Toon posts:

[php] html email met formulier in de mail zelf

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik wilde wat vragen over een formulier dat je daadwerkelijk in een html emailtje zet... Ik krijg het prima voor mekaar om een html emailtje op te stellen met daarin een email formulier, alleen als ik dan bijvoorbeeld in het ontvangen mailtje wat dingen invul in de invulboxjes en dan op verzend druk dan komen de variables niet goed door tot het script (de action van het formulier). Kan iemand mij wijzer maken of is er iemand die dit ook al eens heeft willen proberen?

Het gaat dus om een heel simpel formuliertje dat naar iemand gemailed wordt en waar ze dan wat dingen in kunnen vullen in het mailtje zelf, en dan weer terug kunnen sturen door op de submit button in de mail te klikken, er opent dan een nieuw venster, maar het script krijgt dus de vars niet goed door ofzo....

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:14
Het klinkt echt heel eng :P HTML in mail is sowieso al beetje eng, en dan nog een formulier in een mailtje?? Het nut ontgaat me ook een klein beetje eigenlijk. Waarom wil je dat zo oplossen? Iemand kan toch ook gewoon met z'n mail client een nieuw mailtje sturen (daar zijn die dingen voor ontworpen ook).

Verwijderd

Topicstarter
Martin Sturm schreef op 04 september 2002 @ 13:00:
Het klinkt echt heel eng :P HTML in mail is sowieso al beetje eng, en dan nog een formulier in een mailtje?? Het nut ontgaat me ook een klein beetje eigenlijk. Waarom wil je dat zo oplossen? Iemand kan toch ook gewoon met z'n mail client een nieuw mailtje sturen (daar zijn die dingen voor ontworpen ook).
Hehe, wat klinkt er zo eng dan ;)
Het doel van deze manier is eigenlijk omdat ik een soort bestel systeem aan het maken ben waar mensen nog een verificatie mailtje krijgen en daar eventueel nog het een en ander kunnen wijzigen.. maar heb je geen idee hoe ik het zo kunnen doen? :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat gaat er precies mis?
Werkt het als normale webpagina wel?
Heb je deze ook al doorgelezen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat hij de vars dus niet goed doorgeeft op de een of andere manier...
als je in het mailtje op de submit button drukt opent hij prachtig een nieuw venster met het script dat in de form action staat, alleen dit script heeft gewoon niet de mogelijkheid om de vars die in het mailtje stonden te gebruiken.. ze worden dus als het ware niet mee gestuurd met de submit... :?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Zet in je mail toch gewoon een mooie url en laat ze het formuliertje gewoon in de browser invullen?

Verwijderd

Topicstarter
Blacksnak schreef op 04 september 2002 @ 13:20:
Zet in je mail toch gewoon een mooie url en laat ze het formuliertje gewoon in de browser invullen?
Ja had ik zelf ook al aan gedacht, maar dat is niet helemaal de bedoeling, het moet zo simpel en snel mogelijk gebeuren.. dus zo weinig mogelijk rompeslomp voor de gebruiker...

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

BierPul

2 koffie graag

doe es

PHP:
1
2
3
<?php
    print_r($_POST);
?>

Bovenin je ontvangende script (als je methode get is moet post veranderen in get :P )

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
LOST_GUNT schreef op 04 september 2002 @ 13:22:
doe es

PHP:
1
2
3
<?php
    print_r($_POST);
?>

Bovenin je ontvangende script (als je methode get is moet post veranderen in get :P )
Ook geprobeerd en dat geeft Array() op het scherm weer.. aan die laatste zin van je kan ik niet echt begrijpen wat het nou moet zijn trouwens ;) POST neem ik aan..

maargoed hij pakt hem dus nog niet, want als ik dan van $_POST het volgende maak $_POST['email'] dan zet hij niet het email invulboxje wat in de mail stond op het scherm.... :(

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

maak je form es get :)

Dan kan je zien wat er mee gestuurd wordt , kan me niet voorstellen dat de vars niet meegestuurd worden :)

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
LOST_GUNT schreef op 04 september 2002 @ 13:27:
maak je form es get :)

Dan kan je zien wat er mee gestuurd wordt , kan me niet voorstellen dat de vars niet meegestuurd worden :)
Heb ik net inderdaad al even geprobeerd, method='get' en dan met $_GET maar ook dat geeft weer helemaal niks... zou het aan hotmail kunnen liggen? :?

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

jep daar zeg je wat URLS buiten hotmail worden binnen een hotmail URL aangeroepen :(

dat zou idd best wel es kunnen

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
hier dit is de code van het formulier nu...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<body bgcolor='#ffffff'>
<form action='http://www.zinn.nl/zinngeld/lead.php' method='POST'>
<font face='verdana' size='1'><b>email:</b></font>&nbsp;&nbsp;
<input type='text' name='email' value='sjoerdbooij@hotmail.com' disabled>
<input type='submit' value='valideer'></form>
</body>
</html>

Hier iets dat niet helemaal correct is? Het invulboxje email dat moet disabled zijn, is alleen ter verificatie... verder komen er nog meer velden in, maar het moet eerst maar eens werken...

Verwijderd

Topicstarter
LOST_GUNT schreef op 04 september 2002 @ 13:30:
jep daar zeg je wat URLS buiten hotmail worden binnen een hotmail URL aangeroepen :(

dat zou idd best wel es kunnen
Hmm dus dat zou gewoon einde oefening zijn dan... :(
Lekker fijn weer hotmail...

helemaal geen oplossing voor te bedenken? :?

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Nope ben bang vanniet

Ik heb ff getest en mezelf een link naar tweakers gestuurd dit kreeg ik terug

http://64.4.14.250/cgi-bi...athering%2etweakers%2enet

Niet echt iets mee te doen dus

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad.... wat een heerlijk systeem dat hotmail..
Dan wordt het iets anders verzinnen...

ik heb het net namelijk getest met een gewone link en daaraan vast wat variables geplakt en wonderbaarlijk genoeg pakt hij die wel en zet ze prima op het scherm.... :?
Dus dan is het geen probleem om die vars uit de url te halen..

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Zojuist even een test gemaakt met een html form in een outlook expres mail & GET method.
Dat werkt als eeen trein.
OEx geeft wel een security melding maar dei kan je (permanent) wegklikken.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
ReLight schreef op 04 september 2002 @ 14:16:
Zojuist even een test gemaakt met een html form in een outlook expres mail & GET method.
Dat werkt als eeen trein.
OEx geeft wel een security melding maar dei kan je (permanent) wegklikken.
wat is de code die je gebruikt hebt? en werkt het met hotmail ook? :?

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

hotmail kan ik eff niet testen,

maar ik heb een simple 1 textbox groot form gemaakt in Frontpage (2002), en die verstuurd dmv de [file]-send optie. naar m'n oulook.

(ik weet niet hoe doe mooie code bokken te maken)
<code HTML>
<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Nieuwe pagina 1</title>
</head>

<body>

<form method="GET" action="http://je server.com/test.php">
<p><input type="text" name="naam" size="20"><input type="submit" value="Verzenden" name="B1"><input type="reset" value="Invoer wissen" name="B2"></p>
</form>

</body>

</html>
</code>

[ Voor 0% gewijzigd door ReLight op 04-09-2002 14:32 . Reden: server url verwijderen ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets heb ik dus ook geprobeerd, alleen met hotmail werkt dat dus niet :'(
Helaas.. ik ga maar wat anders bedenken, want ik geloof niet dat het op de een of andere manier mogelijk is.... :(

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

(toch even gaan proberen)

Ik krijg in hotmail geheel geen HTML te zoen, heel het form is weg.

Verwijderd

Topicstarter
ReLight schreef op 04 september 2002 @ 14:31:
(toch even gaan proberen)

Ik krijg in hotmail geheel geen HTML te zoen, heel het form is weg.
Hehe, dan doe je wat fout met de headers misschien? Ik krijg wel netjes een formuliertje binnen op hotmail.. daarna dus alleen het probleem met versturen van de vars naar de action pagina..

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

geen idee ik forwarde gewoon die mail die ik net naar mezelf had verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
ReLight schreef op 04 september 2002 @ 15:23:
geen idee ik forwarde gewoon die mail die ik net naar mezelf had verstuurd.
Ik denk dat ik het idee maar moet laten varen en het gewoon met een url moet doen... Opzich natuurlijk ook geen probleem, want het gaat puur en alleen om de validatie van gegevens die dus al ingevuld zijn.. mocht er iemand nog een bright idea 8)7 krijgen, dan hoor ik het graag ;)

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Het kan prima, ik gebruik hetzelf ook. Hier is een stuk code dat ik gebruik om het mailtje te genereren.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
//wie het krijgt
$to = "pricewatch@hotmail.com";

//onderwerp
$subject = "Pricewatch Toevoeging Check";

//Bericht
$message = "
<html>
<head>
 <title>Pricewatch Toevoeging Check</title>
</head>
<body>
<p>Pricewatch Toevoeging Check</p>
<p><br>
    <form method=\"get\" action=\"http://www.rpganime.nl/pwok.php?productok=productok&systeemok=systeemok&stadok=stadok&winkelok=winkelok&scoreok=scoreok&prijsok=prijsok\">
        <input type=\"hidden\" value=1 name=\"tralala\">
        <b>Product:</b><input type=\"text\" size=15 name=\"productok\" value=\"" . $product . "\"><br>
        <input type=\"hidden\" size=15 name=\"systeemok\" value=\"" . $systeem . "\">
        <b>Stad:</b><input type=\"text\" size=15 name=\"stadok\" value=\"" . $stad . "\"><br>
        <b>Winkel:</b><input type=\"text\" size=15 name=\"winkelok\" value=\"" . $winkel . "\"><br>
        <b>Score:</b><input type=\"text\" size=15 name=\"scoreok\" value=\"" . $score . "\"><br>
        <b>Prijs:</b><input type=\"text\" size=15 name=\"prijsok\" value=\"" . $prijs . "\"><br>
        <input type=\"submit\" value=\"OK\">
    </form><p><br><br>
</body>
</html>
";

/* To send HTML mail, you can set the Content-type header. */
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";

/* additional headers */
$headers .= "From: $email \r\n";

/* and now mail it */
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar de vraag is of dit ook prima werkt met hotmail.. heb je dat al eens geprobeerd? Want ik heb min of meer hetzelfde als jij namelijk..

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, ik gebruik het alleen maar met hotmail zelfs. Hoewel ik het ook ff getest heb met outlook.

Is het script dat het zeg maar ontvangt wel goed?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

www.Goku.nl schreef op 04 september 2002 @ 16:19:
Ja, ik gebruik het alleen maar met hotmail zelfs. Hoewel ik het ook ff getest heb met outlook.

Is het script dat het zeg maar ontvangt wel goed?

Alles leuk en aardig, maar controleer voor de grap eens wat je precies van jou script binnen krijgt... Krijg je bij het sturen vanaf het hotmail scherm de ingevulde waarden, of de waarden die je standaard in je action url hebt staan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik krijg een al ingevuld formulier binnen ja, dat klopt. Maar dat is gewoon ff een kwestie van die variabelen en values weghalen en hij heeft wat ie nodig heeft. Bij mij kan ik dus de "standaard values" veranderen eventueel, en het daarna submitten naar een db.
edit: Krijg btw geen standaardwaardes binnen, maar waardes die in een formulier zijn ingevuld.

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er zometeen maar eens naar kijken dan of ik hier wat mee kan, iig bedankt voor het reageren allemaal! :)
Pagina: 1