Toon posts:

Welke CDR voor mijn 'oude' CD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CD wisselaar van Sony pakt zeer moeilijk eigengebrande CD's.
Nou wil ik dat voorkomen door een goede kwaliteit CDR te kopen (en geen Platinum of zo meer).

Ik las in de SEARCH dat het merk Taiyo Yuden daar geschikt voor is (behoudens ze lange houbaarheid)

KLOPT DIT?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Taiyo Yuden en Princo's werken overal in, dat is mijn ervaring :) Platinum, Lead Data (o.a. That's Write), CMC (O.a. BASF, MMORE etc) werken niet altijd....

webOS all the way!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

Xanax959

relax...

Emtec cd,s met ceram guard, komen uit de taiyo fabriek, heb ik ontdekt. (mediamarkt)

Kodak cdr's deden het prima op een kieskeurige sony van een vriendin van mij, maar die zijn volgens mij niet meer te krijgen?

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

hm mischien dat iemand het even weet voor mij :) met wel tooltje/ proggie kon/ken je info van je CDR zien ?

k heb hier een kieskeurige Kenwood en daar werken me OCTRON Cdtjes foutloos in TOV philipsies en andere merken

/me wil wel eens weten welke cd fabriek die octron plaatjes uitspuugt :P

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51
CDR identifier, hier te downloaden (wel alternative-server gebruiken, eerste downloadlink werkt niet...)

Verwijderd

Gebruik over het algemeen Sony Premium cd's werken altijd in mijn oude sony cd wisselaar (auto). Ik moet er wel op letten dat ik de cds op max 2 speed brand ander krijg ik gewoon non-readable errors.

Verwijderd

Vandaag heb ik van mijn leverancier Tybo's (Taiyo Yuden) meegekregen. Ik heb daar kopies van gemaakt van enkele van mijn cd's. Ook die dingen doen het niet in die K*T Sony. Je gaat ze er van verdenken dat ze iets in die speler gebouwd hebben waardoor kopies het gewoon niet doen. Het wordt dus waarschijnlijk investeren in een nieuwe radio. Jammer hoor, want die Sony geeft een perfect geluid. Het zal deze keer wel geen Sony worden. Stelletje eikels die Sony-boeren!!

Verwijderd

Het ligt er ook aan welke Taiyo Yudens je hebt... er zijn echte KUT kwaliteit Taiyo's en prima kwaliteit Taiyo's. Audio zou ik gewoon kijken naar een lichte kleur, liefst zilver. TDK ben i kzelf altijd wel goed over te spreken voor audio... maar check gewoon op een lichte, liefste zilvere kleur. Het verhaal van: Platinium niet altijd.. das ook bullshit.. fik zelf bijna altijd op platinium en hoor NOOIT gezeur van mensen. Dat in tegenstelling tot Philips, Sony, Taiyo Yuden en nog een paar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 02:46:
Vandaag heb ik van mijn leverancier Tybo's (Taiyo Yuden) meegekregen. Ik heb daar kopies van gemaakt van enkele van mijn cd's. Ook die dingen doen het niet in die K*T Sony. Je gaat ze er van verdenken dat ze iets in die speler gebouwd hebben waardoor kopies het gewoon niet doen. Het wordt dus waarschijnlijk investeren in een nieuwe radio. Jammer hoor, want die Sony geeft een perfect geluid. Het zal deze keer wel geen Sony worden. Stelletje eikels die Sony-boeren!!
Wat praat jij nou voor een poep man! Does normaal!

Probeer lichte cd's .. probeer er gewoon ff een paar man voordat je zo stom over de zeik gaat reageren.. alseerst nix dan lof over je sony en dan gaan zeiken? Zeikwijf...

Pioneer heeft hier ook last van af en toe.. en Kenwood al helemaal!

Verwijderd

Burnproof uitzetten - en lagere snelheid branden... Sommige CDspelers gaan helemaal over hun ziek heen met BurnProof...

Laser schoonmaken + eventueel harder afstellen van het afspeelapparaat...

Andere CD's kunnen wel IETS helpen, maar niet alles... Mijn Sony wisselaar pakte in ieder geval ELKE cdr die ik hem voorschotelde, Sony, TDK, Platinum, Precision tot aan de goedkoopste bagger cdr...

M'n andere Sony pakt zelfs CDRW's, terwijl dat niet vermeld werdt in de specificaties... Dus tot nu toe niets dan lof over de CDspelers (ik ben wat kritischer als het gaat om versterkers/boxen etc...)

Verwijderd

Topicstarter
Zeg eeuss welk type cd-wisselaar heb je dan?

En: zie jij verschil tussen burn-proof CD's en uitgeschakelde burn-proof gebrande CD's?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik gebruik altijd Sony cd-r's (CDQ80N2) en dat werkt top, ook in de 10 jaar oude
Kenwood autoradio van m'n vader, die pakt maar heel weinig cd's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Tauio Yuden gekocht, en in mijn Sony doen ze het niet (zelfs niet extreem langzaam gebrand)

De Philips 74 minuutjes van mijn broer pakt 'ie wel.

Ook de Sony AudioOnly Cd's pakt 'ie niet.

Welke Cd is de (enige??) brandCD die een Sony wisselaar pakt ?

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 16:57
Probeer eens het merk Princo

Ik heb zelf hier zo'n Home Theatre DAV S300 van Sony staan die geen enkele cd-r wilde lezen totdat iemand hier op de gathering _/-\o_ me er op wees dat ik het merk Princo eens moest proberen en HOERA het werkte.

Het is wel algemeen bekend dat sommige producten van Sony zeeeeer moeilijk cd-r's willen lezen.

Ik hoop voor je dat Princo voor jou ook de oplossing is.

Laat het ff weten als het zo is, altijd leuk voor mensen met een soortgelijk probleem

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Inderdaad, er zijn veel mensen die zeggen dat Princo CD-Rs goed werken in oude CD spelerts. Probeer die dus zowiezo !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
tja, maar waar koop je die dingen?
hotbit.nl is de enige in de pricewatch, maar ik zie niks op de site...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52
ligt waarschijnlijk gewoon aan de weerkaatsing van het lazerlicht op de cd, als die hoek verkeerd is dan werkt het niet. Dus probeer verschillende (kleuren) cd's

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Probeer eens zwarte CD-R's... www.cdrwinkel.com of www.opussupplies.nl heeft ze vast wel.

Eigen ervaring is dat Sony CD spelers erg rot zijn met CD-R's en daarna *ineens* ook met winkel-CD'tjes :/

Mitsui Gold doet het vaak overal wel in (goudkleurige onderkant), Sony en Philips Gold (dus niet de Silver)

Verder echt een kwestie van proberen ... als bovenstaand niet werkt houdt het voor mij echt op :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1