Toon posts:

Chello vs xs4all

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zolang ik al internet heb zit ik bij Chello.. Alleen de laatste tijd word ik echt ongelofelijk gestoord van de storingen.. In de afgelopen anderhalve week heb ik zeker al rond de 10 storingen gehad waarbij internet er dus helemaal uitlag, soms voor een half uurtje soms voor een halve dag.

Mijn geduld begint dus een beetje op te raken dus ik ben nu verder aan het kijken wat eventueel andere opties zouden kunnen zijn.

Nu ben ik dus uitgekomen op ADSL van xs4all en dan het Basic abonnement.
Nu zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden (Chello of xs4all) aangezien ik er zelf niet zo veel van af weet.. Ik heb de site van xs4all al doorgekeken maar het zegt mij weinig eerlijk gezegt.

Ervaringen met het basic abonnement zijn natuurlijk ook welkom.. want ik wil er gewoon zoveel mogelijk informatie over weten! Voordelen en nadelen..!
En ik ben ook nieuwsgierig naar hoelang het eventueel zou duren als ik dat abonnement zou aanvragen.. heeft iemand enig idee daarover?! Staat er een wachttijd voor of niet..

Alvast bedankt..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit ligt er geheel aan wat jij met je internet verbinding doet.

Je zegt zelf al dat je Chello zat bent omdat het vaak uitvalt.
Nou ik heb hier Xs4all basic en die heeft denk ik sinds ik het heb (20 maart) 4 uur downtime gehad, dus dat zit wel ok.

Xs4all basic is wel duurder dan Chello, dus dat moet je wel in je achterhoofd houden.
Het is ook langzamer dan Chello dus als jij veel en snel wil downloaden dan zou ik aanraden om toch Chello te houden en de downtime voor lief nemen.

De support van Xs4all vind ik fantastisch, je krijgt ook access tot newszilla (1 van de grootste newsservers ter wereld) en je krijgt een gratis anti-virus pakket etc.

Je moet er wel mee rekening houden dat je weer aansluitkosten moet betalen dit is 238 euro met het Ethernet modem (ik zou geen usb nemen als ik jou was, want ethernet heeft veel meer mogelijkheden, zoals de tweak naar pro).

Bij mij duurde het vanaf de dag van aanvraag tot het helemaal werkende was 4 weken dus dat is niet zo lang.

Mocht je hierna nog vragen hebben stel ze maar. :)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

XS4all basic is een goede betrouwbare verbinding, de wachttijd is momenteel tussen de 3 en 5 weken, officieel is het vijf weken de afgelopen tijd duurde het ongeveer 3 weken maar door de nieuwe lite adsl kan dit weer oplopen

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

kun je geen @home krijgen, dan zou ik zeker weten voor @home gaan...

http://www.NUiPhone.nl/

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

xs4all = stabiel op alle tijdstippen en bijna nooit down.

chello = (ligt aan de plaats waar je woont) sneller en minder stabiel maar hier bv in almere is het laaste half jaar bijna zelfde down alleen snelheid schommeld nog wel eens

en nadeel kan idd hoge aansluit kosten zijn.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vertrouw je me niet meer ofzo? :P ;)

XS4all is defenitely een goede provider, mxstream is gewoon superstabiel en je haalt altijd de maximumsnelheid. Btw, als je de basic versie bestelt, wordt die in januari verhoogd (de snelheid i mean, zonder verdere extra kosten). Geen gezeur over download limieten, goede helpdesk.

Ik denk dat iedereen die ervaring heeft met mxstream en xs4all dezelfde dingen zal vertellen als ik ;)

Als je echt van chello afwilt, en er is niets anders, dan is dit _zeker_ het alternatief. Veel mensen nemen kabel omdat je daar vaak (zeker als je in rustige gebieden woont) hogere downloadsnelheden kan halen. Maar zeg nou zelf, wat heb je liever: een hogere downloadsnelheid en een verbindiing die er constant uitligt, of een verbinding die altijd stabiel is en een gegarandeerde maximumsnelheid geeft :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

De verbinding die je graag wenst (ADSL) dat is ong wel 3x zo sloom.
Aangezien je met Chello 180kb kan gaan oid :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ja LuNaTiC maar ook jou verhaal heeft een nadelige kant..

KPN doet _niks_ anders dan de prijzen omhoog gooien, tis een bedrijf dat in financiele nood zit, en waar de consument wederom voor op mag draaien, ik zou dus op dit moment, nooit geen KPN aanschaffen, de kans dat je dan strax dik mag betalen is erg groot.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AMDFreak schreef op 04 september 2002 @ 14:34:
De verbinding die je graag wenst (ADSL) dat is ong wel 3x zo sloom.
Aangezien je met Chello 180kb kan gaan oid :)

Ligt er ook maar net aan welk gebied, welke tijden etc etc...

En topicstartster is nou niet echt een heavy downloader als ik het goed heb, dus dat lijkt me dan geen probleem...

Met altijd 55 k/sec en in januari nog eens wat er bij is het zelfs geod te doen voor heavy downloaders (zoals ik). Je laat je verbinding dan toch 24/7 aanstaan, nou dan wacht ik wel wat langer. Als ik 's-morgens wakker wordt is het er ook ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Diaboluzzz schreef op 04 september 2002 @ 14:27:
kun je geen @home krijgen, dan zou ik zeker weten voor @home gaan...
Nopez.. maar dat heb ik net uitgelegt hehe :*

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn mening erover is dit:

Heb je chello, die snel gaat, een lage ping heeft en weinig storingen: Neem dan chello, aangezien die dan goedkoper is en sneller.
Maar met chello kan het ook een hoop ellende zijn, lag, lage downloadsnelheden, veel storingen etc. Als je dan de keuze hebt, neem dan alsjeblieft wat anders :)

En aangezien jij ontevreden bent met chello, en adsl kunt nemen, zal ik dat doen als ik jouw was :P
Dan weet je tenminste zeker dat je stabiele snelheid hebt, lage ping en weinig storingen :P

[ Voor 0% gewijzigd door kamerplant op 04-09-2002 14:41 . Reden: toevoeging ]

🌞🍃

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik ben nog vergeten te vertellen ...

In januari wordt de download snelheid van Xs4all Basic 50% sneller, dus dat is ook weer een reden om over te stappen.

En diaboluzzz, ik heb je net uit leg over kpn gegeven @ irc. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel lastig.. aan de ene kant vertrouw ik helemaal op jou Tom! :)
Maar aan de andere kant zit ik toch wel met de snelheid ja.. Alhoewel ik me vaak aan chello irriteer omdat het laden van paginas zow ongelofelijk sloom is!
En van adsl is 238 euro toch best wel veel.. Ik zal er maar is goed over nadenken :/

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Diaboluzzz schreef op 04 september 2002 @ 14:36:
ja LuNaTiC maar ook jou verhaal heeft een nadelige kant..

KPN doet _niks_ anders dan de prijzen omhoog gooien, tis een bedrijf dat in financiele nood zit, en waar de consument wederom voor op mag draaien, ik zou dus op dit moment, nooit geen KPN aanschaffen, de kans dat je dan strax dik mag betalen is erg groot.

de prijs is toen welgeteld 1 keer omhoog gegaan, en ja dat is niet leuk, maar daar is wel compensatie voor geweest in vorm van hogere uploadsnelheid, en in januari een hogere downloadsnelheid.

Ook kabelproviders maken zich schuldig aan prijsverhogingen (@home bv), dus dat lijkt me geen argument. Bovendien kun je altijd gaan naar een langzamere abbo.

Kijk je zit in Nederland en helaas is internet daar nog steeds in handen van een paar monopolisten en liggen we op dat gebied nog ver achter op het buitenland, met name landen als Noorwegen en Zweden.

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 14:39:
[...]

Nopez.. maar dat heb ik net uitgelegt hehe :*
[Airwolf] schreef op 04 september 2002 @ 14:40:
Ik ben nog vergeten te vertellen ...

In januari wordt de download snelheid van Xs4all Basic 50% sneller, dus dat is ook weer een reden om over te stappen.

En diaboluzzz, ik heb je net uit leg over kpn gegeven @ irc. :)
True, ik ga wel weer naar wos :P

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Adsl mbv. mxstream basic is langzaaaam qua prijs vergeleken met Chello, maar imo kwalitatief beter. Geen gezeik over webservertjes thuis en afgesloten van Hotmail enzo, geen te kleine mailbox van 5Mb maar iig. 25Mb.
Bij XS4ALL zit ik al toch wel zoon 7 jaar denk ik en omdat ik (officieel) geen kabel aansluiting heb en geen zin had om voor alleen te internetten tevens een televisie abbonnement af te sluiten heb ik voor Adsl gekozen.
Als er meer concurrentie op de kabel zou komen zal ik er nog eens over na denken of als ik in een gebied kom te wonen waar er geen Adsl via XS4ALL mogelijk is.

[edit]
Nog een argument: ik vind die apparatuur van Chello zo onwijs lelijk en veel plek in beslag nemen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kijk volgens mij is de situatie hier doodsimpel. Je hebt een aantal eisen bij een provider, die gebaseerd zijn op je behoeften en je type internetgebruik.

Hier hebben te maken met iemand die wat simpele eisen heeft:

• Ze haat dat verbinding er steeds uitligt - stabiele verbinding wilt ze hebben dus
• Ze is geen heavy downloader, gewoon vooral surfen en af en toe een mp3tje hier of daar - een _HELE_ snelle download boeit dus echt geen ene kont. Zelfs voor een heavy downloader zoals ik, heeft genoeg aan 512 kbit, en dus vanaf januari 768 kbit.

Nou goed de situatie is nu zoals ze zegt dat het er vaak uitligt en dat ze zich mateloos irriteert. Nou dan kun je 2 dingen doen; bij deze situatie blijven dat je soms wel soms geen verbinding heeft, en als ie het doet wel een hoge max downloadsnelheid, maar wat in feite geen ene kont boeit aangezien ze niet 24/7 films enzo aan het downloaden is, OF je stapt over naar een verbinding die gewoon retestabiel is en je je niet aan ergert. Downloadsnelheid ligt wat lager zoals gezegd maar is hier geen boeiende factor.

Bovendien MOCHT je ooit eens problemen krijgen, wat amper voorkomt, dan kun je rekenen op een goede bekwame helpdesk en goede service. Iets waar je bij kabelproviders nog wel eens iets anders over hoort.

Maar denk er maar over na, het is maar wat je zelf wilt. JIJ moet tevreden zijn met je verbinding. Dus als je het niet erg vindt dat ie er vaak uitligt, zou ik het vooral zo laten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je even perfect verwoord Tom.. :*
Ik beslis natuurlijk niet alleen hier thuis over de internet verbinding maar ik denk dat ik nu toch maar adsl ga voorstellen hier!
Want zoals je al zegt.. voor mij is het belangrijkste toch gewoon stabiel internet hebben en dat me paginas normaal laden!
Verder download ik niet veel op soms wat programma's na en af en toe wat mp3's!
Pagina: 1