Toon posts:

AMD XP2100+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
grrr mn cpu word tegen 60 graden... :S heb 2 systeemkoelers.. een coolermaster HHC-001 cpu cooler.... een Gigabyte ga-7vrxp en 512 mb pc2700 333mhz... mn pc is MEGA traag, zelfs na formatteren.. weet niet waar dit aan kan liggen, heb alles geupdate (bios en drivers) maar wil nie lukken, heb ook 2x maxtor 40 gig 7200 rpm.... plz help me....

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Welk OS ?
Welke drivers voor wat ?
Is je airlow wel goed ?
Wat is je casetemp ?
Misschien iets duidelijker typen ?

Verwijderd

Topicstarter
mja, soz, uhm VIA 4in1 gedownload, Promise drivers, usb controller drivers, heb er windows XP professional op.. mn case temp is 40 graden...

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

hij eens in systeem of je schijven wel op dma staan

[specs]

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Mijn 1800+ @ 2100+ wordt stressed volgens bios en hardware monitor 3 max 51 graden. met een fridgerock en silver pasta.

hebbie hem overgeklokt? kan je hdd zijn die die (overgeklokte) snelheid niet meer trekt, of je voeding is gaar

Verwijderd

Topicstarter
ja ze staan op dma 5 (if possible) en ik heb hem nu overgeclockt, maaar geen verschil :\

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 17:03
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:54:
ja ze staan op dma 5 (if possible) en ik heb hem nu overgeclockt, maaar geen verschil :\
Mijn tip zou zijn alles eruit wat er aan kaarten inzit en kaal opstarten.

Het klinkt mij als een IRQ probleem.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

het is een bekend probleem met de 7vrxp rev 1.x
met de rev 2.0 zijn de temps ongeveer 10 graden lager. de 7vrxp heeft dus gewoon te hoge meetwaarden. zoek anders maar eens ff op 7vrxp

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
zoek anders maar eens ff op 7vrxp

?

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
hij bedoeld de Search ;)

Verwijderd

aan je coolermaster HHC-001 kan het iig niet liggen, mijn xp1800@ 1730 mhz (1533 standaard) word max 54 graden met 100% load, klinkt als een trail en error projectje, ff wat dingen de uit halen, der in douwen en proberen hoe je pc loopt......

Verwijderd

hmmz klinkt bekend . ik heb een xp 2100 op een a7v333 plankje.. met een Volcano 7+ er op word de cpu idle 60 graden.. owja zit ook nog een beetje artic silver tussen.. iets zegt me dat er iets niet klopt... suggesties iemand?

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 14:48
Ook ik heb een 7vrxp (v1.1 gemod. naar 2.0) met een XP2000+ en een Spire Copperking II (Wat een herrieding trouwens). CPU is idle 54 graden.
Heb je alles geinstalleerd op RAID?

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen id :P mn 2x 40gig staat op IDE1 als master en slave, mn dvd en brader op IDE2 als master en slave, he nix verandert als raid volgens mij.. en ik heb er GEEN koelpasta op zitten heb me laten vertellen dat dat slecht KAN zijn :? mja.. heb geen id :( soz

Verwijderd

Topicstarter
ik zie een groene IDE connector, daarnaast een witte, dan een opening, en dan weer 2 groene. op de eerste groene zitten mn dvd en brander, de witte daarnaast zitten mijn hdd's.. hoe kan ik raid aanzetten dan, als ik dat in de bios doet geeftie een of andere fout melding :?

Verwijderd

wacht ff denken. ik dcaht dat de palomino zichzelf terugklokte als ie warm werd.

daarmee valt de traagte en de warmte wel te verklaren. Misschien is je koelpasta brak. of zit je hs er ietsie scheef op.

tschoot me ff te binnen. maar misschien slaat het nergens op. Ik haalde laatst mn hs eraf met Osiris (die hier ook ergens rondwandeld) we hebben ons doodgelachen om wat we daar aantroffen :P. bijna beton die pasta :P. kon je met je nagels ervanaf schrapen :P.

check maar je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
hehe. maar 2100+ is tog geen palomino meer? maar throughbred.. maar ik zal t maar eens proberen, had toen ik mn cpu + cooler net had gekocht de koeler schijnbaar omgedraait zitten waardoor hij iedere x afsloeg bij opstarten, dus dat heeft idd een hele grote invloed :) thnx

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 04 september 2002 @ 17:05:
het is een bekend probleem met de 7vrxp rev 1.x
met de rev 2.0 zijn de temps ongeveer 10 graden lager. de 7vrxp heeft dus gewoon te hoge meetwaarden. zoek anders maar eens ff op 7vrxp
klopt

de temp sensor op dit mobo zit ook tegen de onder kant van de cpu aan waardoor dus een hogere temp word weer gegeven dan bij andere mobo.s

Verwijderd

Topicstarter
maaaar volgens mij heb ik rev 2.0 want toen ik voor het eerst mn mobo binnen kreeg, ging hij niet samen met mijn gf4 ti4400 (ASUS) toen heb ik die teruggestuurd en paar dagen later kreeg ik een nieuwe waarmee mn ti4400 wel functioneerde... maar hoe kan ik "raid" gebruiken? :S gr JaXx

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet gewoon aan mn voeding liggen, ik heb een 300 watt voeding is dat te weinig?? :S

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik op mn gigabyte ga-7vrxp + amd2100+ een 550 watt voeding zetten?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:09:
en kan ik op mn gigabyte ga-7vrxp + amd2100+ een 550 watt voeding zetten?
ik zie geen idee waarom niet, dus probeer dat maar eens

[specs]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De XP2100+ is gewoon een hittemonster. Mijn XP2100+ zit stressed tegen de 53 met een Alpha Pal 8045+ 34CFM 80mm cooler.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
yep mijne oook, en hoeve rik ook overclock, tot 159 fsb ofzo, hij blijft zo warm.. niet warmer.. maar een beetje koelpasta zal ook wel iets helpen hoop ik.. en een nieuwe voeding, artic silver 3 goeie koelpasta?

Verwijderd

Topicstarter
maar die van mij is IDLE 59 graden ofzo :'(

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 19:33:
maar die van mij is IDLE 59 graden ofzo :'(
Ok, het is gewoon de koeling waar het aan licht (of je moederbord die de boel verkeert uitleest).

Wat voor cooler heb je ?? 80mm neem ik aan?? Welk merk, hoeveel CFM etc.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ben q3 aant spelen en cpu is 65 graden omfg :(

Verwijderd

Topicstarter
een hhc-001 van coolermaster..

Verwijderd

Topicstarter
een hhc-001 van coolermaster.. draait rond de 7500 rpm

Verwijderd

Topicstarter
ah met wat artic silver 3 koelpasta ertussen gesmeerd issie idle 46 graden :) is te doen :P thnx

Verwijderd

na bios update op van a7v333 mobo was cpu ineens 10 graden koeler bijna. give it a try zou ik proberen.

bouw anders waterkoeling :D 33/38 vind ik toch wel relaxed en stil.. ;);)

Verwijderd

Topicstarter
hej hnzl, wat heb ik nodig voor waterkoeling :S ik heb gehoord dat je t niet allemaal bij computershops hoeft te kopen, dus hoe en wat enn waar kan ik alles t beste kopen??
Pagina: 1