[Samba] Bepaalde dirnamen niet toestaan

Pagina: 1
Acties:

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Hoi,

is het mogelijk om een bepaalde dirname niet toe te staan op een samba share?

Heb hier een dir met mp3's geshared, en daar maakt ook een mac gebruik van, echter vind die het leuk om overal 'resource.frk' dirs aan te maken. Is het mogelijk om dit te voorkomen?
(Evt. door het filesystem is ook ok)

Heb de samba docs erop nagekeken maar kon er niet echt iets over vinden, maar misschien dat hier iemand hier iets op weet?

Zelfde vraag maar dan andersom lijkt me ook handig, dus alleen een bepaald soort files toe staan, (bv. alleen *.mp3 in mp3 share ect.)

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 16:51
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar ik weet wel dat je bepaalde bestanden kunt laten verbergen. Dit kan m.b.v.:

veto files = /lost+found/quota.user/

Hierbij zet je de filenamen neer, gescheiden door een '/'. Hiermee kan een bestand/dir wel aangemaakt worden. Maar als het bestand/dir bestaat verschijnt deze niet op je scherm, mocht je deze toch intikken in je venster ofzo, dan geeft ie ook aan dat ie niet bestaat.

Verwijderd

je kan een scriptje maken dat automagisch alle 'verboden' filenames richting /dev/null verplaatst.
volgensmij zijn die resource.frk wel ergens goed voor dus ik weet niet of 't verstandig is ze te deleten...