Ik heb hier een freesco routertje staan met samba en sambaswat erop.
Ik heb al een tijdje problemen: Op mijn netwerkje was de router ineens niet meer zichtbaar of hij was wel zichtbaar maar niet toegankelijk. Voor mij leek het volstrekt willekeurig wanneer ik er wel, en wanneer ik er niet op kon komen.
Soms deed ie het wel gewoon zoals ik wilde.
Zo ook vandaag. Ik kon mijn shares gewoon vanaf het netwerk bewerken. Ik was de inhoud van een directory aan het verwijderen (als guest). Alles leek goed te gaan, maar toen: ineens kon ik helemaal niets meer!
Ik bekeek de logfile van Freesco op mijn HTML control panel en tada!!
Sep 4 13:57:49 - kernel: Filesystem panic (dev 03:01, mounted on 01:00:159)
Sep 4 13:57:49 - kernel: fat_free: deleting beyond EOF
Sep 4 13:57:49 - kernel: File system has been set read-only
Maar wat doe ik hier nou aan?
1. Hoe krijg ik m'n systeem van read-only af?
2. Wat moet ik doen om dit in het vervolg te voorkomen? Volgens mij ligt het aan de rechten van mijn guest account. Maar ik weet niet hoe ik die verander.
Ik heb al gezocht, maar kon helaas niets concreets vinden.
Mijn dank is groot
Ik heb al een tijdje problemen: Op mijn netwerkje was de router ineens niet meer zichtbaar of hij was wel zichtbaar maar niet toegankelijk. Voor mij leek het volstrekt willekeurig wanneer ik er wel, en wanneer ik er niet op kon komen.
Soms deed ie het wel gewoon zoals ik wilde.
Zo ook vandaag. Ik kon mijn shares gewoon vanaf het netwerk bewerken. Ik was de inhoud van een directory aan het verwijderen (als guest). Alles leek goed te gaan, maar toen: ineens kon ik helemaal niets meer!
Ik bekeek de logfile van Freesco op mijn HTML control panel en tada!!
Sep 4 13:57:49 - kernel: Filesystem panic (dev 03:01, mounted on 01:00:159)
Sep 4 13:57:49 - kernel: fat_free: deleting beyond EOF
Sep 4 13:57:49 - kernel: File system has been set read-only
Maar wat doe ik hier nou aan?
1. Hoe krijg ik m'n systeem van read-only af?
2. Wat moet ik doen om dit in het vervolg te voorkomen? Volgens mij ligt het aan de rechten van mijn guest account. Maar ik weet niet hoe ik die verander.
Ik heb al gezocht, maar kon helaas niets concreets vinden.
Mijn dank is groot