[html] alt voor text

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 08:11
ik weet dat het er is, ik zoek een html tag die het zelfde doet als alt bij de img tag, maar dan wil ik het bij text toepassen...

Weet iemand die?? het zat vroeger in versies van UBB van infopop bovenaan maar dat kan ik niet meer vinden.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#adef-title

dat heet dus een 'tooltip', en met 'title' in de a href heb je 'm.

een hoop mensen weten de precieze naam er niet van.. misschien dat er daarom zo weinig naar gesearch'd word.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Het alt attribuut is de tekst die op de plaats van het plaatje staat in het geval dat het plaatje niet kan laden. Hoe wil je dit bij tekst doen? Dus ik snap je vraag niet helemaal.
--
edit:
tooltip doe je met het title attribuut in een linkje inderdaad :), als je dat bedoelde.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, maar hij wil er dus geen om een link heen hebben, maar om tekst, als ik het zo begrijp?
Dan zul je het toch in een span moeten verwerken denk ik... <span title="tooltip">blaat</span> kan dat?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Speedener
ik dank u vriendelijk....

Verwijderd

alt bij image hoort zeker geen tooltip te geven, daar is het title argument ook voor. ALT staat voor alternative dus als het plaatje niet geladen kan worden er tekst komt te staan die het plaatje beschrijft. De link die Yoozer geeft is perfect om er achter te komen waarvoor title bebruikt wordt.

Verwijderd

<acronym title="test">test</acronym>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:52:
Het alt attribuut is de tekst die op de plaats van het plaatje staat in het geval dat het plaatje niet kan laden. Hoe wil je dit bij tekst doen? Dus ik snap je vraag niet helemaal.
Als je de muis op een afbeelding met een gedefinieerde ALT stil houdt, dan verschijnt eveneens de ALT tekst.

dit bedoelde de persoon, neem ik aan.

• Speedener
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:55:
[...]

Als je de muis op een afbeelding met een gedefinieerde ALT stil houdt, dan verschijnt eveneens de ALT tekst.

juist
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:54:
<acronym title="test">test</acronym>
die bedoelde ik dus.
Dark Blue schreef op 04 september 2002 @ 13:52:
Ja, maar hij wil er dus geen om een link heen hebben, maar om tekst, als ik het zo begrijp?
Dan zul je het toch in een span moeten verwerken denk ik... <span title="tooltip">blaat</span> kan dat?
maar deze werkt ook :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 13:55:
[...]

Officieel doe je dat met title, het is browser afhankelijk hoe alt gehandled word (mozilla laat geen tooltip zien, dacht ik). Maargoed </offtopic> :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zo'n title kan op de meeste elementen.
doe maar eens een body title="whoopah" of p title="blaaaaaaaaat".

Wise enough to play the fool

Pagina: 1