Vraagje, heb een TNT 2 aan een 350 MHz PC hangen. De Cooler begon op een gegeven moment zo'n enorm gebropm te veroorzaken dat het niet leuk meer was. Toen heb ik het hele zaakje er maar even van de spanning gehaald maar nu is dus mijn vraag of de TNT zo geen schade oploopt doordat hij bv te heet wordt?
Zou 'm niet zo gebruiken als je 'm gebruikt voor games/films e.d., tenzij je er een heatsink op bouwt....Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:39:
Vraagje, heb een TNT 2 aan een 350 MHz PC hangen. De Cooler begon op een gegeven moment zo'n enorm gebropm te veroorzaken dat het niet leuk meer was. Toen heb ik het hele zaakje er maar even van de spanning gehaald maar nu is dus mijn vraag of de TNT zo geen schade oploopt doordat hij bv te heet wordt?
waarschijnlijk wel. ze doen dat ding er niet voor niets op. je kan ter vervanging een andere fan er voor hangen.
Nou, ik neem aan dat die cooler niet voor niks op de chip zit. Als het niet nodig was geweest om er een heatsink+fan op te zetten dan hadden ze dat niet gedaan in de nVidia fabriek he!
een tnt 2 is toch standaard zonder koeler.
iig de v770 tnt2 van heeft geen koeler alleen maar een heatsink. de tnt2pro heeft wel een koeler. als je dat kaartje gaat overklokken dan raad ik je aan een nieuwe fan te gaan halen.
iig de v770 tnt2 van heeft geen koeler alleen maar een heatsink. de tnt2pro heeft wel een koeler. als je dat kaartje gaat overklokken dan raad ik je aan een nieuwe fan te gaan halen.
Verstandigst lijkt me om er een (eventueel lekkere stille) vent. op te zetten, kost je misschien een paar euro maar dan heb je tenminste zekerheid...
Dat klikt pas goed gay.johnnyv.nl schreef op 04 september 2002 @ 15:52:
Verstandigst lijkt me om er een (eventueel lekkere stille) vent. op te zetten...
Vent != Fan
En een koeler hoeft niet perse een HSF te zijn (= HeatSink+Fan)
Zoals hierboven al werd gepost: de V770 TNT2 (zoals de mijne) komt zonder fan.
De normale clocks zijn 125/150 (SDR)
Ik heb hem ZONDER fan op 130/167. 130 is gewoon gegokt op "safe" en 167 is "stock" vanwege de RAM timings (6ns == 166,66666...MHz).
Tja, ik was ff safe met m'n stock aan het ramtimen.....MBMarduk schreef op 04 september 2002 @ 16:02:
[...]
Dat klikt pas goed gay.![]()
Vent != Fan
Ik heb hem ZONDER fan op 130/167. 130 is gewoon gegokt op "safe" en 167 is "stock" vanwege de RAM timings (6ns == 166,66666...MHz).
Dat wilde ik nou net zeggen...Mr.C4 schreef op 04 september 2002 @ 15:49:
een tnt 2 is toch standaard zonder koeler.
volgens mij hoeft alleen op de tnt2 ultra/pro een fan, op de m64 hoeft er geen op.
Wat blijken toch veel mensen die Viper te hebben! Mn pa heeft de pro, ik de normale, en zoals gezegd: de 1 heeft wel fan, de ander niet. Zoveel maakt't niet uit, dus als jij'm wat lager klokt dan normaal zou'ie het ook wel moeten redden. Kwestie van uitproberen en zien waar't schip strand.MBMarduk schreef op 04 september 2002 @ 16:02:
[...]
Dat klikt pas goed gay.![]()
Vent != Fan
Je kan natuurlijk een gewoon een ouwe koeler van een P1 / 486 afslopen en die erop artic adhesiven, just to be sure
Pagina: 1