Toon posts:

WinXP install probleem. (ZEER traag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Computer liep niet zo lekker, dus nieuwe installatie.
Ik gooi mijn C: (boot) en E: (winXP) partitie leeg, (op D: staat win98)
start de computer opnieuw op met een bootflop, ik laad smartdrive (SMARTDRV.EXE) ik heb een partitie L: waar al mijn ongeinstalleerde software
staat die ik gebruik. Ik start de setup van XP (winnt.exe) daar vandaan.

Het eerste wat de setup gaat doen, is de bestanden tijdelijk naar een bepaalde locatie kopieeren.... dit gaat ZO VERSCHRIKKELIJK traag. ik heb geen idee waar het aan ligt, en ik heb het probleem ook niet eerder gehad... ik heb toen de installatie afgebroken en toen de setup nogmaals gestart, maar dan vanaf cdrom, en wat denk je: zelfde probleem.
Ik heb de C: en E: partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, hielp ook niet. bleef traag. Ik toen de installatie 1 uur door laten lopen, hij was toen op 27% van het kopieren van de bestanden.

toen de installatie afgebroken en toen met ghost een image terug gezet die ik nog ergens op een andere partitie had staan. deze werd wel heel snel gekopieerd.... conclusie: probleem ligt dus NIET aan mijn hardware voor dat iemand daar wat over gaat zeggen. :) maar het probleem lijkt wel iets softwarematigs... aangezien ghost wel snel kopieerde.

Ik hoop dat iemand het probleem kent, en mij kan helpen.

configuratie:
MSI KT3 Ultra ARU / Athlon XP 2000+ / 512Mb PC333 met daaraan:

IDE raid controller:
Primary Master: 80Gb Maxtor UDMA 133
Primary Slave: 40Gb Maxtor UDMA 100
Secondary Master: 80Gb Maxtor UDMA 133
Secondary Slave: 40Gb Maxtor UDMA 100

Hier uit onstaan de volgende arrays:
ARRAY 1: 160Gb Striping (raid 0) C: (boot) D: (win98) E: (windows XP)
ARRAY 2: 40Gb (hier op staat de installatie-versie van windows XP Prof)
ARRAY 3: 40Gb

ATA 133:
Primary master: AOpen CDROM 56x (hier vandaan ook de setup geprobeerd)
Pimary slave: LG CDRW 32x10
Secondary master: LG CDROM 52x
Secondary slave: Creative DVD 12x

Verwijderd

Topicstarter
aanvullende informatie:

Ik denk er net nog aan dat de ghost image op het raid 0 array stonden en niet op 1 van de 40gb's zoals de installatie-versie van windows XP.

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik weet niet wat voor grafische kaart je hebt? Ik had problemen met een Matrox g550 en MSI

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een creative Geforce 3 TI 500. Maar ik zie eerlijk gezegd het verband tussen videokaart / mainboard en kopieeren van bestanden niet. :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een suggestie, ik ben er namelijk nog steeds niet uit... :)

Verwijderd

Topicstarter
:? kan nou echt niemand me helpen? :'(

Verwijderd

Doe eens niet via flop, maar maak je cd-rom drive bootable in je BIOS, ik heb het vage vermoeden dat er daar iets fout gaat....

edit:

Sorry fout gelezen, kan je dan niet helpen, helaas

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 14:20
Heb je het al eens geprobeerd met een andere cd ?
Want hier wil XP ook weleens zeer traag de drivers laden (die laden bij 27% en die laden ook het langst) en als ik dan de install opnieuw begin met een andere cd gaat het meestal wel gewoon wat sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net weer mijn PC opnieuw geinstalleerd, om te testen waar het probleem zit, als ik de installatie versie van XP eerst naar het raid array kopieer en dan de setup start loopt het wel vliegensvlug. dus als ik van een van de slaves af installeer dan loopt het traag.

maar ja, waar wordt dat dan door veroorzaakt??

Verwijderd

Topicstarter
We zijn weer een paar dagen verder, en ik heb nog steeds geen tip van iemand, dus ik vraag het nog maar een keer: :)

Heeft iemand nog een suggestie, of heb ik echt zo'n moeilijk probleem?? :?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:34

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Misschien helpt het als je de smartdrive buffers wat groter maakt, bijv. 4096kb ipv de standaard waarden (ik geloof 512kb ofzo):
code:
1
C:\>Smartdrv 4096 4096

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is nou eens een nuttige tip, had ik nog niet aangedacht! Gaat ik proberen....

Bedankt voor de tip! :)

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:28

Boy

www.byoscoop.nl

Ja, die smartdrv wilde ik net gaan zeggen....in het begin van de installatie zegt ie toch dat smartdrv geinstalleerd moet zijn? Ik heb dat toen ook gehad. Ik heb het genegeerd en heb er volgens mij een hele dag over gedaan om xp te installeren... |:(

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Topicstarter
Boy schreef op 12 september 2002 @ 10:56:
Ja, die smartdrv wilde ik net gaan zeggen....in het begin van de installatie zegt ie toch dat smartdrv geinstalleerd moet zijn? Ik heb dat toen ook gehad. Ik heb het genegeerd en heb er volgens mij een hele dag over gedaan om xp te installeren... |:(
Ja... maar die melding moet je ook niet negeren. :)
Smartdrv laadt ik wel, maar als ik van 1 van de aparte schijven installeer gaat het zo traag, maar vanaf het Raid 0 array gaat het wel snel.

Schiet mij maar in kerstboom, ik snap er niks van! :)

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:28

Boy

www.byoscoop.nl

* Boy schiet m_x in de kerstboom...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Topicstarter
Boy schreef op 12 september 2002 @ 11:07:
* Boy schiet m_x in de kerstboom...
hahaha :)