"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Als het is om dieren weg te jagen, dan moet het hoorbaar zijn voor die beesten, ze hebben geen antenne oid. Waar is het precies voor?
9kHz hoor je meestal nog wel idd.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Verwijderd
Althans, ik hoorde zoiets als 'Alpha-golven' die dat kunnen.
CMIIW
En dan vraag je naar dingen als Netsend en hoe kan bij iemand ongemerkt iets toe laten voegen in het register en dat soort dingen. Nou in iedergeval welkom op GOT
Zeker een BelgMizitras schreef op 04 september 2002 @ 16:00:
Bedoeling is om met een battertijtje dit signaal heel de tijd uit te zenden.
Klinkt raar, ik weet het
Zoals een 50hz signaal 'storend' is voor kippen, is dit signaal een ander nuttig iets.
Maar hoe zend ik dit uit, welke elektronika heb ik daar voor nodig?
Heb met C++ de pc-speaker hetzelfde laten doen, maar dat is 'hoorbaar', misschien dat het een 'golf'-lengte moet zijn ipv een geluidssignaal dat hoorbaar is?
Ik weet niet hoor, tis zeker en vast 9000Hz déat het moet zijn.
Kun je niet even toelichten wat je van plan bent met je 9kHz signaal? Want d'r geldt hier een policy dat electro-topics wel computer gerelateerd moeten zijn:
Je zou eens bij de electroboer op de hoek (of bij Conrad ofzo) kunnen vragen naar een 9kHz buzzer, mogelijk dat 'ie dat heeft.Elektronica topics
Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst.
"Zijn dat niet de golven waar je hoofdpijn van krijgt.
Althans, ik hoorde zoiets als 'Alpha-golven' die dat kunnen.
CMIIW"
Peis wel dat dat wreed ampetant wordt na een tijdje
Tweak-Freak:
"zo 7 topics geopend op je eerste dag dat je geregistreerd bent je bent wel lekker bezig
En dan vraag je naar dingen als Netsend en hoe kan bij iemand ongemerkt iets toe laten voegen in het register en dat soort dingen. Nou in iedergeval welkom op GOT"
Hahaha, tja, ik zag dat jullie ook een link hadden naar een beginnersforum ofzoiet, maar dat lag me niet echt lekker mocht ik me daar registreren. En die Amerikanen op hun forums, ze hebben niet echt veel begrip voor de Europeanen daar (op een ander forum waar ik zat).
"welkom op GOT" Hartelijk dank, ziet er hier al heel knus uit. Weet wel dat ik al veel heb gepost voro de eerste dag(en) en zal wel wat minderen nu dat het wat drukker wordt,
maarja, we zijn ook leergierig hé
AcouSe:
Zeker een Belg
Kun je niet even toelichten wat je van plan bent met je 9kHz signaal? Want d'r geldt hier een policy dat electro-topics wel computer gerelateerd moeten zijn:"
Wat bedoel je met "'zeker een Belg" ?!?!? Nou?
Ok, ik dacht dat ik hier ook met niet-computerrelevante elektronika vragen terecht kon.
is het niet in diezelfde branche dan toch ? Het merendeel van wat ik doe me andere elektronika wordt aangestuurd via computers, of heeft een eigen wereldje (microcontrollors, plc).
9000Hz signaal is zoals een 30Hzsignaal en minder voor kiekens een pesterij is, is 9000Hz een manier om sommige vliegende beesten weg te houdne.
Dan denk ik aan muggen (de inlandse, de 'typische' Schotse in troep, tot die grote bloedzuigende monsters die je tegen een raam kan horen vliegen).
IK BEN ZE KOTSBEU !
Als het dan toch hetzelfde is, zal ik vanavond eens testen door een mug in een bokaaltje te zetten van glas voor m'n oude 486DX/2 waarop ik dan de volgende twee uur het gejengel van de pc-speaker via c-programake zal op los laten. (Variërend signaal, aangezien de pc-speaker ook nooit exact 9khz geeft).
Iemand waar ikd aar nog een pleziertje mee kan doen?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Verwijderd
Maargoed, kippen dus... Geen idee, bij 9kHz zal het ei misschien gevaar lopen als het hard genoeg staat?
En voor muggen? Die dingen werken voor geen meter, en als je ze hoort is 't ook nie fijn
Er is zoiets als DEET, dat werkt goed.
Geen vlooi die weg ging, alleen onze kat werd er stapelidioot van.
Dus ik denk ook niet dat de muggen bij zo'n toontje weggaan.
Check out http://www.getbackonstage.nl
Verwijderd
Je schrijft "Zeker en vast", terwijl wij Nederlanders altijd "Vast en zeker" zeggen.Mizitras schreef op 04 september 2002 @ 16:43:
[..]
AcouSe:
Zeker een Belg
[..]
Wat bedoel je met "'zeker een Belg" ?!?!? Nou?
[..]
Nofi, ik heb niets tegen belgen.... geloof ik....
Een offtopic tipje voor je: Rechtsboven elke post vind je een 'quote'-knop. Probeer die eens!
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Ik zal eens zien of hier zo'n prullen bestaan en de freq nazien.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:55:
Oftewel, 9kHz is midden in het hoorbare bereik. Dat wil je niet op afdoende volume afspelen. Als je de specificaties van een anti-muggen buzzer opgezocht hebt zal daar eerder 22kHz of hoger staan, en zoals al gezegd is, die dingen werken voor geen meter. Net zoals de inmiddels verboden wandcontactdoosverdampers. Beste werkt altijd nog een klamboe (zonder het kleinste gaatje!) of zoals hierboven al gezegd is, een anti-muggenspray met 30% DEET. Kun je wel lichte irritaties van krijgen, zeker als het warm is. Anders heb je altijd nog Bygone en aanverwanten, maar dan moet je kamer wel goede horren hebben. Overdag lekker luchten, 's avonds even sprayen, half uur luchten en klaar.
Inmiddels verboden wandcontctdoosverdampers ??? WTF, dat is dan in Nederland, hier wordt dat (nog) verkocht, wat is de reden dan? Schadeljk voor de gezondheid?
Een klamboe? Wat is dat?
DEET en Bygone, hebben wij niet, wel hebben we Bayon-sprays voor allerlij doeleinde, als dat iemand iets zegt.
Wat die ene zei, idd, resonantie vinden met die beesten en dat doet het ook wel.
Voor de leut: Hoorbaar en (na ff op te zoeken weer), een gedreun van 27Hz is -echt waar- dezelfde freq waarmee kiekens hun hersenpan resoneert.
Aka, die gaan tereluur als je die daar naar laat luisteren !
* Mizitras krijgt ideeën om te knutselen en ereens op uit te trekken naar de boer met z'n kippenrennetje
Verwijderd
Er is een project bezig bij enkele Belgische supermarkten waarbij de winkelkarretjes beveiligd worden tegen diefstal door zo'n systeem. Telkens ze een lijn overschrijden op de parking schiet er een rem in werking. Die deblokkeer je terug door een toon te sturen naar het wieltje... En dan ben je weg met het karretje naar uw kot, vol pinten en ander lekkers... :-)
Of je kl**t er enkele oude mensen mee, door midden de supermarkt hun karretje te blokkeren... :-)
Gebruiken ze dat ook in Engeland? Daar heb ik namelijk een nogal verdacht soort winkelwagentje aangetroffen...Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:50:
Ik denk wel te weten waarvoor ie die 9kHz toon nodig heeft... Is het niet om winkelkarretjes te blokkeren en deblokkeren?
Er is een project bezig bij enkele Belgische supermarkten waarbij de winkelkarretjes beveiligd worden tegen diefstal door zo'n systeem. Telkens ze een lijn overschrijden op de parking schiet er een rem in werking. Die deblokkeer je terug door een toon te sturen naar het wieltje... En dan ben je weg met het karretje naar uw kot, vol pinten en ander lekkers... :-)
Of je kl**t er enkele oude mensen mee, door midden de supermarkt hun karretje te blokkeren... :-)
Ontopic kan je beter bij een elektronicazaak langsgaan. Ik denk dat het neerkomt op een speakertje en een regeling voor de frequentie.
Expanding the inexpandable
winkelwagentjes te 'deblokkeren' ? Hmm, cool, khad er geen idee van dat die zaken bestonden, zou wel tof zijn.
Alleen, wat ben je met zo'n karretje???
een klamboe is een groot net dat je om je bed heen kunt hangen, in belgie bestaan die ook wel, ik heb ze er wel eens gezien, wor dook wel eens muskieten net genoemdMizitras schreef op 05 september 2002 @ 18:41:
[...]
Een klamboe? Wat is dat?
DEET en Bygone, hebben wij niet, wel hebben we Bayon-sprays voor allerlij doeleinde, als dat iemand iets zegt.
* Mizitras krijgt ideeën om te knutselen en ereens op uit te trekken naar de boer met z'n kippenrennetje
en deet is een stof die de radar van muggen stoort, het is net als citronella van dat naar citroen ruikende spul tegen muggen, ook in sprays etc te krijgen, alleen werkt beter en langer, alleen je huid kaner gevoelig voor zijn, maar het grootste voordeel is wel, je stinkt niet naar citroen.
snappie?
Hier kun je heel makkelijke een een toongenerator mee maken en hij is in te stellen over een heel groot frequentie gebied.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Zal wel te vinden zijn bij een AS-Adventure mocht het nodig zijn. merci voor de uitleg
Deet, tzegt me niks, maar vanavond in een groothandel zal ik eens gaan zien.
De citroenvariand komt me bekend voor, en stinkt inderdaad
Gezondheidsrisico ???
NE555, merci McFizban, kzal eens gaan kijken
moet je s'avonds ej halogeen lamp tijdens het bbq'n
ik kan je garanderen dat je buren geen last meer hebben van de bbq.
Wel van de damp van verbrande muggen