Ik ben een navigatiesysteem aan het maken, en gebruik daarvoor een ActiveX component van MapInfo: MapX. Ik gebruik Borland C++ Builder 5.0.12.34.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik wil op een map (visuele) punten kunnen toevoegen door op een bapaalde plek op de map te klikken.
Hiervoor maak ik dus een nieuwe layer aan, om vervolgens hierop de punten toe te voegen met de miAddPointTool.
De code die ik gebruik wordt aangeroepen na het klikken op een button:
Ik krijg als foutmelding:
The insertion layer is not set. The insertion layer must be set before te object creation tools can be used.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik wil op een map (visuele) punten kunnen toevoegen door op een bapaalde plek op de map te klikken.
Hiervoor maak ik dus een nieuwe layer aan, om vervolgens hierop de punten toe te voegen met de miAddPointTool.
De code die ik gebruik wordt aangeroepen na het klikken op een button:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
| CMapXLayerPtr newLayerPtr; newLayerPtr = Map1->Layers->CreateLayer(WideString("Temporary Layer"),TNoParam(), 1); newLayerPtr->Editable = True; Map1->Layers->InsertionLayer = newLayerPtr ; Map1->Layers->set_InsertionLayer(newLayerPtr); Edit3->Text = IntToStr(Map1->Layers->InsertionLayer); Map1->CurrentTool = miAddPointTool; |
Ik krijg als foutmelding:
The insertion layer is not set. The insertion layer must be set before te object creation tools can be used.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 14:18 . Reden: regel code vergeten ]