win2k applicatieserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb hier op school een project, Maar nu heb ik een opdracht waarvan ik me eigenlijk afvraag of het wel kan.
Ik wil applicaties delen op de win2k server, zodat de win2k prof client die applicaties kan starten.. Dit kan met novell, kan dit ook met win2k serveR? Ik heb de search al gebruikt maar kon niks relevants vinden.

Verwijderd

Terminal Server gebruiken.

Je zit op een landbouwschool en moet een ICT projectje doen ofzo? :X

• robbertb
  • Niet online
Leg es ff uit hoe dat moet dan, als dat zo simpel is?

Verwijderd

robbertb schreef op 04 september 2002 @ 15:45:
Leg es ff uit hoe dat moet dan, als dat zo simpel is?
"Gewoon" Windows 2000 Server/Advanced Server installeren met Terminal Services. Op de werkstations een client installeren en het werkt.

Maar volgens mij moet je zelf uitzoeken hoe dit werkt, anders blijf je eeuwig dom.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:13:
[...]

"Gewoon" Windows 2000 Server/Advanced Server installeren met Terminal Services. Op de werkstations een client installeren en het werkt.

Maar volgens mij moet je zelf uitzoeken hoe dit werkt, anders blijf je eeuwig dom.
Hm je hoeft niet gelijk zo grote mond te hebben, of denk je dat je jezelf hiermee populair maakt. Ik heb nog nooit met win2k server gewerkt, en voordat ik eraan begin wil ik wel weten of het mogelijk is. Tis niet dat je meteen begint met praktijk.

Verwijderd

Of je kan een software gebruiken die EasyManage heet je kan dan net als in Novell snapshots maken en toevoegen aan gebruikers, het kan natuurlijk veel meer maar inderdaad ga zelf ook maar een beetje uitvissen. Wat voor jou relevant is. good luck.:*)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

zoek eens op de site van microsoft naar "Windows 2000 Terminal Server" en zie .... een enorme lading info ;)

Waaronder:
Windows 2000 Terminal Services: An Integrated, Server-Based Computing Solution

Verwijderd

robbertb schreef op 04 september 2002 @ 16:19:
[...]

Hm je hoeft niet gelijk zo grote mond te hebben.
Heb geen grote mond, reageer alleen een beetje kortaf omdat je deze info ook wel zelf op had kunnen zoeken.
of denk je dat je jezelf hiermee populair maakt.
Dat ben ik al. :+ Nee, ik hoef niet zonodig populair te zijn tussen 30k tweakertjes.
Ik heb nog nooit met win2k server gewerkt, en voordat ik eraan begin wil ik wel weten of het mogelijk is. Tis niet dat je meteen begint met praktijk.
Nogmaals, je kunt ook even eerst zelf zoeken en kijken of je wat kunt vinden over het onderwerp. Niet meteen topics gaan openen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ligt eraan op welke schaal je het wilt doen. Wil je het op kleine schaal (enkele users, niet al te vreemde apps) dan is Terminal services voldoende (zit idd standaard in Win2K Server/Advanced Server).

Wil je op grotere schaal (10-tallen users, zware apps) zal je toch naar een wat zwaarder pakket als Citrix moeten gaan omkijken.

Virussen? Scan ze hier!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:13
De applicaties hoeven toch niet op de server te draaien? Dan is terminal services toch overbodig. Misschien dat de topicstarter meer iets zoekt in de richting van NAL zoals dat op de hogeschool Enschede wordt gebruikt. Daar kun je een applicatie kiezen uit een grote lijst en dan wordt die op je werkstation geinstalleerd en uitgevoerd.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• robbertb
  • Niet online
Hm ik denk dat ik dan maar ff met terminal services ga k*tten
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:33:
[...]

Heb geen grote mond, reageer alleen een beetje kortaf omdat je deze info ook wel zelf op had kunnen zoeken.

[...]

Dat ben ik al. :+ Nee, ik hoef niet zonodig populair te zijn tussen 30k tweakertjes.

[...]

Nogmaals, je kunt ook even eerst zelf zoeken en kijken of je wat kunt vinden over het onderwerp. Niet meteen topics gaan openen.
zucht volgens mij lees jij niet goed: quote:
Ik heb de search al gebruikt maar kon niks relevants vinden.

daarnaast had ik ook op google gezocht maar dat had ik hier niet vermeld.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Microsoft heeft niet voor niets zoveel pages over Win2k op hun site staan.

Je weet nu dat 't mogelijk is, nu is 't weer tijd om effe zelf te klooien ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.