Toon posts:

DDR PC333: CAS Latency 2,5 of 2,0?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welk geheugen kan ik het beste nemen voor de Asus A7V333 of de Gigabyte GA-7VRXP?
Maakt het iets uit of ik 2x 256 of 1x 512 neem?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Als je wat reviews had gelezen zou je weten dat de meeste mensen de voorkeur geven aan CAS latency 2,0
En dat is puur geheugen afhankelijk
Ik denk dat je wat moet bijlezen over geheugen.
Dan kan je zelf de theorie voor jezelf afmaken.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 21:06
Wat de grootte betreft, je moet rekening houden met eventuele toekomstige uitbreidingen, als dat niet het geval is, koop dan het goedkoopste.

Wat de CAS betreft, kies gewoon 2. DDR400 met CAS 2,5 is langzamer dan DDR333 op CAS2,0.

Ik zelf heb DDR266 CAS 2,5 en je merkt gewoon dat het langzamer is, en alleen het feit al dat je het verschil merkt vind ik erg genoeg

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GertjanO schreef op 04 september 2002 @ 15:34:
Wat de grootte betreft, je moet rekening houden met eventuele toekomstige uitbreidingen, als dat niet het geval is, koop dan het goedkoopste.

Wat de CAS betreft, kies gewoon 2. DDR400 met CAS 2,5 is langzamer dan DDR333 op CAS2,0.

Ik zelf heb DDR266 CAS 2,5 en je merkt gewoon dat het langzamer is, en alleen het feit al dat je het verschil merkt vind ik erg genoeg
Nu moet je niet gaan overdrijven.
Het verschil kun je meten, maar je merkt in gewoon werk/gamen het verschillen tussen cas 2,5 of 2,0 echt niet.

hteunissen -> wil je overclocken of niet?
Ik zou sowieso merk geheugen kopen(als je daar geld voor hebt).
In reviews is wel te vinden welke snelheid bepaalde geheugen merken ongeveer halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet overklokken. Ik heb begrepen dat Samsung of Samsung/Samsung een van de betere is, maar die is volgens mij 2,5.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor 2 x 256Mb CAS2 geheugen gaan.

waarom:
als BUITEN DE GARANTIE 1 x 256Mb stuk gaat heb je nog 256Mb, als die ene van 512Mb stuk gaat ben je gelijk alles kwijt. en CAS2 geheugen i.p.v. CAS 2.5 geheugen omdat CAS2 sneller is, ookal is dat niet direct merkbaar, het is sneller.

succes met je keuze! :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor CAS2 moet gaan, welke merken kun je me dan aanbevelen?

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:39:
Ik wil niet overklokken. Ik heb begrepen dat Samsung of Samsung/Samsung een van de betere is, maar die is volgens mij 2,5.
Als je brand/brand Samsung cas2,5 hebt, loopt dat in 99% van de gevallen wel op cas2.

Ohja, voor keuze tussen 1 of 2 modules enzo, lees dit ook eens: Technische PMG FAQ: Geheugen

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb 2 x 256 MB DDR333 Samsung/Samsung en dit draait perfect op CAS 2. (zie specs1)
Succes.

Verwijderd

Draait Samsung ook met Cas2 op strakke geheugen timings 2-2-2-5? Ik ken iemand waarbij dat niet werkt (instabiel). Cas 2 is wel mogelijk maar de rest van de timings kunnen niet hoger.
Doet er ook verder niet toe. Je merkt het niet met gewoon werken. Is alleen voor mensen die graag benchmarken en dan hogere cijfers willen zien.

Ik zou wel kiezen voor merkgeheugen. Bij de KT333 chipset moet je er wel rekening mee houden dat alleen 2 banken werken op deze geheugensnelheid. Zodra je de derde gaat gebruiken valt alles terug naar 2100. Dus misschien verstandiger om te kiezen voor 1 module 512 en de derde bank alleen in noodgeval te gebruiken. De KT400 schijnt zelfs maar 1 bank op die snelheid te ondersteunen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik heb cas 2.5 maar ik kan het wel op cas 2 zetten... zou mijn pc of 3dmark score daarvan omhoog gaan?

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
[quote]Draait Samsung ook met Cas2 op strakke geheugen timings 2-2-2-5? Ik ken iemand waarbij dat niet werkt (instabiel). Cas 2 is wel mogelijk maar de rest van de timings kunnen niet hoger.
Doet er ook verder niet toe. Je merkt het niet met gewoon werken. Is alleen voor mensen die graag benchmarken en dan hogere cijfers willen zien.[quote]

Mijn timing staan op 3/6/3, als ik het op 2/5/2 zet met CAS2 start'ie niet eens op.
2/5/2 met CAS2.5 heb ik nog niet gecheckt.

• SH007
  • Niet online
G33RT schreef op 04 september 2002 @ 16:22:
ik heb cas 2.5 maar ik kan het wel op cas 2 zetten... zou mijn pc of 3dmark score daarvan omhoog gaan?
ja :z
Je krijgt een iets betere geheugenperformance, en dat resulteert weer in een iets hogere score :)

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:17:
*verhaaltje*
Dus misschien verstandiger om te kiezen voor 1 module 512 en de derde bank alleen in noodgeval te gebruiken. De KT400 schijnt zelfs maar 1 bank op die snelheid te ondersteunen.
Beetje off-topic, maar volgens mij had de KT400 juist officiële DDR333 support.
Bij DDR400 kon je maar 1 slot gebruiken.

...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Zie FAQ, daar staat wel in wat het snelste is, en anders de search wel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.