SB128 + Abit KT7 - Raid = Ruis en Pieptoon

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:53
Sinds 2 weken heb ik nu mijn "nieuwe" Abit kt7-raid moederbord en een Tbird 700 mhz. Alles draait verder perfect alleen komt er een verschrikkelijk "mechanische pieptoon en ruis" uit mijn speakers weg. Ik heb alles al geprobeert om dit probleem te verhelpen, zoals, alle pci sloten uitgeprobeert, de irq`s weizigen in de bios, een nieuwe sb128 gekocht, mijn pci128 als enige kaart installeren, etc. Maar het probleem blijft. Zodra je de schuifregelaar inschakeld van de midi of wave komt die pietoon weer... als ik daarna de cdrom schuifregelaar open zet komt er ook nog eens verschrikkelijk veel ruis bij (meer als gewoonlijk). Ik ben er wel achter gekomen dat ik die pieptoon eruit kan draaien met de toon regelaar op mijn speakers alleen dit is vast niet de bedoeling....

Verder is mij opgevallen dat het moederbord niet reageert op de in de bios ingestelde irq,s als ik in de bios mijn geluidskaart op een ander irq zet blijft hij gewoon op irq 5 staan. Dit doet hij ook als ik het probeer met mijn netwerk kaart / studio pctv-pro

Wie weet een oplossing..... of is mijn moederbord of processor kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
SB 128 is een klotekaart...Ik heb er nog nooit problemen mee gehad maar er zijn genoeg mensen die dat wel hebben...Gewoon een goedkoop kaartje van Guillemot oid op de kop tikken en die erin zetten.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
Dus je denkt dat er niets kapot is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je de PCI128? Das inderdaad een waardeloze k*tkaart. Koop gewoon voor 5 tientjes meer de SBLive! Value, ook niet meteen dé kaart, maar vooruit... wat trouwens ook wel es wil helpen, is naar Volumeregeling gaan, en daar bij CD-Audio, Microfoon, en Line-in "Dempen" aankruisen. Anders hoor je bv. ook de toeren van je CD-ROM speler over je boxen. Heel irri. En btw, ruis hou je altijd, in meer of mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
Het komt er dus eigenlijk in het kort op neer dat die Creative SB128 PCI voor geen meter samen werkt met die "abit kt7 raid"..

werkt die sb-live 1024 wel goed samen met die kt7-raid- heeft iemand hier ervaring mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 10:38

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

zolang je hem maar in pci-slot 4 duwd

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
bedankt voor de tip ik las hem trouwens net ook op de "Abit KT7 FAQ" ik geloof dat ik niet de enige ben die een groot probleem heeft met die SB128 pci geluidskaart.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
Nou heb dus vandaag mijn SB128 geruild bij Norrod voor een "SB-live player 1024" ik heb nog 15 gulden korting gekregen voor de ellende... en wat denk je wat er gebeurde toen ik dat ding op een schone installatie van windows installeerde ... !!!!

*****Tikken, ruis, herrie, pieptonen, en herrie als ik mijn muis beweeg..*****

alle pci sloten uitgeprobeert zonder resultaat.. op PCI slot 4 stoort hij nog het meest terwijl dat ding helemaal geen irq,s deelt, irq,s wijzigen in de bios heeft geen resultaat... ze blijven gewoon op de oude instellingen staan het mobo reageert er gewoon niet op....

wie weet een oplossing (volgens mij is er iets stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niets met de kaart te maken, maar simpelweg met de VIA chipset. Ook ik heb een KT7 (wel de raid uitvoering) en heb hetzelfde probleem.

Ik had nog een isa-kaartje liggen (jawel de sb16) en deze werkt prima.

Ook nog een PCI64 geprobeerd en deze heeft ook het piepen en kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak dezelfde problemen bij het opstarten. Soms een pieptoon, even resetten en de volgende keer start ie wel normaal op. Heeft natuurlijk iets met IRQ's te maken. Alles al omgewisseld, helpt niks. Ik moet er maar mee leren leven denk ik. Het ding loopt verder als een trein (KT7-Raid, T-bird 800, 2 x IBM 30Gb, Live!, en 2 x 3Com). Als ik een van de 3 Com's eruit haal nooit een probleem met opstarten. Maar ja, dan heb ik of geen netwerk of geen Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ligt dus gewoon aan die brakke KT7 Raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
Er is een 2e email onderweg naar ABIt nederland, de eerste email is niet beverdigend ;-) genoeg beantwoord... vandaar een 2e ...
Pagina: 1