VB programma reg-bestand laten installeren, hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De reg-file is er al. Het enigste dat vermeden moet worden, nuja, omzeild worden dat wanneer je het dubbelklikt het nog wordt gevraagt om geinstalleerd te worden.
Dit VB programma moet zich maar openen, het bestand dat samen in zijn DIR staat (waarvan de naam bekend is) openen en zich laten toevoegen/installeren tot het register en dan desnoods een msgbox tonen zoals "KLAAR" - [OK] waarna het programma zich afsluit of nadat het is gerunt zichzelf afsluit, (zou ngo het beste zijn).

Ben beginneling en heb niet echt een idee HOE dat te doen. Laat staan, met welke commando regels.

alle hulp welkom.

(Ik gebruik WIn98, VB5)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Dit riekt naar het installeren van dingen zonder dat de gebruiker hier toestemming voor geeft. Wat is precies de bedoeling hiervan?

Verwijderd

regedit /s :?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kan met VB zelf in het registry zelf schrijven, of misschien met ShellExecute.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 15:21:
Dit riekt naar het installeren van dingen zonder dat de gebruiker hier toestemming voor geeft. Wat is precies de bedoeling hiervan?
Hahaha, dat kan je inderdaad zo zeggen.

Nochtans gaat het hier om gebruiksgemak en is de bedoeling om elke keer bij het opstarten via START - Programma's - Opstarten - Snelkoppling vb programma
Dat dit weer de key toevoegt aan het register. En dit ELKE keer weer doen of proberen.

Enig idee hoe? Of voorbeeldje? (scrshot?)

registe /s ? Wat doet dat?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ben ook wel benieuwd naar het nut hiervan... Vooral omdat je blijkbaar geen gecompileerd proggel in je startup wil zetten - anders kan je het natuurlijk prima met VB af. Vertel :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Mizitras
  • Niet online
Rataplan schreef op 04 september 2002 @ 16:54:
Ben ook wel benieuwd naar het nut hiervan... Vooral omdat je blijkbaar geen gecompileerd proggel in je startup wil zetten - anders kan je het natuurlijk prima met VB af. Vertel :)
Wel hetgeen ik vertelde, daarmee eindigt het 'nut'. Welke code doet dit bestands wiens naam bekend is toevoegen aan het register?
Het is inet voor mij dat ik het zou doen, maar we proberen toch zoiets knullig in elkaar te steken.

Verwijderd

Mizitras schreef op 04 september 2002 @ 15:56:
[...]
registe /s ? Wat doet dat?
Met "regedit /s hupeldepup.reg" kun je een .reg file automatisch (dus zonder vragen van wilt u dit invoegen) in het register importeren.

Dus precies wat je wil hebben toch?? :*)

PS. Je bent toch geen trojan aan het maken he?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 18:32 . Reden: Had nog een vraagje! ]

• Mizitras
  • Niet online
Nope sorry, trojans genieten niet echt mijn voorkeur. vormen geen 'kunst' onder de virussen vind ik :)
Ik vind het wel boeiend om viruscode te analyseren, soms zou het een tweede leonardo Da vinci kunnen zijn. Verbazend wat een idee dat die mensen zijn opgekomen om het zus of zo te doen, schitterend soms !

merci voor het commando, tzal nu met een c# ook wel lukken peis ik.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Of gewoon met een BAT-file.
Das toch veel simpeler?
Pagina: 1