grrr mn cpu word tegen 60 graden...
heb 2 systeemkoelers.. een coolermaster HHC-001 cpu cooler.... een Gigabyte ga-7vrxp en 512 mb pc2700 333mhz... mn pc is MEGA traag, zelfs na formatteren.. weet niet waar dit aan kan liggen, heb alles geupdate (bios en drivers) maar wil nie lukken, heb ook 2x maxtor 40 gig 7200 rpm.... plz help me....
Welk OS ?
Welke drivers voor wat ?
Is je airlow wel goed ?
Wat is je casetemp ?
Misschien iets duidelijker typen ?
Welke drivers voor wat ?
Is je airlow wel goed ?
Wat is je casetemp ?
Misschien iets duidelijker typen ?
mja, soz, uhm VIA 4in1 gedownload, Promise drivers, usb controller drivers, heb er windows XP professional op.. mn case temp is 40 graden...
hij eens in systeem of je schijven wel op dma staan
Mijn 1800+ @ 2100+ wordt stressed volgens bios en hardware monitor 3 max 51 graden. met een fridgerock en silver pasta.
hebbie hem overgeklokt? kan je hdd zijn die die (overgeklokte) snelheid niet meer trekt, of je voeding is gaar
hebbie hem overgeklokt? kan je hdd zijn die die (overgeklokte) snelheid niet meer trekt, of je voeding is gaar
Mijn tip zou zijn alles eruit wat er aan kaarten inzit en kaal opstarten.Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:54:
ja ze staan op dma 5 (if possible) en ik heb hem nu overgeclockt, maaar geen verschil :\
Het klinkt mij als een IRQ probleem.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
het is een bekend probleem met de 7vrxp rev 1.x
met de rev 2.0 zijn de temps ongeveer 10 graden lager. de 7vrxp heeft dus gewoon te hoge meetwaarden. zoek anders maar eens ff op 7vrxp
met de rev 2.0 zijn de temps ongeveer 10 graden lager. de 7vrxp heeft dus gewoon te hoge meetwaarden. zoek anders maar eens ff op 7vrxp
Multimonitor is relax :P
Verwijderd
aan je coolermaster HHC-001 kan het iig niet liggen, mijn xp1800@ 1730 mhz (1533 standaard) word max 54 graden met 100% load, klinkt als een trail en error projectje, ff wat dingen de uit halen, der in douwen en proberen hoe je pc loopt......
Verwijderd
hmmz klinkt bekend . ik heb een xp 2100 op een a7v333 plankje.. met een Volcano 7+ er op word de cpu idle 60 graden.. owja zit ook nog een beetje artic silver tussen.. iets zegt me dat er iets niet klopt... suggesties iemand?
Ook ik heb een 7vrxp (v1.1 gemod. naar 2.0) met een XP2000+ en een Spire Copperking II (Wat een herrieding trouwens). CPU is idle 54 graden.
Heb je alles geinstalleerd op RAID?
Heb je alles geinstalleerd op RAID?
XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40
ik heb geen id
mn 2x 40gig staat op IDE1 als master en slave, mn dvd en brader op IDE2 als master en slave, he nix verandert als raid volgens mij.. en ik heb er GEEN koelpasta op zitten heb me laten vertellen dat dat slecht KAN zijn
mja.. heb geen id
soz
Verwijderd
wacht ff denken. ik dcaht dat de palomino zichzelf terugklokte als ie warm werd.
daarmee valt de traagte en de warmte wel te verklaren. Misschien is je koelpasta brak. of zit je hs er ietsie scheef op.
tschoot me ff te binnen. maar misschien slaat het nergens op. Ik haalde laatst mn hs eraf met Osiris (die hier ook ergens rondwandeld) we hebben ons doodgelachen om wat we daar aantroffen
. bijna beton die pasta
. kon je met je nagels ervanaf schrapen
.
check maar je weet maar nooit.
daarmee valt de traagte en de warmte wel te verklaren. Misschien is je koelpasta brak. of zit je hs er ietsie scheef op.
tschoot me ff te binnen. maar misschien slaat het nergens op. Ik haalde laatst mn hs eraf met Osiris (die hier ook ergens rondwandeld) we hebben ons doodgelachen om wat we daar aantroffen
check maar je weet maar nooit.
hehe. maar 2100+ is tog geen palomino meer? maar throughbred.. maar ik zal t maar eens proberen, had toen ik mn cpu + cooler net had gekocht de koeler schijnbaar omgedraait zitten waardoor hij iedere x afsloeg bij opstarten, dus dat heeft idd een hele grote invloed
thnx
Verwijderd
kloptMeIsTwisted schreef op 04 september 2002 @ 17:05:
het is een bekend probleem met de 7vrxp rev 1.x
de temp sensor op dit mobo zit ook tegen de onder kant van de cpu aan waardoor dus een hogere temp word weer gegeven dan bij andere mobo.s
maaaar volgens mij heb ik rev 2.0 want toen ik voor het eerst mn mobo binnen kreeg, ging hij niet samen met mijn gf4 ti4400 (ASUS) toen heb ik die teruggestuurd en paar dagen later kreeg ik een nieuwe waarmee mn ti4400 wel functioneerde... maar hoe kan ik "raid" gebruiken?
gr JaXx
ik zie geen idee waarom niet, dus probeer dat maar eensVerwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:09:
en kan ik op mn gigabyte ga-7vrxp + amd2100+ een 550 watt voeding zetten?
yep mijne oook, en hoeve rik ook overclock, tot 159 fsb ofzo, hij blijft zo warm.. niet warmer.. maar een beetje koelpasta zal ook wel iets helpen hoop ik.. en een nieuwe voeding, artic silver 3 goeie koelpasta?
Verwijderd
na bios update op van a7v333 mobo was cpu ineens 10 graden koeler bijna. give it a try zou ik proberen.
bouw anders waterkoeling
33/38 vind ik toch wel relaxed en stil.. ;);)
bouw anders waterkoeling
hej hnzl, wat heb ik nodig voor waterkoeling
ik heb gehoord dat je t niet allemaal bij computershops hoeft te kopen, dus hoe en wat enn waar kan ik alles t beste kopen??
Pagina: 1