heeft het nog zin cardridges te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 19:45

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Beide cardridges van mijn HP 690 C zijn op. Nieuwe kopen zou je zeggen, maar als ik zie hoe duur die zijn kom ik sterk aan het twijvelen.

De prijzen van die cardridges liggen volgens mij rond de €30,-
Zou ik niet beter een nieuwe printer kunnen kopen? want voor €80 heb je al een hele leuke instapprinter.

Wat zouden jullie aanraden?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik zou je zowiezo aanraden die HP 690c bij het grofvuil te zetten, rotprinters (heb er zelf ook nog 1) ;)

Maar serieus nu, bedenk wel dat nieuwe printers maar halve cartidges hebben, zit maar 20ml inkt in ipv de standaard 40ml in een cartridge. Het lijkt wel goedkoop, maar valt dus nog wel tegen. Echter die 690c is natuurlijk al wel een oud beestje met duidelijk minder afdruk kwaliteit, dus misschien dat je wilt upgraden om de betere afdruk kwaliteit. Dat moet je ook mee laten wegen natuurlijk (Photoret III ziet er een heel stuk beter uit als wat die 690c produceert).

Dus om de inkt alleen niet doen, wat je wel kan doen is van die refill inkt cartidges kopen, scheelt je de helft (al denk ik dat je met die 30 euro die ook bedoelt)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ja, 1 keer een cardrigde en een refill-set voor 3 of 6 * hervullen.
Voorbeeld: 1 * 78 kleur = E35, (1/2dus), 3 * refill voor E25, dus 4 cardridges voor E60 of wel E15 per stuk. Dan is het te doen.

Ja waarom copieert Nederland zoveel CD's en hervult Nederland zoveel HP-cardridges? Zou er iets mis zijn met de prijs?

Btw, de aanbieding van Kwantum HP920 is lang niet gek E99,- dacht ik. Wel met 1/2 zwart en 1/2 kleur cardridge. Heb zelf een 959, errug goed hoor!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
welk merk is trouwens erg zuinig met inkt?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik wou net zeggen de kwantum aanbieding hp 920 voor 99 euros maar heeft die echt halve cartridges want de mijne *klonken aardig vol

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Op de doos staat dat hij werkt met xx78 19 ml en 38 ml, zo ook over de xxx15, er staat dus niet echt wat er bij zit.
Ik had hem gekocht omdat je voor een xx78 en een xx45 E35 + 64 = E99 kwijt bent. Gratis printer dus.
Maar een der verkopers had hem zelf en wist precies te vertellen dat de "halve" types zijn bijgevoegd. Dus niet gedaan.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hier met m'n HP 660C 't zelfde verhaal: volgens mij is de gele inkt op, maar ik print ook dermate weinig dat het zich bijna niet loont om nieuwe inkt te gaan halen, voor bijna hetzelfde bedrag heb je een nieuwe printer mét veel betere afdrukkwaliteit...

ik wacht dus nog wel tot de zwart en eventueel andere kleuren ook op zijn en dan kijk ik wel naar een leuk nieuw modelletje printer uit.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
welk merk is trouwens erg zuinig met inkt?
In de C't (ComputerTechniek van F&L) staan af en toe wel uitgebreide testen met ook dit soort informatie.

Ik ben tevreden met mijn Canon S450 met losse inkt tankjes. Voor 9 euro weer 40ml zwarte inkt.
Maar de aanschaf rijs is wel wat hoger dan 99 euro (destijds rond de 150 euro dacht ik).

Senile! Senile Oekaki

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
bedankt voor de info, zal eens gaan kijken naar een printer van rond de €100 die redelijk zuinig is en waarop ik eventueel ook goede foto's kan afdrukken

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben zelf net overgestapt van een hp DJ 690C naar een HP DJ 3420C

Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/PRODUCTIMAGES/c8947a.gif

Kwaliteit die eruitkomt is best goed :)
Of ie zuinig is, weet ik niet, want ik heb em nog niet zo lang

Prijs is zo'n 100 euro bij alternate

Specs:
http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/inkjet/3420.html

[ Voor 0% gewijzigd door Foxke op 04-09-2002 17:42 . Reden: Specs ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Meestal is de HP het zuinigste qua afdrukjes. Je hebt nu zelfs al HP's met Photoret IV als optie, of bij de duurdere modellen al standaard.
_bas_, waar haal jij vandaan dat er in de canon cartridge 40ml inkt zit? Dat redt je nooit. Omdat de originele 45 cartridge van HP ongeveer € 40,- kost en de originele Canon 3eBK iets van € 15,-
In de hp zit 3x zoveel inkt als in de canon, dus de prijzen van inkt blijven gelijk.
Een liter inkt kost ongeveer € 1500,-

Qua afdruk is de HP het voordeligst van allemaal.

Nadeel van hervullen is, en vooral bij HP, dat de kwaliteit steeds verder achteruit gaat, omdat de kop maar voor eenmalig gebruik geschikt is. De ge-recyclede van byv. Pelikan kosten wat minder, maar leveren ook minder kwaliteit. Iets wat ik en mijn beide collega's zelf hebben ondervonden.

Kijk eens naar een goedkope HP, heb je al voor € 140,- het nieuwe model met Photoret IV als optie erop.

Succes.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Voor de 9xx serie van HP zijn inderdaad 2 verschillende cartridges te koop. De normale en de High Capacity. De Highcap heeft 42ml zwart en 38ml kleur en de normale hebben de helft. Het zal geen verrasseing zijn dat de printer nieuw wordt geleverd met de normale cartridges.

Technisch zijn ze identiek, want bij het navullen past in beide cartridges evenveel inkt. Belachelijk eigenlijk dat HP 19ml inkt verspuit, waarna je wordt geacht de cartridge weg te gooien. Dit terwijl een HP printhead rond de 280ml kan verspuiten...

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk een bij de Hema, daar hebben ze tegenwordig ook navullingen voor de HP690C

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik ga denk ik voor de lexmark z35, leuke printer voor €70
Pagina: 1