Sinds 2 weken heb ik nu mijn "nieuwe" Abit kt7-raid moederbord en een Tbird 700 mhz. Alles draait verder perfect alleen komt er een verschrikkelijk "mechanische pieptoon en ruis" uit mijn speakers weg. Ik heb alles al geprobeert om dit probleem te verhelpen, zoals, alle pci sloten uitgeprobeert, de irq`s weizigen in de bios, een nieuwe sb128 gekocht, mijn pci128 als enige kaart installeren, etc. Maar het probleem blijft. Zodra je de schuifregelaar inschakeld van de midi of wave komt die pietoon weer... als ik daarna de cdrom schuifregelaar open zet komt er ook nog eens verschrikkelijk veel ruis bij (meer als gewoonlijk). Ik ben er wel achter gekomen dat ik die pieptoon eruit kan draaien met de toon regelaar op mijn speakers alleen dit is vast niet de bedoeling....
Verder is mij opgevallen dat het moederbord niet reageert op de in de bios ingestelde irq,s als ik in de bios mijn geluidskaart op een ander irq zet blijft hij gewoon op irq 5 staan. Dit doet hij ook als ik het probeer met mijn netwerk kaart / studio pctv-pro
Wie weet een oplossing..... of is mijn moederbord of processor kapot...
Verder is mij opgevallen dat het moederbord niet reageert op de in de bios ingestelde irq,s als ik in de bios mijn geluidskaart op een ander irq zet blijft hij gewoon op irq 5 staan. Dit doet hij ook als ik het probeer met mijn netwerk kaart / studio pctv-pro
Wie weet een oplossing..... of is mijn moederbord of processor kapot...