een tijdje :) Maar tzijn geen 'alpha-golven' denk ik. 9000Hz is nog vrij lichtjes, het getokkel op je toetsenbord misschien, wat 'dof', een goeie doffe bass is rond de 400Hz. 'Geëmuleerd' geprogrammeerd via C-taal, zoals in de tijd van DOS-spelletjes :)

Tweak-Freak:
"zo 7 topics geopend op je eerste dag dat je geregistreerd bent je bent wel lekker bezig

En dan vraag je naar dingen als Netsend en hoe kan bij iemand ongemerkt iets toe laten voegen in het register en dat soort dingen. Nou in iedergeval welkom op GOT"

Hahaha, tja, ik zag dat jullie ook een link hadden naar een beginnersforum ofzoiet, maar dat lag me niet echt lekker mocht ik me daar registreren. En die Amerikanen op hun forums, ze hebben niet echt veel begrip voor de Europeanen daar (op een ander forum waar ik zat).
"welkom op GOT" Hartelijk dank, ziet er hier al heel knus uit. Weet wel dat ik al veel heb gepost voro de eerste dag(en) en zal wel wat minderen nu dat het wat drukker wordt,
maarja, we zijn ook leergierig hé ;) Alleszins bedankt voor het groetne :)

AcouSe:
Zeker een Belg

Kun je niet even toelichten wat je van plan bent met je 9kHz signaal? Want d'r geldt hier een policy dat electro-topics wel computer gerelateerd moeten zijn:"

Wat bedoel je met "'zeker een Belg" ?!?!? Nou?

Ok, ik dacht dat ik hier ook met niet-computerrelevante elektronika vragen terecht kon.
is het niet in diezelfde branche dan toch ? Het merendeel van wat ik doe me andere elektronika wordt aangestuurd via computers, of heeft een eigen wereldje (microcontrollors, plc).

9000Hz signaal is zoals een 30Hzsignaal en minder voor kiekens een pesterij is, is 9000Hz een manier om sommige vliegende beesten weg te houdne.
Dan denk ik aan muggen (de inlandse, de 'typische' Schotse in troep, tot die grote bloedzuigende monsters die je tegen een raam kan horen vliegen).
IK BEN ZE KOTSBEU ! :D

Als het dan toch hetzelfde is, zal ik vanavond eens testen door een mug in een bokaaltje te zetten van glas voor m'n oude 486DX/2 waarop ik dan de volgende twee uur het gejengel van de pc-speaker via c-programake zal op los laten. (Variërend signaal, aangezien de pc-speaker ook nooit exact 9khz geeft).

Iemand waar ikd aar nog een pleziertje mee kan doen? :) (39kb)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

daar heb je voor een euro een apparaatje voor die je in je stopconact steekt, die zenden ook zoiets uit voor muggen, maar dat is 20 khz, en een gewone speker kan dat niet aan trouwens

Electronics development

Verwijderd

Ik denk dat je met 9000hz zowel de muggen als mensen verjaagt. zo'n toon is om gek van te worden.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Je moet de frequentie afstemmen op de resonantiefrequentie van de muggevleugel, en dan via een dikke 600Watt versterker uitzenden (wel goede speakers kopen), dan vallen ze stuurloos uit de lucht!!! :P

Maargoed, kippen dus... Geen idee, bij 9kHz zal het ei misschien gevaar lopen als het hard genoeg staat? :+

En voor muggen? Die dingen werken voor geen meter, en als je ze hoort is 't ook nie fijn :(

Er is zoiets als DEET, dat werkt goed.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
9khz? weetje wel wat voorn ****** herrie dat is?

• Rattlehead
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

We hebben ooit eens een vlooienband gehad voor onze kat die dan een bepaalde toon uitstuurde die de vlooien moest wegjagen. Dit liep naar ik meen op ongeveer 24 kHz.

Geen vlooi die weg ging, alleen onze kat werd er stapelidioot van. 8)7
Dus ik denk ook niet dat de muggen bij zo'n toontje weggaan.

Check out http://www.getbackonstage.nl

Verwijderd

Oftewel, 9kHz is midden in het hoorbare bereik. Dat wil je niet op afdoende volume afspelen. Als je de specificaties van een anti-muggen buzzer opgezocht hebt zal daar eerder 22kHz of hoger staan, en zoals al gezegd is, die dingen werken voor geen meter. Net zoals de inmiddels verboden wandcontactdoosverdampers. Beste werkt altijd nog een klamboe (zonder het kleinste gaatje!) of zoals hierboven al gezegd is, een anti-muggenspray met 30% DEET. Kun je wel lichte irritaties van krijgen, zeker als het warm is. Anders heb je altijd nog Bygone en aanverwanten, maar dan moet je kamer wel goede horren hebben. Overdag lekker luchten, 's avonds even sprayen, half uur luchten en klaar.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Mizitras schreef op 04 september 2002 @ 16:43:
[..]
AcouSe:
Zeker een Belg
[..]
Wat bedoel je met "'zeker een Belg" ?!?!? Nou?
[..]
Je schrijft "Zeker en vast", terwijl wij Nederlanders altijd "Vast en zeker" zeggen.
Nofi, ik heb niets tegen belgen.... geloof ik.... :P

Een offtopic tipje voor je: Rechtsboven elke post vind je een 'quote'-knop. Probeer die eens!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

er mag max 20% deet in een product zitten wettelijk dan

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

maardat is ff niet interesant, hetwerkt gewoon niet zo'n signaal

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:55:
Oftewel, 9kHz is midden in het hoorbare bereik. Dat wil je niet op afdoende volume afspelen. Als je de specificaties van een anti-muggen buzzer opgezocht hebt zal daar eerder 22kHz of hoger staan, en zoals al gezegd is, die dingen werken voor geen meter. Net zoals de inmiddels verboden wandcontactdoosverdampers. Beste werkt altijd nog een klamboe (zonder het kleinste gaatje!) of zoals hierboven al gezegd is, een anti-muggenspray met 30% DEET. Kun je wel lichte irritaties van krijgen, zeker als het warm is. Anders heb je altijd nog Bygone en aanverwanten, maar dan moet je kamer wel goede horren hebben. Overdag lekker luchten, 's avonds even sprayen, half uur luchten en klaar.
Ik zal eens zien of hier zo'n prullen bestaan en de freq nazien.

Inmiddels verboden wandcontctdoosverdampers ??? WTF, dat is dan in Nederland, hier wordt dat (nog) verkocht, wat is de reden dan? Schadeljk voor de gezondheid?

Een klamboe? Wat is dat?

DEET en Bygone, hebben wij niet, wel hebben we Bayon-sprays voor allerlij doeleinde, als dat iemand iets zegt.

Wat die ene zei, idd, resonantie vinden met die beesten en dat doet het ook wel.

Voor de leut: Hoorbaar en (na ff op te zoeken weer), een gedreun van 27Hz is -echt waar- dezelfde freq waarmee kiekens hun hersenpan resoneert.
Aka, die gaan tereluur als je die daar naar laat luisteren !

* Mizitras krijgt ideeën om te knutselen en ereens op uit te trekken naar de boer met z'n kippenrennetje :D

Verwijderd

Ik denk wel te weten waarvoor ie die 9kHz toon nodig heeft... Is het niet om winkelkarretjes te blokkeren en deblokkeren?
Er is een project bezig bij enkele Belgische supermarkten waarbij de winkelkarretjes beveiligd worden tegen diefstal door zo'n systeem. Telkens ze een lijn overschrijden op de parking schiet er een rem in werking. Die deblokkeer je terug door een toon te sturen naar het wieltje... En dan ben je weg met het karretje naar uw kot, vol pinten en ander lekkers... :-)
Of je kl**t er enkele oude mensen mee, door midden de supermarkt hun karretje te blokkeren... :-)

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
zou wel leuk zijn voor in de les, dat de leraar zo koppijn krijgt , (dream on)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:50:
Ik denk wel te weten waarvoor ie die 9kHz toon nodig heeft... Is het niet om winkelkarretjes te blokkeren en deblokkeren?
Er is een project bezig bij enkele Belgische supermarkten waarbij de winkelkarretjes beveiligd worden tegen diefstal door zo'n systeem. Telkens ze een lijn overschrijden op de parking schiet er een rem in werking. Die deblokkeer je terug door een toon te sturen naar het wieltje... En dan ben je weg met het karretje naar uw kot, vol pinten en ander lekkers... :-)
Of je kl**t er enkele oude mensen mee, door midden de supermarkt hun karretje te blokkeren... :-)
Gebruiken ze dat ook in Engeland? Daar heb ik namelijk een nogal verdacht soort winkelwagentje aangetroffen...

Ontopic kan je beter bij een elektronicazaak langsgaan. Ik denk dat het neerkomt op een speakertje en een regeling voor de frequentie.

Expanding the inexpandable

• Mizitras
  • Niet online
Speakertje en de regeling tot 24Khz is al hier, in bepaalde mate.

winkelwagentjes te 'deblokkeren' ? Hmm, cool, khad er geen idee van dat die zaken bestonden, zou wel tof zijn.

Alleen, wat ben je met zo'n karretje???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06
Mag het ontopic of anders gaat hij wel dicht ;)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Mizitras schreef op 05 september 2002 @ 18:41:
[...]

Een klamboe? Wat is dat?

DEET en Bygone, hebben wij niet, wel hebben we Bayon-sprays voor allerlij doeleinde, als dat iemand iets zegt.

* Mizitras krijgt ideeën om te knutselen en ereens op uit te trekken naar de boer met z'n kippenrennetje :D
een klamboe is een groot net dat je om je bed heen kunt hangen, in belgie bestaan die ook wel, ik heb ze er wel eens gezien, wor dook wel eens muskieten net genoemd

en deet is een stof die de radar van muggen stoort, het is net als citronella van dat naar citroen ruikende spul tegen muggen, ook in sprays etc te krijgen, alleen werkt beter en langer, alleen je huid kaner gevoelig voor zijn, maar het grootste voordeel is wel, je stinkt niet naar citroen.

snappie?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

McFizban

Hackito ergo sum.

Zoek eens naar de datasheet voor de NE555 (chip oscillator).
Hier kun je heel makkelijke een een toongenerator mee maken en hij is in te stellen over een heel groot frequentie gebied.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:03

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

In de consumenten gids heeft een artikel gestaan over dit soort muggenverjagers. Hieruit bleek dat die dingen eigenlijk voor geen meter werken. Maar als je er toch per se eentje wil maken....

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Mizitras
  • Niet online
klamboe, idd hier bekend onder 'muskietnet' ;-)
Zal wel te vinden zijn bij een AS-Adventure mocht het nodig zijn. merci voor de uitleg

Deet, tzegt me niks, maar vanavond in een groothandel zal ik eens gaan zien.
De citroenvariand komt me bekend voor, en stinkt inderdaad :)

• Mizitras
  • Niet online
Maar die anti-muggenverdampers, waarom zijn die 'illegaal' in nederland?
Gezondheidsrisico ???

NE555, merci McFizban, kzal eens gaan kijken :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb 3 goeie muggenverdampers ...........

moet je s'avonds ej halogeen lamp tijdens het bbq'n :Y) op het balkon zetten
ik kan je garanderen dat je buren geen last meer hebben van de bbq.

Wel van de damp van verbrande muggen })

Iperf

Pagina: 1