Toon posts:

[W95->W2K] Bestand in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

W2k server
W95 werkstations

Met welk programma kan ik vanaf mijn w95 werkstation kijken of er een bepaald bestand in gebruik is en door wie?

Windows NT Server Management Tools for Windows 95 heeft deze optie niet.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

dameware....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Gompy58

Gompy58

overigens, moet je dan bij 9x clients wel het dameware client gedeelt plaatsen. Zodra je dat in orde hebt, en je hebt admin rights kan je overal alles zien en beheren.
bij NT clients kanje dameware zichzelf laten plaatsen ( de service wordt geplaatst en gestart.)
Tevens kan je bij NT clients het zo instellen dat als jij die verbining verbreekt de service wordt gestopt en verwijderd, das lekker veilig

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, dat zal wel op de server geinstalleerd moeten worden of niet?
Jammergenoeg wordt de server centraal beheerd en hebben lokale beheerders geen toegang :(

• Gompy58

Gompy58

nee, dat hoeft helemaal niet op een server geinstalleer te worden. Een NT client is ook okay.

Ik heb hier thuis een NT4 server staan met 3 clients. 1 van die client is 98 de rest w2k.

Op mijn w2k client station heb ik dameware geinstalleerd. Ikkan nu zo'n beetje alles bekijken wat ik maar wil. Jij ook , alleen er wordt gebruik gemaakt van de netwerkrechten. Dus als jij opdrachten /acties op de server wil verrichten en je mag dat niet dan lukt het ook niet... Zien kan je echter wel alles.
On je een idee te geven.
je kan zien welke software op welek pc is geinstalleer,
welke servecis waar draait.
welke user in welke groepen zitten
cd cmd console van een server oproepen
etc...